Permalänk
Medlem

Dell Venue 11 Pro

http://www.dell.com/se/p/dell-venue-11-pro/pd?~ck=anav

4495:- för Venue 11 med Atom cpu
6495:- för i5

Dikskussion utbruten från http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1... //Emil Å

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

http://www.dell.com/se/p/dell-venue-11-pro/pd?~ck=anav

4495:- för Venue 11 med Atom cpu
6495:- för i5

Shit det där va riktigt bra pris i5an. SP2 kostar 8800 för 128gb. Nu blev det genast intressant. Inte ens ultrabooks med i5 haswell och fullhd kostar det.

Men som jag sagt tidigare, är extremt försiktig med dyrare köp via postorder pga hur dålig kvalitetskontroll blivit. Läste precis detta på Dell.se: "Dell byter enligt avtalad servicenivå skärmar med pixelfel i överensstämmelse med industristandarder, varför upp till 5 defekta pixlar får accepteras". 5! Är det 2003 eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Shit det där va riktigt bra pris i5an. SP2 kostar 8800 för 128gb. Nu blev det genast intressant. Inte ens ultrabooks med i5 haswell och fullhd kostar det.

Men som jag sagt tidigare, är extremt försiktig med dyrare köp via postorder pga hur dålig kvalitetskontroll blivit. Läste precis detta på Dell.se: "Dell byter enligt avtalad servicenivå skärmar med pixelfel i överensstämmelse med industristandarder, varför upp till 5 defekta pixlar får accepteras". 5! Är det 2003 eller?

Jag är sugen på i5 men ska nog avvakta lite med beställning, finns ju ändå inte tillgänglig fören i början av januari.
Vafan 5 defekta pixlar är åt helvete för många tycker jag, får hoppas panelerna i plattorna håller hög kvalitet och inte innehåller några fel då.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Shit det där va riktigt bra pris i5an. SP2 kostar 8800 för 128gb. Nu blev det genast intressant. Inte ens ultrabooks med i5 haswell och fullhd kostar det.

Men som jag sagt tidigare, är extremt försiktig med dyrare köp via postorder pga hur dålig kvalitetskontroll blivit. Läste precis detta på Dell.se: "Dell byter enligt avtalad servicenivå skärmar med pixelfel i överensstämmelse med industristandarder, varför upp till 5 defekta pixlar får accepteras". 5! Är det 2003 eller?

Ajdå, och jag som precis beställde en igår. Frågan är om man skall returnera när den kommer och köpa denna istället, 4500:- var ju mycket mer humant och vad jag hade förväntat. Tangentbordet lär ju fortfarande råna en, men den är ju inget som man måste använda.

Frågan är vilken man skall köpa nu.... Encore har GPS som fördel och så priset på 2500:- VP11 har lite mer lagring och tydligen så kan man göra ett val i BIOS för att få upp hastigheten på eMMC lite. 1080p kan bli lite lättare om man vill koppla till TV och t ex se film.

Toshibas support är icke-existerande tydligen och Dell är väl lite mer kända för kvalitetsprodukter, åtminstone inom data. Riktigt svårt val, men lutar åt att jag skickar tillbaka med en gång och beställer en VP11 Bay trail nu istället

Toshiba uppdaterar tydligen inte drivrutiner heller och VP11 ger ju USB3.0 i plattan och det tillsammans med större skärm och det andra kan ju vara värt 2000:- extra. Så då blir det inte så svårt val längre

Dock så stämde inte det med passiv på dom andra, men det har du säkert uppmärksammat.

Vad jag hört skall skärmen på VP11 (och VP8) vara väldigt bra. Skall dock kolla runt mer under helgen så jag verkligen känner mig säker på köpet.

Hur gör du när du köper produkter? En risk tar man ju alltid när man köper en teknisk pryl. Skärmar är troligen mer risky än andra tekniska prylar, pga att det är så många bildpunkter idag. Tror 5 punkter är branschstandard?

