Angående Webhallen och deras support

Permalänk
Medlem

Angående Webhallen och deras support

Tjenare,

Jag beställde en dator från webhallen för några veckor sen för 11000kr och allt var i lager förutom Chassit.

Så glad som man är sitter man och väntar på att chassit ska komma i lager men efter en vecka får jag ett mail att jag måste avbeställa då grafikkortet gått ur lager.

Så medans jag inväntar svar från dom så hade jag lagt en ny order på 17k~

Anledningen till att jag beställde den för 11k var för att det var så billigt grafikkort, dom hade rea på ett gtx 670 4gb för 1699kr, då jag beställde var det 2 i lager så jag beställde 1 och jag kollade senare och då fanns det 1 kvar i lager som jag var sugen på, ett par timmar senare, då tjejen kom hem från jobbet, så prata jag med hon o hörde om jag fick beställa det som var kvar o köra sli men då hade någon redan köpt det.

så jag fråga hur det kan komma sig att det inte finns kvar längre, då jag vet att man inte kan trycka betala om någon redan hunnit köpa det + att det fanns ju ett kvar i lager. som svar fick jag detta:

Om flera kunder hade beställt samma modell av grafikkort så gick de vi
hade i lager till dem som låg först i kön.

Du kan givetvis beställa det du vill byta ut till redan nu om du vill,
så tas beloppet för de varor du returnerar bort när vi hanterat returen.

..................

Så det första dom gör är att ljuga för mig. Hur kan det bli kö om saker utgår så kan man inte trycka betala och det fanns ett kvar redan.

så efter flertal mail där jag fråga vad som hänt får jag tillslut detta svar.

När ordern lades stod det i vårt system att vi hade 1 exemplar mer lager
av grafikkortet än vad vi faktiskt fysiskt hade.

Vårt lager hanterar tusentals produkter varje dag (särskilt den här
tiden på året), och ibland kan det bli fel.

Ingen har gått före dig i kön. Det stod fel i saldot hos oss, och efter
det att ordern lades utgick produkten ur leverantörens sortiment.

Vi kontaktar givetvis våra kunder så fort som möjligt efter det att vi
fått information om att en vara har utgått, och jag beklagar att du inte
fick den informationen tidigare.
.....

så det fanns 1 mer i saldo än vad dom hade i lager, så då borde jag juh ha fått mitt ? då jag beställde grafikkort nr 2
också ljuger han igen och säger att ingen har gått före mig i kön, men hur är det möjligt då jag redan lagt ordern och klickat betala?

Jag antar att dom skickat ut det grafikkortet till någon annan medans jag inväntade chassit och sedan upptäckt att det inte fanns någon kvar i lager.

så jag ber om att få kompensation, då det var dom som tabba sig.

Då erbjuder dom mig detta kort:
Palit Geforce GTX 670 2GB (NE5X67001042F) + 2 spel 2599 kr

För det priset + ett spel, men vad ska jag med ett spel till, aldrig köpt ett spel i hela mitt liv. såå spelet kan dom behålla sa jag
så jag fråga om dom var seriösa?

då skrev han att han hade skickat fel länk till grafikkortet och detta skulle vara rätt
ASUS GeForce GTX 670 2GB DirectCU Mini (GTX670-DCMOC-2GD5) + 2 spel - [HV] 1 st á 2490 kr

Tycker ni att jag ska behöva betala fullpris för ett sämre grafikkort alltså som bara har 2gb? Får dom göra så hära?
det som stör mig mest är att dom försöker ljuga för mig.
Jag tycker dom iallafall kan ge mig samma rabatt på ett av dom 2 gtx 770 4gb som jag beställde i den nya ordern, 670 kortet hade 1300kr i rabatt

nån annan som råkat ut för nå liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twix-d:

Tjenare,

Jag beställde en dator från webhallen för några veckor sen för 11000kr och allt var i lager förutom Chassit.

Så glad som man är sitter man och väntar på att chassit ska komma i lager men efter en vecka får jag ett mail att jag måste avbeställa då grafikkortet gått ur lager.

