Lämna tillbaka order CDON.se 25-26kg paket. Vad kan det kosta att skicka?

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka order CDON.se 25-26kg paket. Vad kan det kosta att skicka?

Hur mycket tror ni det skulle kosta att skicka tillbaka det?

Posten.se har 20kg som max via mypack i sina villkor och vårat paket kommer väga 25-26 kg

Hur går man tillväga när man ska skicka in en order via ångerrätten

Första gången för oss

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bazisten:

Hur mycket tror ni det skulle kosta att skicka tillbaka det?

Posten.se har 20kg som max via mypack i sina villkor och vårat paket kommer väga 25-26 kg

Hur går man tillväga när man ska skicka in en order via ångerrätten

Första gången för oss

Lättast är väl att fråga Cdon?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Lättast är väl att fråga Cdon?

Ska göra det.

Är det verkligen så att vi får stå för portot själva via ångerrätten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Ska göra det.

Är det verkligen så att vi får stå för portot själva via ångerrätten?

Ja, ni står för portot om inget annat avtalats. Är nog bara vissa kläd- och skobutiker jag sett erbjuda fri returfrakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bazisten:

Ska göra det.

Är det verkligen så att vi får stå för portot själva via ångerrätten?

Ja! Endast om annat har avtalats innan så slipper ni det.

Skrivet av '[SH:

;14204170']Ja, ni står för portot om inget annat avtalats. Är nog bara vissa kläd- och skobutiker jag sett erbjuda fri returfrakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Ska göra det.

Är det verkligen så att vi får stå för portot själva via ångerrätten?

vad är det som väger 26kg? som man köper från ett bolag som är kända för att jävlas när man ska ångra sig.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

vad är det som väger 26kg? som man köper från ett bolag som är kända för att jävlas när man ska ångra sig.

Hemmabio som väger 25 kg

För privatpersoner är vikten max 20kg

Så hur gör man för att skicka ett paket som väger 25-26kg tillbaka till CDON då bara avtalskunder kan skicka över 20kg (Tror dom får det)

Permalänk
Medlem

Här kan du kolla vad det kostar: https://skickaenkelt.dbschenker.com/skicka/

Schenker levererar till företag så de kan inte neka att man skickar med dom.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Fråga cdon först dom kanske är schysta och ordnar returfrakt, du kommer förmodligen inte kunna köpa någon normaltjänst av posten utan får nog använda DHL eller liknande om du ska ordna det själv...

Posten Kundtjänst Privat
För privatpersoner: 020-23 22 21
Från utlandet: +46 8 23 22 21
Öppettider: mån-fre 08.00-18.00

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Hemmabio som väger 25 kg

För privatpersoner är vikten max 20kg

Så hur gör man för att skicka ett paket som väger 25-26kg tillbaka till CDON då bara avtalskunder kan skicka över 20kg (Tror dom får det)

titta du på paketet och ångra dig eller har du packat upp och packat ner igen.

CDON är ju såna att dom kan neka dig ångerrätt och helt enkelt returnera dina 26kg, pga att dom ser en milimeter stor fläck/repa
sök på CDON här på forumet (du blir nog ännu en missnöjd kund som gör en "varning för Cdon" tråd)

vad är det som är fel? varför ångrar du dig.. ? priset att posta + risken att du kommer i konflikt med CDON är rätt stor speciellt om du packat upp grejerna.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Här kan du kolla vad det kostar: https://skickaenkelt.dbschenker.com/skicka/

Schenker levererar till företag så de kan inte neka att man skickar med dom.

Kan ej skicka med dom då vi lär lämna in paketet

Du lämnar in på
vår terminal,
Terminalvägen 3, Timrå

Det är 96km från vi bor

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

titta du på paketet och ångra dig eller har du packat upp och packat ner igen.

CDON är ju såna att dom kan neka dig ångerrätt och helt enkelt returnera dina 26kg, pga att dom ser en milimeter stor fläck/repa
sök på CDON här på forumet (du blir nog ännu en missnöjd kund som gör en "varning för Cdon" tråd)

vad är det som är fel? varför ångrar du dig.. ? priset att posta + risken att du kommer i konflikt med CDON är rätt stor speciellt om du packat upp grejerna.

Vi har packat upp det och vi kan packa ner det lika snyggt igen

Ljudet i detta hemmabio är inte bra vi är inte nöjda alls därför vi vill skicka tillbaka det

för 4000kr (Normalpris 5000kr) så ska det låta bättre

Jag har haft ett billigare system förut och det var mycket mycket bättre än detta Samsung System vi inhandlade

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Vi har packat upp det och vi kan packa ner det lika snyggt igen

Ljudet i detta hemmabio är inte bra vi är inte nöjda alls därför vi vill skicka tillbaka det

för 4000kr (Normalpris 5000kr) så ska det låta bättre

Jag har haft ett billigare system förut och det var mycket mycket bättre än detta Samsung System vi inhandlade

rådet är att köp inte från CDON om det är något som du inte vet från början att det är 100% ok.
lite märkligt just att det varit så många just som gjort samma sak stereo, jackor, datorer, som inte var helt rätt. där cdon vägrar göra nånting...

fota av allting alla vinklar, du kan behöva det senare när "repan på högtalaren" var där när dom packa upp sakerna.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Man köper aldrig ljud olyssnat. Det är inte bara så att du förväntade dig att det skulle låta bättre just för att det kostade mera? Alla som har lite kunskap om ljud vet att sådana paket inte låter bra i något avseende.

Som flera andra har påpekat är cdon nitiska när det kommer till retur av uppackad vara.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Frakten tillbaka kommer kosta en hel del. Jag betalade själv returen på 72kr för ett paket som vägde ~1kg.