Köpte en Dell U2713HM 27" 1440p nyligen. Var riktigt nervös över köpet, pga allt man läser. Men är väldigt nöjd överlag. Några pixelfel kan jag definitivt inte hitta.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Ajdå, och jag som precis beställde en igår. Frågan är om man skall returnera när den kommer och köpa denna istället, 4500:- var ju mycket mer humant och vad jag hade förväntat. Tangentbordet lär ju fortfarande råna en, men den är ju inget som man måste använda.

Frågan är vilken man skall köpa nu.... Encore har GPS som fördel och så priset på 2500:- VP11 har lite mer lagring och tydligen så kan man göra ett val i BIOS för att få upp hastigheten på eMMC lite. 1080p kan bli lite lättare om man vill koppla till TV och t ex se film.

Toshibas support är icke-existerande tydligen och Dell är väl lite mer kända för kvalitetsprodukter, åtminstone inom data. Riktigt svårt val, men lutar åt att jag skickar tillbaka med en gång och beställer en VP11 Bay trail nu istället

Toshiba uppdaterar tydligen inte drivrutiner heller och VP11 ger ju USB3.0 i plattan och det tillsammans med större skärm och det andra kan ju vara värt 2000:- extra. Så då blir det inte så svårt val längre

Dock så stämde inte det med passiv på dom andra, men det har du säkert uppmärksammat.

Vad jag hört skall skärmen på VP11 (och VP8) vara väldigt bra. Skall dock kolla runt mer under helgen så jag verkligen känner mig säker på köpet.

Hur gör du när du köper produkter? En risk tar man ju alltid när man köper en teknisk pryl. Skärmar är troligen mer risky än andra tekniska prylar, pga att det är så många bildpunkter idag. Tror 5 punkter är branschstandard?

Köpte en Dell U2713HM 27" 1440p nyligen. Var riktigt nervös över köpet, pga allt man läser. Men är väldigt nöjd överlag. Några pixelfel kan jag definitivt inte hitta.

Jag köper alltid saker som kostar över 2500 i butik (helst netonnet, bor 500m från lagershop) så att jag kan nyttja öppet köp ifall produkten är defekt. Skulle jag köpa en ny tv online skulle jag först kolla så det är 100% pixelgaranti. MS har f.ö. 100% på SP2.

Jag har också svårt att göra ett val här, atom eller i5? Hade velat testa de program jag använder på en atom. 4500 är faktiskt ganska bra. För att jämföra så kostar en Ipad air 4300 (16gb) och nya note 10.1 kostar 5200 och deras enda fördel är högre upplösning och mer slimmad konstruktion. Jag tror dustin home har ganska generös öppet köp-policy, så du skulle nog kunna prova encoren först utan att ta bort skyddsplasten, koppla in den till skärm och mus direkt för att få nåt hum om vad den klarar av och sen göra en fabriksåterställning och skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem

laptop-dockan kostar 1359:-
http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Tillbeh%C3%B6r_...

det tunna tangentbordet kostar 847:-
http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Tillbeh%C3%B6r_...

desktop-dockan verkar kosta 1199:- men det står att den är till latitude fast den ser exakt ut som venue-dockan.
http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Docking/product...

alla dessa priser är exkl moms, hittar inte dom på hemanvändar-avdelningen. Med undantag för det tunna tangentbordet så är dells priser bättre än microsofts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Jag köper alltid saker som kostar över 2500 i butik (helst netonnet, bor 500m från lagershop) så att jag kan nyttja öppet köp ifall produkten är defekt. Skulle jag köpa en ny tv online skulle jag först kolla så det är 100% pixelgaranti. MS har f.ö. 100% på SP2.