Så medans jag inväntar svar från dom så hade jag lagt en ny order på 17k~

Anledningen till att jag beställde den för 11k var för att det var så billigt grafikkort, dom hade rea på ett gtx 670 4gb för 1699kr, då jag beställde var det 2 i lager så jag beställde 1 och jag kollade senare och då fanns det 1 kvar i lager som jag var sugen på, ett par timmar senare, då tjejen kom hem från jobbet, så prata jag med hon o hörde om jag fick beställa det som var kvar o köra sli men då hade någon redan köpt det.

så jag fråga hur det kan komma sig att det inte finns kvar längre, då jag vet att man inte kan trycka betala om någon redan hunnit köpa det + att det fanns ju ett kvar i lager. som svar fick jag detta:

Om flera kunder hade beställt samma modell av grafikkort så gick de vi
hade i lager till dem som låg först i kön.

Du kan givetvis beställa det du vill byta ut till redan nu om du vill,
så tas beloppet för de varor du returnerar bort när vi hanterat returen.

..................

Så det första dom gör är att ljuga för mig. Hur kan det bli kö om saker utgår så kan man inte trycka betala och det fanns ett kvar redan.

så efter flertal mail där jag fråga vad som hänt får jag tillslut detta svar.

När ordern lades stod det i vårt system att vi hade 1 exemplar mer lager
av grafikkortet än vad vi faktiskt fysiskt hade.

Vårt lager hanterar tusentals produkter varje dag (särskilt den här
tiden på året), och ibland kan det bli fel.

Ingen har gått före dig i kön. Det stod fel i saldot hos oss, och efter
det att ordern lades utgick produkten ur leverantörens sortiment.

Vi kontaktar givetvis våra kunder så fort som möjligt efter det att vi
fått information om att en vara har utgått, och jag beklagar att du inte
fick den informationen tidigare.
.....

så det fanns 1 mer i saldo än vad dom hade i lager, så då borde jag juh ha fått mitt ? då jag beställde grafikkort nr 2
också ljuger han igen och säger att ingen har gått före mig i kön, men hur är det möjligt då jag redan lagt ordern och klickat betala?

Jag antar att dom skickat ut det grafikkortet till någon annan medans jag inväntade chassit och sedan upptäckt att det inte fanns någon kvar i lager.

så jag ber om att få kompensation, då det var dom som tabba sig.

Då erbjuder dom mig detta kort:
Palit Geforce GTX 670 2GB (NE5X67001042F) + 2 spel 2599 kr

För det priset + ett spel, men vad ska jag med ett spel till, aldrig köpt ett spel i hela mitt liv. såå spelet kan dom behålla sa jag
så jag fråga om dom var seriösa?

då skrev han att han hade skickat fel länk till grafikkortet och detta skulle vara rätt
ASUS GeForce GTX 670 2GB DirectCU Mini (GTX670-DCMOC-2GD5) + 2 spel - [HV] 1 st á 2490 kr

Tycker ni att jag ska behöva betala fullpris för ett sämre grafikkort alltså som bara har 2gb? Får dom göra så hära?
det som stör mig mest är att dom försöker ljuga för mig.
Jag tycker dom iallafall kan ge mig samma rabatt på ett av dom 2 gtx 770 4gb som jag beställde i den nya ordern, 670 kortet hade 1300kr i rabatt

nån annan som råkat ut för nå liknande?

Dold text

Om det nu stod fel i lagersaldot i kombination med att din order inte kunde levereras direkt (chassit fanns inte i lager) så såldes förstås det andra kortet också under tiden (men ett kort var reserverat till dig). Först senare upptäcktes väl felet som innebar att det inte fanns något kort att ge dig kvar fastän de i systemet hade ett reserverat för din order.

Det finns med andra ord ingen anledning att saldofelet skulle behöva vara två istället för ett.

De har gjort ett misstag någonstans på vägen eftersom saldot var fel men jag tycker att förklaringen låter rimlig.

