Permalänk
Avstängd

Sony kan inte ge tillbaka mina pengar

Hej, jag har ett litet problem, för runt 2 månader sedan så skickade jag in min vaio laptop pågrund av ett problem med skärmen, dem godkände återbetalningen jag väntade i 2 månader tills jag frågade vad som hade hänt.

Dem sa då att pengarna kommer återbetalas

Det är nämligen så att kredikortet jag använder just då har gått ut för en månad sedan, jag har ett helt annat märke och nummer.

Detta sa dem då

Tyvärr kan vi endast återbetala till samma kort som ordern betalades med.
Det finns inget vi kan göra för att förändra kortinformationen i vårt system som tillåter återbetalning till ett annat kort.

medan jag skrev tråden så fick jag ett till svar

Hej Jonathan.

Återbetalningsprocessen har redan startat vilket innebär att vårt system har dubbelkolalt ditt tidigare kort och sett att det fortfarande är aktivt.

Annars skulle återbetalningsprocessen inte aktiverats korrekt.

Dubbelkolla med din bank så de kan undersöka statusen av ditt kort.

Mvh Erik
Sony Store Online

Permalänk
Avstängd

Under tiden får du skaffa en ny laptop med mycket bättre skärm.

Permalänk
Skrivet av zzcool:

Hej, jag har ett litet problem, för runt 2 månader sedan så skickade jag in min vaio laptop pågrund av ett problem med skärmen, dem godkände återbetalningen jag väntade i 2 månader tills jag frågade vad som hade hänt.

Dem sa då att pengarna kommer återbetalas

Det är nämligen så att kredikortet jag använder just då har gått ut för en månad sedan, jag har ett helt annat märke och nummer.

Detta sa dem då

Tyvärr kan vi endast återbetala till samma kort som ordern betalades med.
Det finns inget vi kan göra för att förändra kortinformationen i vårt system som tillåter återbetalning till ett annat kort.

medan jag skrev tråden så fick jag ett till svar

Hej Jonathan.

Återbetalningsprocessen har redan startat vilket innebär att vårt system har dubbelkolalt ditt tidigare kort och sett att det fortfarande är aktivt.

Annars skulle återbetalningsprocessen inte aktiverats korrekt.

Dubbelkolla med din bank så de kan undersöka statusen av ditt kort.

Mvh Erik
Sony Store Online

Fattar inte riktigt vad problemet är, det är väl bara att höra med din bank hur du ska göra för att få återbetalningen?

Permalänk

aa skulle säga samma sak, prata med din bank, det borde kunne var möjligt att få fixat det problem, antingen av banken, sony eller båda.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

Ja men jösses, kolla med din bank innan du startar en tråd? Du verkar ha dille på att starta trådar du?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deepforce:

Fattar inte riktigt vad problemet är, det är väl bara att höra med din bank hur du ska göra för att få återbetalningen?

får göra det men efter att jag hade skrivit tråden så fick jag ett till svar om att kredikortet fortfarande är aktivt enligt dem så det förvirrar mig

Skrivet av MoNkeY-05:

Ja men jösses, kolla med din bank innan du startar en tråd? Du verkar ha dille på att starta trådar du?

ja jag har alltid gjort det både för hjälp och stöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

får göra det men efter att jag hade skrivit tråden så fick jag ett till svar om att kredikortet fortfarande är aktivt enligt dem så det förvirrar mig

När mitt kort förnyades låg mitt konto för det gamla kortet kvar ett bra tag på Internetbanken. Jag hade då möjlighet att justera kredit osv på egen hand. Skulle tro att detsamma gäller för dig.

Edit: Förnyelsen innebar även byte av kredit från Visa till Mastercard. Med tanke på nedanstående kommentar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kerbo:

När mitt kort förnyades låg mitt konto för det gamla kortet kvar ett bra tag på Internetbanken. Jag hade då möjlighet att justera kredit osv på egen hand. Skulle tro att detsamma gäller för dig.

tack då slipper jag oroa mig att pengarna är borta

Permalänk
Medlem

När ett kort går ut brukar man få ett nytt kort med samma kortnummer bara säkerhetsnumret på baksidan som är annorlunda. Det är så det brukar skötas, undantag när man spärrar eller skaffar ett helt nytt kort t.ex bytar ifrån Visa till MasterCard eller liknande.

Inte så att ni inte bara missförstått varandra? Jag rekommenderar också att du kontakt med din bank och kontrollerar uppgifterna.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arazand:

När ett kort går ut brukar man få ett nytt kort med samma kortnummer bara säkerhetsnumret på baksidan som är annorlunda. Det är så det brukar skötas, undantag när man spärrar eller skaffar ett helt nytt kort t.ex bytar ifrån Visa till MasterCard eller liknande.

Inte så att ni inte bara missförstått varandra? Jag rekommenderar också att du kontakt med din bank och kontrollerar uppgifterna.

japp jag ska nog göra det det är ett helt annat nummer och märka

samma bank