Jag har också svårt att göra ett val här, atom eller i5? Hade velat testa de program jag använder på en atom. 4500 är faktiskt ganska bra. För att jämföra så kostar en Ipad air 4300 (16gb) och nya note 10.1 kostar 5200 och deras enda fördel är högre upplösning och mer slimmad konstruktion. Jag tror dustin home har ganska generös öppet köp-policy, så du skulle nog kunna prova encoren först utan att ta bort skyddsplasten, koppla in den till skärm och mus direkt för att få nåt hum om vad den klarar av och sen göra en fabriksåterställning och skicka tillbaka.

Tror nog det blir en VP11 Bay trail för mig. Vet inte om jag vågar testa den, lär nog bli att skicka iväg den igen fortast möjligt om jag skall returnera den

Första frågan är nog om det går bra med en med fläkt eller om det är passivt kyld som gäller. För mig blir det fläktlöst för hela slanten i fortsättningen.

Du kan ju vänta till jag fått min VP11 Bay trail så kan jag ge ett omdöme om allt inklusive prestanda, skärm, hur långt minnet räcker och om det går att spela upp spelfilmer med full HD på TVn.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Undra hur länge dom kommer köra med dessa priser, det står ju erbjudandepris så jag antar att priset kommer att höjas något i framtiden. Får hoppas att någon butik får in snart och kör med samma prissättning eller billigare Det suger i köptarmen nu

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag chattade med dells svenska support innan idag och fick lite matnyttig info (dock kunde hon inte svara angående kylning för core i-modellerna). Dell har 14 dagars ångerrätt från att man mottagit varan, man har rätt att prova produkten men man får inte slänga originalkartongen. Hon sa att returkostnaden är gratis om man vill nyttja ångerrätten eftersom dom har upphämtning men att leveranskostnaden är 300. Det står ju dock att frakten ingår i det aktuella erbjudandet så det va nog en miss från henne. Jag frågade även om man exempelvis kan köpa en atom först för att testa ifall det räcker och sedan byta mot en core i, det va heller inga konstigheter. Gällande pixelgarantin så är det 5 defekta pixlar som gäller men jag frågade om man istället kan använda ångerrätten ifall det är döda pixlar och det va heller inga problem. Jag har det på mail ifall det skulle bli nåt tjafs, hon påpekade själv, citat: “Du får också denna chat till din epost, så du har det på skrift från mig”, så det känns seriöst och intygande.

Beslutsångest här alltså, 6500 + ca 1500 för docka kontra 8800 för SP2. Desktopdockan till surface pro finns nu olistad på prisjakt hos 3 obskyra återförsäljare för 4100-4500, bisarrt pris. Så allt talar för venue 11 men det är ju det här med fläkt va.

Jag är också lite orolig för prishöjning, jag ska ärligt talat säga att jag är förvånad över att priset är såpass lågt. Webbshoppen.se har tydligen 3 st i5or på lager för 8800 http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:7074375;c:92309 så det kan nog visa på att normalpriset kommer vara minst 8000. Seriöst jag gillar inte att göra såna här "dyra" köp för jag är alltid så nojjig över att jag tar fel beslut och jag är fan nitiskt noga med research och prismedvetenhet. Senast jag köpte nåt dyrare va min plasma för 6000:- för 5 år sen. Det som skulle gräma mig som helvete vore ifall VP11 i5 har fläkt och så kommer det en tablet i typ mars april som är passivt kyld.

Permalänk
Medlem

Jag sparade varukorgen så priset gäller till den 19 Januari.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Såg en review för VP11 nu där han rekommenderade en app jag inte kände till som heter touch mouse pointer, riktigt smart liten app som ger en virtuell touchpad som man kan köra när man håller sig till desktopmiljö och inte har mus/trackpad men vill få funktionerna.

http://www.lovesummertrue.com/touchmousepointer/en-us/index.h...

genialiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Jag sparade varukorgen så priset gäller till den 19 Januari.

bra tips, gör samma sak. Det står "Poster i din varukorg går ut när kampanjer som ingår går ut den den 19 januari 2014". Fri frakt gäller dock bara till 31a december.

