Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HurMycket:

Min senaste utbetalning à 30 kDOGE tog 13,5 h vilket ger 2260 DOGE/h. Men jag drar 1050 khash/s med två 7970 @ 780 MHz. Ett GT 650M klarar knappt 40 khash/s, så det ger kanske 80 DOGE/h. Difficultyn stiger också.

Fick 2300Dogecoins med 11kHash/s förra vecka =D på en natt!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast

Jag skulle gissa på att det är en parodi som också ska visa hur man faktiskt tjänar pengar på cryptovalutor. Man startar en egen. Jag läste en trevlig guide för ett tag sedan som jag tyvärr inte hittar igen. Jag tror den var på buttcoins men är inte säker. Hur som helst gör man så här:
1, Plocka koden för Bitcoins och skriver om den lite.
2, Hitta på ett flashigt namn och en flashig hemsida.
3, Mina alla de enkla mynten själv först så det finns en liten pool redo.
4, Muta MtGox eller linkande stor sida att ta in valutan och erbjud dem en massa av dina egna coins som betalning.
5, Vänta på att massa nördar som sett utvecklingen för Bitcoins hoppar på för att vara early adopters.
6, När intresset ökar så ökar värdet och du kan sälja av alla dina mynt som du skapade skitenkelt.
7, ??????
8, Profit!

Det är inte svårare än så. Varför tror ni att det dyker upp så många nya valutor hela tiden?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Jeppe.-:

Kan du köra en miniguide över hur man fixar en plånbok och fixar så man kan börja minea?

                       so easy
     very simple
               guide coming soon

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

tror ni dom kommer att bli som litecoins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Till och med hunden på "myntet" ser ju skeptisk ut...

Hah! Ja det värsta är ju.
Eftersom att svårighetsgraden hela tiden ökar, precis som med Bitcoin och andra crypto-valutor, så får vi väl hacka Tianhe-2 för att få tillräckligt med kraft att mine-a.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

^^
Rimligen så är väl det Feathercoin som aspirerar på brons efter silver (LTC) och guld (BTC).

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dragnet:

^^
Rimligen så är väl det Feathercoin som aspirerar på brons efter silver (LTC) och guld (BTC).

Instämmer. Tror att det blir

  • BTC

  • LTC

  • FTC

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

någon som minear med 7970 eller 7950?

*edit vad får du på en timme?

Permalänk
Medlem

Grabbar, /g/ är stolta över er.
Själv skulle jag ha börjat minea när det först postades om det, men sitter inte på nån hårdvara som är kapabel till att göra ett dugg åt saken. (Värdelös ASUS-laptop som är 4 år gammal). dogecoins har växt något så enormt under dessa två veckor, och än är det inte för sent för att lägga ner tid på det. Förutsatt att trenden fortsätter, förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag skulle gissa på att det är en parodi som också ska visa hur man faktiskt tjänar pengar på cryptovalutor. Man startar en egen. Jag läste en trevlig guide för ett tag sedan som jag tyvärr inte hittar igen. Jag tror den var på buttcoins men är inte säker. Hur som helst gör man så här:
1, Plocka koden för Bitcoins och skriver om den lite.
2, Hitta på ett flashigt namn och en flashig hemsida.
3, Mina alla de enkla mynten själv först så det finns en liten pool redo.
4, Muta MtGox eller linkande stor sida att ta in valutan och erbjud dem en massa av dina egna coins som betalning.
5, Vänta på att massa nördar som sett utvecklingen för Bitcoins hoppar på för att vara early adopters.
6, När intresset ökar så ökar värdet och du kan sälja av alla dina mynt som du skapade skitenkelt.
7, ??????
8, Profit!

Det är inte svårare än så. Varför tror ni att det dyker upp så många nya valutor hela tiden?

Valutor som pre-minas av skaparen brukar undvikas. Det är fullt synligt när man gör det.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dragnet:

^^
Rimligen så är väl det Feathercoin som aspirerar på brons efter silver (LTC) och guld (BTC).

Skrivet av DavidtheDoom:

Instämmer. Tror att det blir

  • BTC

  • LTC

  • FTC

Kan ni motivera det på något sätt? Vad har Feathercoin som gör det "tredje bäst"? Dogecoin har sin humoristiska framtoning, sin stora mängd (=> 1 DOGE är inte så mycket; smidigare om billiga saker kostar 1–100 DOGE än 0,001 BTC) och sitt community.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HurMycket:

                       so easy
     very simple
               guide coming soon

Är du säker på att du använder det rätt nu?

Det du skriver är ju faktiskt grammatiskt rätt, eller fel på doge-språk.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Försöker ladda ner guiminer men jag får bara 509 Bandwidth Limit Exceeded. Inte många sidor som klarar av en reddit-kram.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Vart tankar man hem cgminer? Och vilka dogecoins pool ska jag gå med i, tips på pool?

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Kan ni motivera det på något sätt? Vad har Feathercoin som gör det "tredje bäst"? Dogecoin har sin humoristiska framtoning, sin stora mängd (=> 1 DOGE är inte så mycket; smidigare om billiga saker kostar 1–100 DOGE än 0,001 BTC) och sitt community.

Så du menar att dogecoin är bättre för att du slipper värden under 1. Väldigt jobbigt att säga tex cent eller öre.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Kan ni motivera det på något sätt? Vad har Feathercoin som gör det "tredje bäst"? Dogecoin har sin humoristiska framtoning, sin stora mängd (=> 1 DOGE är inte så mycket; smidigare om billiga saker kostar 1–100 DOGE än 0,001 BTC) och sitt community.

