Permalänk
Medlem

Nätagg passar inte till mobo

Köpte ett nätagg främst till nya bygget och som jag misstänkte passar det inte mitt nuvarande mobo. Mitt nuvarande mobo är ett G41M-GS3 och får ström genom en 4 pins. Nätagget jag inhandlade har 6 lr 8 (minst inte helt säkert).

Så min fråga är, finns det sladdar som kan kopplas mellan dessa strömsladdar, så jag kan använda detta nätagget på min GS3?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

6 och 8 pin kablar är till grafikkortet, så ditt nätagg har garanterat minst en 4 pinnare till moderkortet. Vilket nätagg köpte du?

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45 CPU: 4670k RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: Sapphire radeon 7850 PSU: XFX Core 550W 80+ Bronze HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm 64mb cache HDD2: WD Caviar Blue 500gb
Tangentbord: Qpad MX 85
Mus: QPAD 5K

Permalänk
Medlem

En 4pin ska väl alltid följa med i ett nätagg? Har du kollat om någon av dessa 6pin går att dela till en 4+2?

Visa signatur

Ridå

Permalänk

man kan sätta in 8 pins sladden i 4 pins uttaget utan problem
så länge det är sladden till cpu och inte till gpu

Permalänk
Skrivet av nAuseA87:

Köpte ett nätagg främst till nya bygget och som jag misstänkte passar det inte mitt nuvarande mobo. Mitt nuvarande mobo är ett G41M-GS3 och får ström genom en 4 pins. Nätagget jag inhandlade har 6 lr 8 (minst inte helt säkert).

Så min fråga är, finns det sladdar som kan kopplas mellan dessa strömsladdar, så jag kan använda detta nätagget på min GS3?

Tack på förhand

Jag antar att du menar 4-pins till CPU:n. Garanterar att om du köpt ett någorlunda kvalitets nätagg (t o m ett sopigt ett) finns det en 4-pins till CPU:n. Den kan dock vara i form av en 2*4 pins. Borde stå på själva kontakten t o m. Kolla igen

PS Glöm inte strömförsörjningen till resten av moderkortet DS

- 24 pin ATX power connector <---för moderkortet
- 4 pin 12V power connector <---för CPU
(Saxat från Asrock hemsida)
http://www.fareastgizmos.com/wp-content/uploads/2007/03/Cable... <---olika typer av kontakter på ditt PSU

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Går det inte att dela 8pinen till 2st 4pin? Så ser iaf mina kablar till cpu:n ut. Men 6pinarn är till grafikkortet och ska inte delas. Har heller aldrig set en 6pin som man kan dela till en 4pin och en 2pin, dock så har jag sett 8pin som man kan dela till 6pin och 2pin. Lycka till. Fins även adapter till 8pin-4pin.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Ni har helt rätt, visst fan kunde jag dela 8 pinnarn på nätagget till 2*4 Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av nAuseA87:

Ni har helt rätt, visst fan kunde jag dela 8 pinnarn på nätagget till 2*4 Tack för hjälpen!

Haha varsegod.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Skrivet av nAuseA87:

Ni har helt rätt, visst fan kunde jag dela 8 pinnarn på nätagget till 2*4 Tack för hjälpen!

Glöm inte 24-pin ATX kontakten till moderkortet bara

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Haha, nej den är lite enklare för en nybörjare att se Nu körs allt bra igen