Angående Webhallen och deras support
Tjenare,
Jag beställde en dator från webhallen för några veckor sen för 11000kr och allt var i lager förutom Chassit.
Så glad som man är sitter man och väntar på att chassit ska komma i lager men efter en vecka får jag ett mail att jag måste avbeställa då grafikkortet gått ur lager.
Så medans jag inväntar svar från dom så hade jag lagt en ny order på 17k~
Anledningen till att jag beställde den för 11k var för att det var så billigt grafikkort, dom hade rea på ett gtx 670 4gb för 1699kr, då jag beställde var det 2 i lager så jag beställde 1 och jag kollade senare och då fanns det 1 kvar i lager som jag var sugen på, ett par timmar senare, då tjejen kom hem från jobbet, så prata jag med hon o hörde om jag fick beställa det som var kvar o köra sli men då hade någon redan köpt det.
så jag fråga hur det kan komma sig att det inte finns kvar längre, då jag vet att man inte kan trycka betala om någon redan hunnit köpa det + att det fanns ju ett kvar i lager. som svar fick jag detta:
Om flera kunder hade beställt samma modell av grafikkort så gick de vi
hade i lager till dem som låg först i kön.
Du kan givetvis beställa det du vill byta ut till redan nu om du vill,
så tas beloppet för de varor du returnerar bort när vi hanterat returen.
..................
Så det första dom gör är att ljuga för mig. Hur kan det bli kö om saker utgår så kan man inte trycka betala och det fanns ett kvar redan.
så efter flertal mail där jag fråga vad som hänt får jag tillslut detta svar.
När ordern lades stod det i vårt system att vi hade 1 exemplar mer lager
av grafikkortet än vad vi faktiskt fysiskt hade.
Vårt lager hanterar tusentals produkter varje dag (särskilt den här
tiden på året), och ibland kan det bli fel.
Ingen har gått före dig i kön. Det stod fel i saldot hos oss, och efter
det att ordern lades utgick produkten ur leverantörens sortiment.
Vi kontaktar givetvis våra kunder så fort som möjligt efter det att vi
fått information om att en vara har utgått, och jag beklagar att du inte
fick den informationen tidigare.
.....
så det fanns 1 mer i saldo än vad dom hade i lager, så då borde jag juh ha fått mitt ? då jag beställde grafikkort nr 2
också ljuger han igen och säger att ingen har gått före mig i kön, men hur är det möjligt då jag redan lagt ordern och klickat betala?
Jag antar att dom skickat ut det grafikkortet till någon annan medans jag inväntade chassit och sedan upptäckt att det inte fanns någon kvar i lager.
så jag ber om att få kompensation, då det var dom som tabba sig.
Då erbjuder dom mig detta kort:
Palit Geforce GTX 670 2GB (NE5X67001042F) + 2 spel 2599 kr
För det priset + ett spel, men vad ska jag med ett spel till, aldrig köpt ett spel i hela mitt liv. såå spelet kan dom behålla sa jag
så jag fråga om dom var seriösa?
då skrev han att han hade skickat fel länk till grafikkortet och detta skulle vara rätt
ASUS GeForce GTX 670 2GB DirectCU Mini (GTX670-DCMOC-2GD5) + 2 spel - [HV] 1 st á 2490 kr
Tycker ni att jag ska behöva betala fullpris för ett sämre grafikkort alltså som bara har 2gb? Får dom göra så hära?
det som stör mig mest är att dom försöker ljuga för mig.
Jag tycker dom iallafall kan ge mig samma rabatt på ett av dom 2 gtx 770 4gb som jag beställde i den nya ordern, 670 kortet hade 1300kr i rabatt
nån annan som råkat ut för nå liknande?