En till sak angående desktopdockorna jag noterade nu. Surface pro-dockan har bara 100mbit ethernet och endast 1 usb 3. Venue pro-dockan har 3 usb 3 samt gigabit-ethernet.

Permalänk
Medlem

Då var det beställt en Dell Venue 11 Pro för 4500:- + tillhörande Case för ca 160:- mer tillbehör än så beställer jag inte innan jag ser vad den går för.

Beräknat leveransdatum 2014-01-13 står det.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

31 minuters långt test utav Venue 11 Pro Bay-trail

http://www.youtube.com/watch?v=f4QxjzGNq60

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

kul att du beställt atom venuen. Jag försöker bestämma mig. Läst en del nu på tabletpcreview och de som har i5an säger att fläkten bara hörs vid belastning och då lågt men sånt där är ju subjektivt. Hade velat läsa en recension som mäter db som jag sett för vissa ultrabooks. Jag ska ju mest använda den som "stationär" dator och jag har ju aktiv kylning på mina stationära men det är skillnad på ett chassi under skrivbordet med fläkt för cpu och nätagg.

Men vad säger ni om 6500? Jag kan inte komma fram till nåt annat än att priset är bra men man missar lätt nåt i sitt resonemang. SP2 kostar 8800 som sagt, och billigaste "motsvarande" ultrabook kostar 8000. Det blir vad man landar på om man köper laptopdockan också, vilket jag inte är så säker på att jag kommer göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

31 minuters långt test utav Venue 11 Pro Bay-trail

http://www.youtube.com/watch?v=f4QxjzGNq60

Bara spolat igenom den snabbt innan men missat batteritiden, han säger 10h kontinuerlig video med full ljusstyrka och då ska skärmen va riktigt ljus. Riktigt imponerande.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag har inte velat skriva i den här tråden tidigare, men nu när det går att köpa (eller i alla fall beställa) Dell Venue 11 Pro känns det ändå som att jag borde ge alla som frågat om recension någon form av statusrapport.

Tanken var att vi skulle fått in båda modeller av Dell Venue 11 Pro, det vill säga med Bay Trail respektive Core-processor, innan julhelgen. Tyvärr blev det hela försenat, vilket i praktiken innebär att vi inte får in datorerna förrän början av januari. På grund av detta tvingades jag möblera om i testschemat och ställa Dell Venue 11 Pro på kö till förmån för Asus Zenbook UX302LA/LG.

Med det sagt är recensionen i dagsläget inte inställd och vi har fortfarande för avsikt att testa Dell Venue 11 Pro! Jag vågar inte ge något konkret datum för när recensionen dyker upp, men det bör bli i slutet av januari/början på februari. Jag vet att det här är senare än vad många hoppats på, men tro mig när jag säger att jag legat på Dell för att leverera.

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

kul att du beställt atom venuen. Jag försöker bestämma mig. Läst en del nu på tabletpcreview och de som har i5an säger att fläkten bara hörs vid belastning och då lågt men sånt där är ju subjektivt. Hade velat läsa en recension som mäter db som jag sett för vissa ultrabooks. Jag ska ju mest använda den som "stationär" dator och jag har ju aktiv kylning på mina stationära men det är skillnad på ett chassi under skrivbordet med fläkt för cpu och nätagg.

Men vad säger ni om 6500? Jag kan inte komma fram till nåt annat än att priset är bra men man missar lätt nåt i sitt resonemang. SP2 kostar 8800 som sagt, och billigaste "motsvarande" ultrabook kostar 8000. Det blir vad man landar på om man köper laptopdockan också, vilket jag inte är så säker på att jag kommer göra.

SP2 är bra mycket snabbare med i5 4200U mot i5 4300Y.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

SP2 är bra mycket snabbare med i5 4200U mot i5 4300Y.

ja det har jag förstått men motiverar det 2300 kr extra? Och är 2000 kr extra värt 4300Y istället för Z3770, alltså baytrail-versionen? Hur strypt är 4300Y?

