Permalänk

Beaglebone black

Hej jag undrar hur lätt det är att köra android på en Beaglebone black eller om jag ska satsa på ubuntu, har lite erfarenhet med linux sen innan och har beställt en Beaglebone och ville ha lite guidning om hur man kan köra in Android på emmc minnet på den, tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Finns en avdelning för android : http://beagleboard.org/Community/Forums

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Kan du länka om du hittar instruktioner på hur man installerar och bootar android på emmc minnet? För jag hittar inget, eller tycker du att jag ska göra ett inlägg där istället?

Permalänk
Medlem

Tror att det är större chans att du får hjälp där.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Tror att det är större chans att du får hjälp där.

Aja ska försöka där då, tack