Edit: Möjligen då att det inte skulle stämma att "ingen gått före i kön" beroende på hur man nu tolkar det där.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv

Har du aldrig köpt ett spel? Vad ska du med SLI till om du inte ens köper spel? Laddar ner pirat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur jag fixar spel har tyvärr inget med min topic att göra

Permalänk
Medlem

Har ingen bra erfarenhet med webhallens support, för drygt 2-3 veckor sen beställde jag en skärm när jag hämta ut den var det fel skärm... och den jag skulle ha var slut i lager så blev erbjuden att välja en i samma prisklass (det var typ 700kr rabatt) efter jag valt en som kosta exakt samma (de sa att jag kunde välja en som kosta samma utan rabatt) så tar det typ en vecka innan de säger att det inte går för de kunde inte rubba på priset men den goda nyheten var att skärmen skulle komma in tidigt förra veckan men i fredags skicka de skärmen.. så har väntat nästan en månad nu

Permalänk
Webhallen

Jag vet inte var "lurandet" kommer in i bilden, du försökte köpa något: det visade sig att det var en lagerdiff så därför kunde vi inte leverera. Ingen har försökt att lura dig och ingen har ljugit för dig.

Spelen som står med i det du blev erbjuden är inget som kostar dig eller oss något, vill man inte ha dem så är det ingen som tvingar en men de kostar inget för någon inblandad och påverkar därför inte priset.

Men i vilket fall, vi har ett KFA2 GTX 670 4GB som du kan få köpa för samma pris (1699) eller en fyndvara av Zotac-kortet som du kan få köpa för 1499. Vår kundtjänst kontaktar dig inom kort.l

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag vet inte var "lurandet" kommer in i bilden, du försökte köpa något: det visade sig att det var en lagerdiff så därför kunde vi inte leverera. Ingen har försökt att lura dig och ingen har ljugit för dig.

Spelen som står med i det du blev erbjuden är inget som kostar dig eller oss något, vill man inte ha dem så är det ingen som tvingar en men de kostar inget för någon inblandad och påverkar därför inte priset.

Men i vilket fall, vi har ett KFA2 GTX 670 4GB som du kan få köpa för samma pris (1699) eller en fyndvara av Zotac-kortet som du kan få köpa för 1499. Vår kundtjänst kontaktar dig inom kort.l

Ja nu går det bra att få ett för samma pris, Att det ska krävas att man skriver på sweclockers är hemskt, Riktigt hemskt.

Tycker ni kan ge mig rabatt på ett av dom 770 korten jag köpte istället.
Tänkte ska väl inte spela så stor roll om ni ger mig rabatt på ett 670 eller ett 770, datorn jag köpt nu är ändå 6-7 tusen dyrare

Permalänk
Webhallen
Skrivet av twix-d:

Ja nu går det bra att få ett för samma pris, Att det ska krävas att man skriver på sweclockers är hemskt, Riktigt hemskt.

Tycker ni kan ge mig rabatt på ett av dom 770 korten jag köpte istället.
Tänkte ska väl inte spela så stor roll om ni ger mig rabatt på ett 670 eller ett 770, datorn jag köpt nu är ändå 6-7 tusen dyrare

Du kommer inte att få rabatt på ett 770.

De två erbjudanden du fått här är det som gäller.

Anledningen att du får det efter att du skriver här är för att jag då såg att vi hade de två kort vi erbjuder som vi behöver bli av med och som borde ha legat i samma kampanj som den där du från början köpte Zotac-kortet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Shit happens.. Tycker Webhallen gör helt rätt att erbjuda två olika alternativ på 670. Varför ska dom ge dig rabatt på ett 770? Ibland blir det fel med lagersaldon, det är inte svårare än så. Är du känslig mot det får du väl gå in i en fysisk butik och göra dina affärer.

