iPhonedelar.se legit?

Permalänk
Medlem

iPhonedelar.se legit?

Ska handla julklappar åt hela familjen. Eftersom min syster konstant är på mobilen tyckte jag det skulle vara en bra idé att handla en fem meter lång iPhone kabel åt henne så hon slipper sitta förankrad för att ladda den. Den enda hemsidan som har en så pass lång är iPhonedelar.se, kollat på lite omdömen etc. och har fått ett ganska dåligt intryck av dem. Någon annan som har handlar där eller kan spåra fram att de är ett bra företag?
Vad jag vet:
http://www.trustpilot.se/review/www.iphonedelar.se dåliga omdömen
10k likes på FB, måste betyda att personer handlar där och företaget verkar vara aktiva med uppdateringar etc.
https://www.facebook.com/iPhonedelar
Andra forum som (jag tror, kan vara ett annat företag de babblar om, lite konstigt skriver av TS.) tror att de är bra.

Jag blir ändå lite nojjig så undrar vad ni tror?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Verkar ju som om du skall du skall undvika det företaget.
Med så många negativa recensioner skulle iaf jag dra öronen åt mig.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Ska handla julklappar åt hela familjen. Eftersom min syster konstant är på mobilen tyckte jag det skulle vara en bra idé att handla en fem meter lång iPhone kabel åt henne så hon slipper sitta förankrad för att ladda den. Den enda hemsidan som har en så pass lång är iPhonedelar.se, kollat på lite omdömen etc. och har fått ett ganska dåligt intryck av dem. Någon annan som har handlar där eller kan spåra fram att de är ett bra företag?
Vad jag vet:
http://www.trustpilot.se/review/www.iphonedelar.se dåliga omdömen
10k likes på FB, måste betyda att personer handlar där och företaget verkar vara aktiva med uppdateringar etc.
https://www.facebook.com/iPhonedelar
Andra forum som (jag tror, kan vara ett annat företag de babblar om, lite konstigt skriver av TS.) tror att de är bra.

Jag blir ändå lite nojjig så undrar vad ni tror?

haha det stinker scam, den enda positiva omdömet är skrivet med google translate -.-

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Verkar ju som om du skall du skall undvika det företaget.
Med så många negativa recensioner skulle iaf jag dra öronen åt mig.

Skrivet av Oliver91:

haha det stinker scam, den enda positiva omdömet är skrivet med google translate -.-

Men sen om ni kollar på Facebook sidan har den ett aktivt flöde, verkar svara på frågor och skicka ut bilder. Hur kan de bedra och ändå verka ha nöjda kunder? I sådana fall har ni någon annat företag som har en 5m iphone kabel?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Vi kör bara en vanlig usb-förlängningskabel här hemma för det syftet, köps på kjell.com, clasohlson, siba, elgiganten, ica, coop........

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Skaffa en usb-förlängning istället, finns på de allra flesta teknikinriktade sidor och butiker.

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Vi kör bara en vanlig usb-förlängningskabel här hemma för det syftet, köps på kjell.com, clasohlson, siba, elgiganten, ica, coop........

Skrivet av paran0id:

Skaffa en usb-förlängning istället, finns på de allra flesta teknikinriktade sidor och butiker.

Okej tack! Köper det istället då
God jul!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Har handlat av dom. fungerade utan beskymmer. tog väll kanske en dag längre innan jag fick delen.

http://www.iphonedelar.se/iphone-4-bakstycken/590-iphone-4-ba...

Permalänk
Medlem

Är det 30-pin eller lightning?

Nu är det ju lite sent till jul, men långa 30-pin finns det gott om på ebay iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Är det 30-pin eller lightning?

Nu är det ju lite sent till jul, men långa 30-pin finns det gott om på ebay iaf.

+1 för eBay. Se till att välja något bra och snabbt fraktsätt - kommer säkert ändå bli billigare än i svensk butik. Jag rekommenderar dock att du köper en något kortare kabel, 3 meter eller så även om USB ska fungera upp till 5 meter. Med så låg spänning som USB kör över så går det inte så jättebra med långa kablar.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

+1 för eBay. Se till att välja något bra och snabbt fraktsätt - kommer säkert ändå bli billigare än i svensk butik. Jag rekommenderar dock att du köper en något kortare kabel, 3 meter eller så även om USB ska fungera upp till 5 meter. Med så låg spänning som USB kör över så går det inte så jättebra med långa kablar.

Kan instämma där, jag köpte en 3m kabel till min ipad, det räcker gott om du inte ska springa runt en massa med sladden i.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."