Permalänk
Medlem

CS:GO FPS drop?

Tjena!

Lirade CS:GO igår, då låg jag på cirka 150-200fps. När jag kör idag så ligger jag på cirka 90-120 med drops på under 60 i fights.

Har inte ändrat något alls och har provat att starta om datorn. JAg kör på ett nvidia 760 med 331.82 drivrutiner, vilka jag har haft sedan 11-19, alltså samma idag som igår.

Hur kan jag få upp min FPS igen?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Tjena!

Lirade CS:GO igår, då låg jag på cirka 150-200fps. När jag kör idag så ligger jag på cirka 90-120 med drops på under 60 i fights.

Har inte ändrat något alls och har provat att starta om datorn. JAg kör på ett nvidia 760 med 331.82 drivrutiner, vilka jag har haft sedan 11-19, alltså samma idag som igår.

Hur kan jag få upp min FPS igen?

Tack på förhand!

Det är lite kaos med servrarna just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Det är lite kaos med servrarna just nu.

Borde det ha något med min fps att göra? Kan även tillägga att jag lirar med mina polare som ligger på 200-300fps konstant. Dock har en av dem GTX780ti, jag har (som kanske nämnt) GTX760. Kan det ha med någon update att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Borde det ha något med min fps att göra? Kan även tillägga att jag lirar med mina polare som ligger på 200-300fps konstant. Dock har en av dem GTX780ti, jag har (som kanske nämnt) GTX760. Kan det ha med någon update att göra?

Spelade precis, låg på stabila 300fps..

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Spelade precis, låg på stabila 300fps..

Läste lite om det, provade lägga till -processheap i start, blev änny värre, så jag tog bort det igen och gjorde "Verify integrity of game cache, den tänkte ett tag och sa att den var tvungen att fixa något. När jag startade om så laddade den något om direct X, men ni är det ännu värre än innan

Permalänk
Medlem

Verkar ha något med gårdagen uppdatering att göra. Är andra som fått lägre fps.

Själv har min dator börjat krascha varje gång jag försöker starta CS:GO

Permalänk

CS:GO använder nästan bara cpun, gick från ett 460 till 670 utan att märka någon skillnad på fpsen...
Vad har du för CPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trä:

Verkar ha något med gårdagen uppdatering att göra. Är andra som fått lägre fps.

Själv har min dator börjat krascha varje gång jag försöker starta CS:GO

Ah, ok.. Felet är kanske inte på min sida då!

Permalänk

Du är inte ensam... Har detta problem också på en i5 @ 4.4ghz.. har aldrig cpu load över 65% i spelet heller. ändå dåliga fps. sen sitter folk med skitburkar på stabila 300.. helt jävla sjukt.

Permalänk
Medlem

Jävligt många har samma problem, dom har misslyckats med att optimera spelet så folk med bra cpuer får ofta FPs drop

Visa signatur

a,,x

Permalänk

Oavsett c3 heist i bios samt energisparlägen i win är konfigurerat så vinner man inga fps. Är som Jakoby säger tro jag, man får bits i sura äpplet tills det fixas om de nu gör. Det är precis som systemet inte går jämt i spelet de hoppar otroligt i aktivitet när man titta CPU gpu diagram. Ska testa ett äldre os bara för se hur de blir. -x threads borde ju styra samt multicore över CPU vilket fall.

Skickades från m.sweclockers.com