Dayz problem med enkla saker...

Permalänk
Medlem

Dayz problem med enkla saker...

Tjäna! Jag är ny till dayz. Spelade aldrig arma 2 dayz moddet.

Som sagt har jag problem med enkla saker som att ta upp saker stänga dörrar osv, har sökt genom hela controllerna med hittar ingenting...
Hur gör man?

En annan sak är att jag inte har sett 1 enda zombie/spelare även på natten, finns det inga zombizar på alphan?

Ursäkta min stavning , är bara 14 år.

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Scrolla på dörrarna för att få upp en meny där det står t.ex "open door"
Sedan trycker du på Enter för att öppna när du har det du vill göra markerat i menyn.

Det kan bero på att du spelar på servrar som är tomma, och där det inte finns loot. Annars får du kolla på kartan om du nu har en sådan och navigera dig mot en stad där det brukar finnas människor.
Zombies spawnar där det finns loot, ha det i tankarna också.

Men leta rätt på en ny server och spela där.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Scrolla på dörrarna för att få upp en meny där det står t.ex "open door"
Sedan trycker du på Enter för att öppna när du har det du vill göra markerat i menyn.

Det kan bero på att du spelar på servrar som är tomma, och där det inte finns loot. Annars får du kolla på kartan om du nu har en sådan och navigera dig mot en stad där det brukar finnas människor.
Zombies spawnar där det finns loot, ha det i tankarna också.

Men leta rätt på en ny server och spela där.

Wow , tack!!!

Men hur får man upp mappen , hittar inte det heller

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Hallå.

För att öppna och stänga dörrar så rullar du mus hjulet samtidigt som du tittar mot dörren tills du får upp en meny, Där rullar du tills du hittar Open Door eller Close door.

Många funktioner ska vara avaktiverade för att förbättra prestanda. Men zombisar finns, om spelare finns beror mer på vilken server du spelar på.

Men jag rekommenderar dig att gå till denna tråd på Reddit och läsa dig lite klokare.

http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1t23cw/dayz_tip_thread/

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av Wozzor:

Wow , tack!!!

Men hur får man upp mappen , hittar inte det heller

Om jaq inte är helt ute och cyklar så behöver du först hitta en sen är det M för att ta fram den

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Alla problem lösta!!! Tack för alla svar!

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk

Kolla på ett objekt eller en dörr, När du får upp en symbol eller text så trycker du "F" eller på scrollhjulet, Onödigt att scrolla om man är i en stressad situation

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Kolla på ett objekt eller en dörr, När du får upp en symbol eller text så trycker du "F" eller på scrollhjulet, Onödigt att scrolla om man är i en stressad situation

Tack för tipset måste testas.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Jag brukar klicka på scrollhjulet när <||> ikonen kommer upp på dörrarna, funkar bra det med! Funkar bra när man kollar på saker för att plocka upp eller dricka, sedan kan man även scrolla till olika alternativ och klicka på hjulet på det man vill göra.