Permalänk

Dra sönder PCI E

Hejsan sitter på ett Asus R9 280X, jag får ej ut min pci e kabel ur grafikkortet, är rädd för att dra sönder det, är det normal att det sitter fast så hårt att man måste ta i med all kraft man har? Hur mycket kan man dra?

Tack på förhand, förvirrad ungdom

Permalänk
Medlem

Använder du pci raiser eller menar du 8/6-pin steömkabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk

Kablar kan sitta väldigt hårt och man måste ta i men normalt brukar de ge med sig. Sitter ju en bygel oftast på PCI-E strömkabeln, trycker du ner den så att den öppnas?

Man ska vara bestämt och kunna ta i men med försiktighet. Oftast finns det en mekanism som ska tryckas in eller dylikt.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Se till att låset som ser ut som en avlång plastbig vid sidan av kontakten inte är aktivt och sen är det bara att hålla emot med ena handen och dra RAKT uppåt(krävs ganska mycket kraft).

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Se till så att du tryckt upp den där flärpen som sitter på kabeln. Ibland kan kablar sitta rätt hårt men så länge det inte är nåt i vägen så ska det gå att dra ut den även om det kan krävas lite kraft då de sitter rätt ordentligt ibland.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Oj tack för många snabba svar!

Måste be om ursäkt för väldigt dålig formulering av mig, menade 8/6-pin strömkabel, är det någon säkring eller något på den? Eftersom min 24 pin gick att dra ut väldigt lätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragon_Ball:

Oj tack för många snabba svar!

Måste be om ursäkt för väldigt dålig formulering av mig, menade 8/6-pin strömkabel, är det någon säkring eller något på den? Eftersom min 24 pin gick att dra ut väldigt lätt?

Det sitter en spärr på både 6- och 8-pins pcie-kablarna. Det sitter även en på 20-/24-pins till moderkortet. Ibland är de väldigt tröga och genom att rucka lite fram och tillbaka brukar de släppa så småningom.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragon_Ball:

Oj tack för många snabba svar!

Måste be om ursäkt för väldigt dålig formulering av mig, menade 8/6-pin strömkabel, är det någon säkring eller något på den? Eftersom min 24 pin gick att dra ut väldigt lätt?

Där sitter en liten "vippa" som du måste trycka ner för att "låsa upp" kabeln.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Ser du den lilla "plasthaken" som sitter på dessa kablar. Den måste man trycka på i kanten så haken åker upp och då kan man dra ut kabeln.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

http://img.tomshardware.com/de/2005/11/16/das_grosse_thg_stec...

http://www.proshop.se/mediacontent/22/92/2292817-1s.jpg

Ser du den lilla "plasthaken" som sitter på dessa kablar. Den måste man trycka på i kanten så haken åker upp och då kan man dra ut kabeln.

Skrivet av Rydisen:

Där sitter en liten "vippa" som du måste trycka ner för att "låsa upp" kabeln.

Skrivet av Pertanbus:

http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6index.jpg

Det sitter en spärr på både 6- och 8-pins pcie-kablarna. Det sitter även en på 20-/24-pins till moderkortet. Ibland är de väldigt tröga och genom att rucka lite fram och tillbaka brukar de släppa så småningom.

Skrivet av Shrudder:

Se till så att du tryckt upp den där flärpen som sitter på kabeln. Ibland kan kablar sitta rätt hårt men så länge det inte är nåt i vägen så ska det gå att dra ut den även om det kan krävas lite kraft då de sitter rätt ordentligt ibland.

Skrivet av Zadrok:

Se till att låset som ser ut som en avlång plastbig vid sidan av kontakten inte är aktivt och sen är det bara att hålla emot med ena handen och dra RAKT uppåt(krävs ganska mycket kraft).

Skrivet av Trenixen:

Använder du pci raiser eller menar du 8/6-pin steömkabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så otroligt mycket, vet att det var en löjlig fråga och förklaringen var ju mer än simpel...

Måste tacka er återigen!

Ni är guld värda!