Tele2 stänger ner mitt internet efter 1GB nedladdad data.

Permalänk
Medlem

Tele2 stänger ner mitt internet efter 1GB nedladdad data.

Denna månad använde jag upp den datamängd som ingår i mitt abonnemang (1GB) och nu är all åtkomst över det mobila nätverket helt fryst.

Tidigare har dom strypt mitt internet till någonstans runt 50 kb/s efter jag använt upp all data, men dom har aldrig stängt av det helt.
Vet någon vad detta beror på? Har dom ändrat någon policy, eller ska jag ändra på något i min telefon för att få åtkomst till internet igen?
Detta är mycket frustrerande då 50 kb/s räcker utmärkt till facebook-chatt och att läsa text på tex reddit, vilket redan är 99% av det jag gör med mitt mobila nät.

Jag har en Samsung Galaxy Note 3 med 4G och jag har Kompis Surf som abonnemang.

Ni får ursäkta mig om detta är i fel forum, men jag tyckte inte jag kunde hitta något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artcore:

Denna månad använde jag upp den datamängd som ingår i mitt abonnemang (1GB) och nu är all åtkomst över det mobila nätverket helt fryst.

Tidigare har dom strypt mitt internet till någonstans runt 50 kb/s efter jag använt upp all data, men dom har aldrig stängt av det helt.
Vet någon vad detta beror på? Har dom ändrat någon policy, eller ska jag ändra på något i min telefon för att få åtkomst till internet igen?
Detta är mycket frustrerande då 50 kb/s räcker utmärkt till facebook-chatt och att läsa text på tex reddit, vilket redan är 99% av det jag gör med mitt mobila nät.

Jag har en Samsung Galaxy Note 3 med 4G och jag har Kompis Surf som abonnemang.

Ni får ursäkta mig om detta är i fel forum, men jag tyckte inte jag kunde hitta något bättre.

Är det "Kompis" abonnemanget du har? För jag hittar inget som heter "Kompis Surf".

Om du har "Kompis" du har så gäller följande enligt Tele2:

*All surf i mobilen inom Sverige ingår. Efter förbrukad datavolym stängs tjänsten av och extra mobilsurf
måste köpas för fortsatt surf i mobilen.

Länk till villkoren för "Kompis-abonnemang"

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Skrivet av Artcore:

Denna månad använde jag upp den datamängd som ingår i mitt abonnemang (1GB) och nu är all åtkomst över det mobila nätverket helt fryst.

Tidigare har dom strypt mitt internet till någonstans runt 50 kb/s efter jag använt upp all data, men dom har aldrig stängt av det helt.
Vet någon vad detta beror på? Har dom ändrat någon policy, eller ska jag ändra på något i min telefon för att få åtkomst till internet igen?
Detta är mycket frustrerande då 50 kb/s räcker utmärkt till facebook-chatt och att läsa text på tex reddit, vilket redan är 99% av det jag gör med mitt mobila nät.

Jag har en Samsung Galaxy Note 3 med 4G och jag har Kompis Surf som abonnemang.

Ni får ursäkta mig om detta är i fel forum, men jag tyckte inte jag kunde hitta något bättre.

har du ringt tele2 och frågat ?
hur lång tid tar det innan det tar slut ?
har du inget wifi hemma ?
om du har en telefon för 5000kr varför sparar du in på surf, förstör inte det hela grejen med att ha en riktigt snabb telefon, och segt internet

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiim:

Är det "Kompis" abonnemanget du har? För jag hittar inget som heter "Kompis Surf".

Om du har "Kompis" du har så gäller följande enligt Tele2:

*All surf i mobilen inom Sverige ingår. Efter förbrukad datavolym stängs tjänsten av och extra mobilsurf
måste köpas för fortsatt surf i mobilen.

Länk till villkoren för "Kompis-abonnemang"

Allright tack för det! Jag är bombsäker på att jag hade" Kompis Surf" när jag hade min Note 2, men jag förmodar att det tagits bort på senare tid och ersatts med enbart "Kompis".

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

har du ringt tele2 och frågat ?
hur lång tid tar det innan det tar slut ?
har du inget wifi hemma ?
om du har en telefon för 5000kr varför sparar du in på surf, förstör inte det hela grejen med att ha en riktigt snabb telefon, och segt internet

Jag var tvungen att använda WiFi-Hotspot på telefonen eftersom internet dog hemma i några timmar. Då nådde jag taket väldigt fort.

Surfen är knappast långsam, jag kör på LTE-nätet så jag får nästan samma hastighet som på Wi-Fi'et hemma. Dock använder jag sällan 1GB data / månad, så jag behöver inte betala för mer. Sen köpte jag inte Note'n enbart för att surfa snabbt. Storleken på displayen har ingen rival och det är nog den absolut främsta anledningen till att jag äger den.