Permalänk
Entusiast

Tycker personligen att Webhallen skött sig exemplariskt i detta ärende. TS har nog lite väl höga krav, undrar också hur du tänker när du ska ha ett entusiast kort och sedan inte har några spel att spela.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

ska fundera på det, isåfall måste jag skicka in båda 770 korten + 2 st skärmar.

Permalänk

haha vafan, har du köpt en dator med ett gtx 670, sen beställd ett mer + 2 skärmar och 2 gtx 770?

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

nä beställde först en dator hos dom för 11k som dom maila och bad mig avbeställa och iväntat på svar från dom så beställde jag en ny för 17k

Den för 11 beställde jag ett 670 som gick ut ur "lager"

den nya för 17 har dubbla 770kort åsså köpte jag med 3 skärmar

Permalänk
Medlem

Ser inte heller några problem med Webhallens agerande. Att de dessutom erbjuder speciella priser på två olika kort i efterhand känns som ett bra plåster på de eventuella sår som uppstått så här i jultider.

Ska man dra det långt så var det väl egentligen TS som ställde till det genom att beställa och sedan hålla på beställningen och krångla. De flesta brukar istället köpa allt en eftermiddag, blir något fel så ringer man kundtjänst och makulerar ordern för att senare lägga en ny. Krångligt värre...

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Inget snack, Webhallen är som alltid klockrena på support.

Permalänk

Aha, den med 11k var medfölgande ett GTX 670 till 1699kr, sen ville du ha ett mer till 1699kr, den var i lager där du beställde den, men sen hade nån fel hänt så att den inte fanns.

Istället beställer du då en dator till 17k och vill ha rabat på ett GTX 770? Varför skulle du få det? Det är en ny order, och kortet är nåt helt annat, dessutom värt mer också...
Tycker faktisk du har fått jätte bra erbjudanden efter felen.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel2508:

Aha, den med 11k var medfölgande ett GTX 670 till 1699kr, sen ville du ha ett mer till 1699kr, den var i lager där du beställde den, men sen hade nån fel hänt så att den inte fanns.

Istället beställer du då en dator till 17k och vill ha rabat på ett GTX 770? Varför skulle du få det? Det är en ny order, och kortet är nåt helt annat, dessutom värt mer också...
Tycker faktisk du har fått jätte bra erbjudanden efter felen.

den för 11k hade jag beställt enbart 1 gtx 670 som dom senare bad dom mig avbeställa efter 1 vecka då jag fortfarande invänta chassit så nån annan fick det kortet jag skulle ha då deras lager saldo stod på 2 men bara fanns 1 i deras fysiska lager.

Permalänk
Medlem

grejjen är att jag hållt på maila fram och tillbaka med någon från webhallen sen förra veckan och fått erbjudande om att köpa 2 olika gtx 670 med bara 2gb för full pris men så fort man postar hära så då går det tydligen bra att köpa ett för 1699 och ett 4gb.
hade jag vetat att jag kunde köpa ett annat 670 för 1699 så skulle givetvis inte köpt den för 17k.
tycker dom kunde erbjudit mig det direkt istället för be mig avbeställa min order och inte ens säga varför grafikkortet utgått helt plötsligt.

Ni som tycker dom skött sig exemplarisk borde isåfall se alla mail med dom.

Permalänk
Medlem

Tror nog Webhallen blir glada om de slipper ha dig som kund i framtiden. Win-win..

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du håller på med egentligen, det har uppenbart blivit något gel, men vafan det händer och vi närmar oss JUL och det blir mer stress då. Sen att du beställer en annan dator för 17K och vill ha en herrejösses rabbat på detta ser jag som helt sinnes. Då skulle du ha ändrat din första order ist för att ha avbeställt denna.

Och lägg upp mailen då ist så får vi läsa dom så får vi se vart allt "LJUGANDE och LURANDE" Kommer in i bilden!...

