Reaper of souls date 25/3-2014 Set in stone!

Permalänk
Medlem

Då är det officiella datumet satt och det går att göra en preorder på battle.net på antingen ett Digital Deluxe eller ett vanligt standard edition.

Vilka har redan lagt sin preorder och sitter ivrigt och väntar utan en beta key?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Då är det officiella datumet satt och det går att göra en preorder på battle.net på antingen ett Digital Deluxe eller ett vanligt standard edition.

Vilka har redan lagt sin preorder och sitter ivrigt och väntar utan en beta key?

Thats about time! Har inte lagt preorder på battle.net eller någon annan stans än, men battle.net lockar så man kommer åt den direkt när servrarna krashar ^^

Permalänk

Jag är redo att sitta och stirra på förhoppningsvis nya felkoder!
Var dock ett jädra pris för en expansion så hoppas på minst 10 olika felkoder och iaf 24h nertid.

Permalänk
Medlem

Ingen förhandsbokning för mig, inte intresserad av stödja ett spel som kan vara en besvikelse. Låter det lanserar och analyseras, sedan blir det kanske ett köp. Gör alla såhär måste speltillverkare fokusera mer på utvecklingen av spelet än marknadsföringen av spelet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Var dock ett jädra pris för en expansion så hoppas på minst 10 olika felkoder och iaf 24h nertid.

Kan bara hålla med, 40$ eller 40€ är inte en riktigt schyst prisbild för oss européer, är rätt dyrt för en expansion. Men får jag hälften så många timmar ur expansionen som d3 så är jag nöjd ändå

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDiddler:

Med andra ord så kommer spelet släppas då oavsett skick. Nej tack, jag tror jag väntar ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Jag gillar generellt sett Blizzards spel, men med tanke på Diablo III:s lanseringsfiasko så kommer jag att vänta till efter release med att köpa. Skulle man få early access av att förboka så skulle jag nog ändra mig på den punkten.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Någon vänlig själ som vet vart kan man köpa Digital Deluxe versionen billigare än från Blizzard Store? Kollat på RandyRun, dem har enbart standard versionen.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Welcome back 3006!

Skrivet av lanbonden:

Kan bara hålla med, 40$ eller 40€ är inte en riktigt schyst prisbild för oss européer, är rätt dyrt för en expansion. Men får jag hälften så många timmar ur expansionen som d3 så är jag nöjd ändå

Jo, det är en ganska konstig prisbild tycker jag med. Känns som om dem inte kommer ändra det oavsett dock :/ Av vad jag sett på streams hittills så kommer jag kunna lägga in fler timmar i detta än i vanilla så för mig känns det som ett okej köp ändå. Än så länge.

Skrivet av anon185723:

Med andra ord så kommer spelet släppas då oavsett skick. Nej tack, jag tror jag väntar ett bra tag.

Ja, det verkar faktiskt som om att så är fallet då överallt på sidan så står det 25.3.2014 under alla reaper of souls ikoner osv och eftersom pre-order är ute så.

Skrivet av mibsweden:

Jag gillar generellt sett Blizzards spel, men med tanke på Diablo III:s lanseringsfiasko så kommer jag att vänta till efter release med att köpa. Skulle man få early access av att förboka så skulle jag nog ändra mig på den punkten.

Hade itne tackat nej till en beta nyckel egentligen så man fick testa det innan, men det verkar som om att dem kommer ha en väldigt limiterad beta denna gången och väldigt få kommer få nycklar. Mycket färre än till vanilla.

!

Permalänk
Medlem

Wtf är det där för hutlöst pris...

Själv tar man nog och pröjsar hälften av vad du gör.

https://eu.battle.net/shop/en-us/product/diablo-iii-reaper-of...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Finns ej collectors där.

Tror det blir en collectors. Hur var priserna på den första? Blizz säger ju 80$/€ för denna, hoppas webbhallen har fel pris.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stich:

Ingen förhandsbokning för mig, inte intresserad av stödja ett spel som kan vara en besvikelse. Låter det lanserar och analyseras, sedan blir det kanske ett köp. Gör alla såhär måste speltillverkare fokusera mer på utvecklingen av spelet än marknadsföringen av spelet...

Det finns ett litet problem i din logik.

För övrigt, så är expansionen en otroligt enorm förbättring över originalet, det är lätt värt priset av ett nytt spel. Men å andra sidan är jag inte helt säker på att det finns det där "longevity" som de sökt så hårt och som saknades helt i orgininalet. Den som lever får se, men jag hoppas att de får in något mer funktionellt end-game som inte är strikt item-farm innan release, det skulle göra en hel världs skillnad.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är väldigt mycket pengar för en akt om man jämför med D3 där man fick fyra akter för lite mer pengar?

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pinkn00b:

Är det bara jag som tycker att det är väldigt mycket pengar för en akt om man jämför med D3 där man fick fyra akter för lite mer pengar?

Det inte bara du. Men enligt mig får man lika mycket, om inte mer i RoS än man fick i originalet. Det är fullkomligt skamligt att kalla RoS för "1 act". Låt mig dock pounktera att jag säger inte att det är värt 39€ -- men utan att vänta tills Mars och faktiskt spela det, tycker jag att det är oförsvarbart att säga att det "inte är värt det".

Känns som jag sitter och gör PR för Blizzard.. men så är det inte, jag är bara naivt hoppfull.. som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Det inte bara du. Men enligt mig får man lika mycket, om inte mer i RoS än man fick i originalet. Det är fullkomligt skamligt att kalla RoS för "1 act". Låt mig dock pounktera att jag säger inte att det är värt 39€ -- men utan att vänta tills Mars och faktiskt spela det, tycker jag att det är oförsvarbart att säga att det "inte är värt det".