Tja, man kan trade'a med den på nästan lika många ställen som Litecoin. För det är väl meningen att man gör med en coin utöver att betala med den?

Vad gäller community så vill jag inte bedöma vilken som är "bäst" (av någon coin)

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Hoppade på tåget, får se om det blir något av det.
TO THE MOON!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dunder:

Är du säker på att du använder det rätt nu?

Det du skriver är ju faktiskt grammatiskt rätt, eller fel på doge-språk.

                                 no sure
      much trying
               just happy shibe

Skrivet av Silcan:

Vart tankar man hem cgminer? Och vilka dogecoins pool ska jag gå med i, tips på pool?

          r/dogecoin
                                                            rite side ->
               much pool
      this thred
                              first post

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Är du säker på att du använder det rätt nu?

Det du skriver är ju faktiskt grammatiskt rätt, eller fel på doge-språk.

Rättar honom åt dig

Such easi

Veri simple

Guide com soon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HurMycket:

http://i.imgur.com/Vzs15Xq.png

         so new
                   much growing
                                     very awesome
             shibetoshi nakamoto
       many coin
                            wow

Dogecoin är det senaste inom kryptovalutor. Det startades 6 december 2013 och är redan en av de största kryptovalutorna sett till nätverkets totala hashrate.

Det kommer totalt att mineas 100 GDOGE, dvs hundra miljarder Dogecoins.

I skrivande stund är en Dogecoin inte mycket värd (ca $0,0003), men vem vet vad framtiden har att utvisa? └(°ᴥ°)┘

Dogecoin.org

Dogecoin - Wikipedia

Reddit: r/Dogecoin

Den enorma tråden om Dogecoin @ Bitcointalk.org

GUIMiner-scrypt (Tack till donfalcon!)

Doge | Know Your Meme

Hur många SweClockare är med på tåget och vad tror ni om Dogecoin? Hur mycket har ni? Jag har lyckats minea ihop 200 000 DOGE på de senaste dagarna. Hade man varit med från början hade man varit rich shibe.

[color="red"]much serious[/color]

[font="Comic Sans MS, Chalkboard SE, cursive, sans-serif"][color="red"][i]wow[/i][/color][/font]

pls mine

1. Ladda ner Dogecoin-Qt. När du startar mjukvaran skapar den en plånbok och laddar automatiskt ner blockkedjan.
2. Registrera dig på en pool som minear Dogecoin. På Reddit finns en liten lista med pooler till höger. Där finns även annat matnyttigt (men ibland utdaterat).
3. Fyll i din adress, som du kan se under Much Receive i Dogecoin-Qt, i dina kontoinställningar på poolens hemsida. Utforska poolens inställningar.
4. Ladda ner GUIMiner-scrypt, skapa en ny miner (CG för AMD, CUDA för Nvidia) och fyll i de inställningar som gäller för din pool. Exempelinställningar:
    Host: doge.netcodepool.org
    Port: 4093
    Username: HurMycket.Doge
    Password: x
5. Om du har ett AMD-kort, välj den preset som matchar ditt kort. Prova att leka runt med inställningarna om du vill.
6. Tryck på Start. Din hashrate ska efter en liten stund synas längst ner till höger.

Om det bara står "Starting" eller av någon annan anledning inte fungerar, prova mina exempelinställningar ovan. (OBS! Du minear då åt mig. De inställningarna är bara för att testa.) Fungerar det så vet du åtminstone att din miner fungerar som den ska.

haha du har inte lust att hjälpa mig komma igång över skajp?:D

Permalänk
Entusiast

Den här bilden från Reddit säger allt.

Hur kan man inte investera?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ja TS font passar ju in

Roliga är ju med alla olika valutor så kan dogecoin säkert växa till sig bara för att den bygger på en meme.

Värdet på samtliga kryptovalutor har mer eller mindre störtat idag (mellan 6 och 60%) sen kinas riksbank eller vad det nu var förbjudit handlare i landet att ta betalt i digitala valutor.

Alla kryptovalutor alltså, utom en. Den enda valutan har ökat 27% i värde dom senaste 24 timmarna, vilken kryptovaluta kan det vara tror ni ?

http://coinmarketcap.com/

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Den här bilden från Reddit säger allt.

http://i.imgur.com/QWa22to.jpg

Hur kan man inte investera?

För att ta det ett steg till

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem

Ha, jag visste väl att jag kunde länka denna någonstans på det här forumet...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon217901:

haha du har inte lust att hjälpa mig komma igång över skajp?:D

Om du följer instruktionerna till punkt och pricka ser jag verkligen inte hur man kan misslyckas?

Permalänk
Medlem

Wow such coin
many mine so doge
very amaze much rich wow

Permalänk
Medlem

Började minea i måndags med mitt 7950, fått ihop 18000 Doge. Kör på denna pool sedan i tisdags: http://doge.pool.webxass.de/index.php?page=dashboard Och den har fungerat i stort sett klockrent
Jag gör det mest för att jag ångrar jag inte hoppade på bitcoin tåget tidigt Tror inte Doge kommer ge så mycket, men det är kul att kolla plånboken och se siffrorna och jag gillar memen så jag kör på fram till jul iallafall!

Permalänk
Medlem

här ska det mineas från imorgon fredag tills 21xx haha

Permalänk
Medlem

Jag lär investera lite i Doge nu innan helgen, känns tillräckligt dumt för att få tillräckligt med publicitet för att utmärkas från de andra altCoins som finns för den breda massan av icke-nördar.

Permalänk
Medlem

Memes brukar ha en begränsad livslängd så jag förväntar mig inte att dogecoins kommer hålla så länge.