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av twix-d:

grejjen är att jag hållt på maila fram och tillbaka med någon från webhallen sen förra veckan och fått erbjudande om att köpa 2 olika gtx 670 med bara 2gb för full pris men så fort man postar hära så då går det tydligen bra att köpa ett för 1699 och ett 4gb.
hade jag vetat att jag kunde köpa ett annat 670 för 1699 så skulle givetvis inte köpt den för 17k.
tycker dom kunde erbjudit mig det direkt istället för be mig avbeställa min order och inte ens säga varför grafikkortet utgått helt plötsligt.

Ni som tycker dom skött sig exemplarisk borde isåfall se alla mail med dom.

Hej, vi har absolut inte skött det exemplariskt.
Vi hade en lagerdiff på ett grafikkort, det var inte exemplariskt.
Vi erbjöd dig inte dessa två utbyteskort direkt, det var inte exemplariskt.

Men att gå från det till att du ska ha rabatt på helt nya kort som inte ingår i någon utföräljningskampanj blir en helt annan femma.
Vi erbjuder dig 1100 kr rabatt på ett och prissänkte en fyndvara så att den blev ännu billigare än vad du först hade beställt för.

Vi kan inte ge dig en hårddisk som plåster på såren som du föreslår via mail eller rabattera fullt aktuella produkter med stora belopp eftersom vi inte ser rimligheten i det.

Vill inte verka otrevlig eller oresonlig men vi tycker att vi erbjudit en rimlig lösning på ett problem som var så enkelt som att vi hade en lagerdiff på en produkt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av twix-d:

Ni som tycker dom skött sig exemplarisk borde isåfall se alla mail med dom.

Ja tack! Lägg upp Mailen Ocensurerade så ska vi se vad SweC tycker!

Skrivet av BM-Mods:

Och lägg upp mailen då ist så får vi läsa dom så får vi se vart allt "LJUGANDE och LURANDE" Kommer in i bilden!...

Skrivet av Webhallen:

Vi kan inte ge dig en hårddisk som plåster på såren som du föreslår via mail eller rabattera fullt aktuella produkter med stora belopp eftersom vi inte ser rimligheten i det.

Måste säga att denna tråden känns som ytterligare en "gnäll på leverantören för jag förstår inte hur det fungerar"-tråd.

Skriver ju tom vad Webhallen har sagt och i nästa rad TOLKAR det helt åt skogen. Vart är läsförståelsen? Har man tagit bort alla typer av läsövningar i skolan eller lär sig inte folk på egenhand?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

[...]Vart är läsförståelsen? Har man tagit bort alla typer av läsövningar i skolan eller lär sig inte folk på egenhand?

PISA resultatet bekräftar att vi har något problem i detta land. Man skulle behöva certifieras utav butikerna innan man får lov att beställa av dom.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

"Ni har gjort fel, ge mig saker gratis som plåster på såren", ursäkta men va? Aldrig hört om något så korkat i hela mitt liv...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Webbhallen har ju gjort de dom borde?! DU har fått special pris på LIKVÄRDIGA varor, tror mig veta att du hade fått kortet du ville till de priset om dom hade fått in de i lager igen Men du var ju priset så lågt just för att de inte skulle få in de igen...

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk

''Ge mig en hårddisk som plåster på såren''

Haha

Permalänk
Medlem

Jag är också lite konfunderad, någon som köper dubbla 770 gtx och 3 skärmar men aldrig köpt ett spel i hela sitt liv. Vad använder man dem till då? F2P?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen, jag gjorde en gång en beställning hos er där leveransen säkert var minst 4 timmar längre än vad jag trodde, kan jag få ett 4770K som plåster på såren?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Du går in på en resturang och beställer ryggbiff. Efter fem minuter kommer kyparen ut och säger tyvärr är ryggbiffen slut trots att han lät dig beställa den. Du vill istället ha lasagne för halva priset - va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Du går in på en resturang och beställer ryggbiff. Efter fem minuter kommer kyparen ut och säger tyvärr är ryggbiffen slut trots att han lät dig beställa den. Du vill istället ha lasagne för halva priset - va?

Nej men du kan ge mig hummern gratis som plåster på såren.

Visa signatur