Permalänk
Medlem

Blir nog ca 500-600kr för 25kg

Jag kan fortfarande inte skicka det som privatkund med en vanlig post tjänst då gränsen för privatpersoner är 20kg

Så det måste CDON lösa med frakten på något sätt

Permalänk
Rekordmedlem

Du får förmodligen beställa hämtning om paketet är för stort eller skicka det via en godsterminal, ombud brukar inte hantera paket över ca 20 kg och över en viss storlek oavsett vilket fraktbolag du väljer.
https://skickaenkelt.dbschenker.com/privat/ max 999kg men lämnas på terminal annars går det att beställa hämtning också

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du får förmodligen beställa hämtning om paketet är för stort eller skicka det via en godsterminal, ombud brukar inte hantera paket över ca 20 kg och över en viss storlek oavsett vilket fraktbolag du väljer.
https://skickaenkelt.dbschenker.com/privat/ max 999kg men lämnas på terminal annars går det att beställa hämtning också

Okej!

CDON svarade på facebook på min fråga på CDONs facebook sida.

En som jobbar där har skrivit PM till mig för 30 min sedan och vilja ha ordernummer o.s.v så har skickat det till henne och förklarat varför vi vill returnera det. Och hur vi ska lösa det med frakten

Jag kan skriva här hur det går under morgondagen se om allt går bra eller inte

Permalänk

Spännande att följa dina trådar på forumet...

Permalänk

Mycket skum lirare, kolla denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1262461-cdo... och hans tidigare startade trådar, de känns som att det inte är rent mjöl i påsen...

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Okej!

CDON svarade på facebook på min fråga på CDONs facebook sida.

En som jobbar där har skrivit PM till mig för 30 min sedan och vilja ha ordernummer o.s.v så har skickat det till henne och förklarat varför vi vill returnera det. Och hur vi ska lösa det med frakten

Jag kan skriva här hur det går under morgondagen se om allt går bra eller inte

du fick fri frakt på ett ljudsystem som du inte visste hur bra/dåligt det är.

varför valde du cdon, förutom priset fanns det några andra fördelar,
tittade du på några andra system var i några butiker, fick provlyssna..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Hemmabio som väger 25 kg

För privatpersoner är vikten max 20kg

Så hur gör man för att skicka ett paket som väger 25-26kg tillbaka till CDON då bara avtalskunder kan skicka över 20kg (Tror dom får det)

26kg hemmabio T_T, polarn du borde satsa på bättre saker än så.:)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Har pratat med CDON

Dom har registrerat hos dom att vi kommer skicka tillbaka ordern som retur.

Fick ett PDF dokument med beskrivning hur vi ska göra och vad som gäller

Doms lager som godkänner returer tar 7 dagar efter returen har kommit in

Dom skrev att det är mycket sällan en retur inte godkänns

Men man får tillbaka prylen om inte det skulle godkännas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Har pratat med CDON

Dom har registrerat hos dom att vi kommer skicka tillbaka ordern som retur.

Fick ett PDF dokument med beskrivning hur vi ska göra och vad som gäller

Doms lager som godkänner returer tar 7 dagar efter returen har kommit in

Dom skrev att det är mycket sällan en retur inte godkänns

Men man får tillbaka prylen om inte det skulle godkännas

Vem står för frakten menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Vem står för frakten menar du?

Vi står för frakten. Dom skickar en fraktsedel till oss som företagspaket då vi privatpersoner får ej skicka paket över 20kg är så på posten.se och DHL har pratat med båda

Sen får vi betala CDON för frakten

När dom skickade vårat paket till oss översteg vikten med 5kg och dom kommer få en starffavgift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Vi står för frakten. Dom skickar en fraktsedel till oss som företagspaket då vi privatpersoner får ej skicka paket över 20kg är så på posten.se och DHL har pratat med båda

Sen får vi betala CDON för frakten

När dom skickade vårat paket till oss översteg vikten med 5kg och dom kommer få en starffavgift

Vilket system handlar det om? 25 kg

Ja se det som en dyr läxa. Blir väl 500 kr i frakt eller nåt? Pröva alltid saker i affär innan du köper på internet, speciellt stora saker som denna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Vilket system handlar det om? 25 kg

Systemet vi köpte är

http://cdon.se/hemelektronik/samsung/samsung-ht-e5550-xe-p187...

Ja se det som en dyr läxa. Blir väl 500 kr i frakt eller nåt? Pröva alltid saker i affär innan du köper på internet, speciellt stora saker som denna..

600kr med DHL

Dom kommer kontakta DHL så dom kommer och hämtar upp paketet hemma hos oss.

Först ska dom skicka ut en fraktsedel

Vi blir debiterad den slanten via en faktura sedan om returen blir godkänd på deras lager

Edit
Permalänk
Medlem

Skriver länken till systemet här

Då jag försökte uppdatera inlägget men det nya jag skrev sparas inte

http://cdon.se/hemelektronik/samsung/samsung-ht-e5550-xe-p187...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

rådet är att köp inte från CDON om det är något som du inte vet från början att det är 100% ok.
lite märkligt just att det varit så många just som gjort samma sak stereo, jackor, datorer, som inte var helt rätt. där cdon vägrar göra nånting...

fota av allting alla vinklar, du kan behöva det senare när "repan på högtalaren" var där när dom packa upp sakerna.

Har skickat tillbaka ett grafikkort, 2 möss till cdon utan några som helst problem.
Du verkar mest arg

Permalänk
Medlem

Supporten där ifrån har funkat bra för mig under dagen.

Dom gör allt för att hitta lösningar och det blir DHL som vi skickar tillbaka paketet via. Och DHL kommer hem och hämta paketet hos oss

Ska bara få frakthandlingarna via post så ringer dom och bokar upphämtning