Känns som jag sitter och gör PR för Blizzard.. men så är det inte, jag är bara naivt hoppfull.. som vanligt.

När jag pratar om att det är dyrt så syftade jag på hur mycket speltid man får bara genom att spela igenom den akten man får i expansionen vad menar du att man får lika mycket?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Håller med dig i mångt och mycket av det du säger men jag tycker det är skamligt att Blizzard tar extra betalt för fler character slots:(, de borde vara gratis i en expansion, kan ifs ha missförstått något! Nån som vet hur det ligger till till 100%?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

329:- för standard edition på webhallen, extremt billigt med tanke på hur mycket tid som jag kommer lägga ner på spelet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Iceglow:

Håller med dig i mångt och mycket av det du säger men jag tycker det är skamligt att Blizzard tar extra betalt för fler character slots:(, de borde vara gratis i en expansion, kan ifs ha missförstått något! Nån som vet hur det ligger till till 100%?

Man får det som en bonus vid köp av deluxe / collectors edition. Man får 2 extra slots oavsett dock på grund av crusader och sedan ytterligare 3 st, om man köper deluxe / collectors.

Skrivet av Pinkn00b:

När jag pratar om att det är dyrt så syftade jag på hur mycket speltid man får bara genom att spela igenom den akten man får i expansionen vad menar du att man får lika mycket?

Okej, men att säga att RoS enbart är act 5.. det är bara fel.

Mycket mer, menar jag att man får i och med funktionalitet i ett komplett Diablo spel. RoS är inte bara expansion, det är en uppgraderad version av originalet. Man spelar hela spelet, inte bara den nya acten. Visserligen får man en del av dessa "funktioner" även om man låter bli att köpa expansionen.. men det ser inte jag som ett realistiskt alternativ, antingen köper man expansionen eller så låter man troligtvis bli helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Menade inte att du sa att det 'inte var värt det', men att syfta på att RoS är en enbart act 5.. det är bara fel.

Mycket mer, menar jag att man får i och med funktionalitet i ett komplett Diablo spel. RoS är inte bara expansion, det är en uppgraderad version av originalet. Man spelar hela spelet, inte bara den nya acten. Visserligen får man en del av dessa "funktioner" även om man låter bli att köpa expansionen.. men det funkar inte som ett alternativ, antingen köper man expansionen eller så låter man troligtvis bli helt och hållet.

Så som jag har uppfattat det så får man mystic, crusader klassen, act 5 och level cap till 70 i RoS inget annat, dem ändringar du pratar om är något som kommer ändras utan att man uppgraderar till RoS vilket som kommer döda min WW barb oavsett om jag köper expansion eller ej.[QUOTE]

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Man får det som en bonus vid köp av deluxe / collectors edition. Man får 2 extra slots oavsett dock på grund av crusader och sedan ytterligare 3 st, om man köper deluxe / collectors.

Tack för klargörandet, tror jag hoppar deluxe/collectors då!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk

För min del blir det nog ett köp runt release. Lite beror det på hur spelet utvecklas här under de sista månaderna fram till release. Jag lirade d3 säkert 800h trots alla problem och hade iaf relativt roligt. Just nu är jag dock toknöjd med Path of Exile som jag började lira (igen) för någon månad sedan. Jag ser inte RoS som någon ersättare till PoE direkt men jag tror ändå att man kan ha kul i RoS några hundra timmar iaf. Avsaknaden av trading, inga permanenta och roliga builds samt klent endgame gör nog ändå att det inte kommer kunna ersätta PoE i långa loppet även om det lär vara kul ett tag!

Permalänk
Skrivet av Pinkn00b:

Så som jag har uppfattat det så får man mystic, crusader klassen, act 5 och level cap till 70 i RoS inget annat, dem ändringar du pratar om är något som kommer ändras utan att man uppgraderar till RoS vilket som kommer döda min WW barb oavsett om jag köper expansion eller ej.

Nephalem rifts och Adventure mode är också RoS exklusiva features (såvida inget har ändrats de senaste dagarna).
Sen blir ju Torment svårigheten också RoS exklusivt av förklarliga skäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Följer med lite fler godsaker jämfört med digital deluxe Sen kommer säkert priset ändras till 995kr som Diablo 3 Collector kostade. Sen gillar jag mer att ha mina collector/deluxe edition i fysisk kopia

Visa signatur

twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Då är det bara att vänta på att collectors kommer in på en av mina stammisbutiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Följer med lite fler godsaker jämfört med digital deluxe Sen kommer säkert priset ändras till 995kr som Diablo 3 Collector kostade. Sen gillar jag mer att ha mina collector/deluxe edition i fysisk kopia

Åfan fick för mig att det var CE det jag länkade För är ute efter CE jag med. Säljer inte Blizzard detta på deras egna shop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Åfan fick för mig att det var CE det jag länkade För är ute efter CE jag med. Säljer inte Blizzard detta på deras egna shop?

Jojo det följer med grejer i Digital Deluxe som Collector. Det dock som är exklusivt för fysiskt collector kopia är

If you're looking for even more loot, the Reaper of Souls retail-exclusive Collector's Edition comes fully equipped with all the in-game goodies from the Digital Deluxe, plus a range of premium collectible items:

Malthael mouse pad, bearing the impenetrable visage of the Angel of Death
Hardback Collector's Edition art book, chronicling the game's artistic development
Behind-the-scenes Blu-Ray/DVD two-disc set, featuring in-depth interviews with the development team and members of the Diablo III community

Kanske inte världens bästa grejer Som jag sa dock gillar att ha fysiskt kopia

Visa signatur

twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

den här prissättningen får ea/dice att framstå som välgörare

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas det inte är en till besvikelse...

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna velat ha en defense arena mot infinite waves tex. Sånt får mig att kunna spela ett spel i 10 år.