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

ja det har jag förstått men motiverar det 2300 kr extra? Och är 2000 kr extra värt 4300Y istället för Z3770, alltså baytrail-versionen? Hur strypt är 4300Y?

Tror det beror helt på vad man skall göra. För film/surf och lättare kontorsarbeten så lär Z3770 duga hur bra som helst. Man får komma ihåg att Z3770 fått mycket bra omdömen i benchmarks. Men givetvis så är det ingen processor för tunga arbeten.

Här kan man läsa lite och jämföra.

Z3770 verkar vara speciellt bra när den använder flera kärnor, processorn verkar även vara väldigt rapp, som när man t ex surfar. Skulle säga att Z3770K är bra vid surf/film/lättare arbeten som ordbehandling.

Personligen så tycker jag inte att en mobil dator är en ersättning för en stationär, speciellt om man sitter långa stunder, så ovanstående tillämpningar duger bra för mig.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Överväger Dell venue 11 pro med i5:an. Fast har någon koll på vilka sensorer den har?
Kommer troligtvis spela enklare spel på den från windows store som exempelvis angry birds, fruit ninja och temple run.
GPS har den inte men har den alla andra sensorer som surfplattor brukar ha? (accelerometer, compass osv.)

Skärmen ska vara i klass med SP2(rätta mig om jag har fel) och den har 10-point multi touch vilket bör göra den responsiv också hoppas jag?

Permalänk
Medlem

Sådär då har jag beställt en Venue 11 med Bay-Trail, valde endast plattan nu så kan jag komplettera med tillbehör i efterhand.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Då var det beställt en Dell Venue 11 Pro för 4500:- + tillhörande Case för ca 160:- mer tillbehör än så beställer jag inte innan jag ser vad den går för.

Beräknat leveransdatum 2014-01-13 står det.

Hur är statusen på din order nu?
Jag beställde min 25/12 och har beräknat leveransdatum 20/1 vilket jag tyckte var lite konstigt då det stod på Dell sida att beräknat fraktdatum är 26/12 när jag beställde.

Var i kontakt med deras kundtjänst då jag tycker leveranstiden är lite väl lång och får då reda på att dom tydligen bygger surfplattorna efter beställning och skickar direkt från Kina, ett stort företag som Dell tycker man borde ha ett rejält lager med färdiga produkter. Fick iaf reda på att min order förväntas skeppas den 6/1 från Kina. Dom skulle även ta bort eller ändra infon ang beräknat fraktdatum på deras sida då det uppenbarligen inte stämmer.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Relik 📜

*diskussion utbruten*

Valde att göra ett nytt ämne av trådens senare del, då denna huvudsakligen handlar om endast Dell Venue 11 Pro.

Med det sagt, jag har också beställt Bay Trail-varianten. Tror det blir en fin uppgradering från min Acer W510, där det framför allt är upplösningen jag vill åt. Att köra flera appar på 1366 pixlar i bredd är ingen höjdare i längden.

Jag beställde den 21 december, och min skickades igår (27 december). Har tracking från Schenker, men paketet verkar ännu inte ha dykt upp på deras terminal. Även jag hade beräknad leverans 13 januari tidigare, nu står det dock inget alls. Det hela är en smula problematiskt då jag åker till CES nästa vecka och helt enkelt inte är hemma det angivna datumet, pratade dock med supporten i telefon och blev lovad en lösning där de ska hålla koll på och "försena" paketet vid behov.

I allmänhet känns Dell rätt virriga med leveransdatum, fraktdatum och hela processen. Väldigt svårt att uppskatta när grejerna faktiskt kommer, och ganska rörig info i allmänhet. Helt klart ett område där företaget kan utvecklas! Fick dock riktigt bra hjälp av deras telefonsupport, och deras Twitter-folk plockade upp mitt gnäll..
https://twitter.com/DellLyssnar/status/415085356904501248

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har I3 och I5 versionerna 3/4G? Lite svårt att se på dells hemsida som känns allmänt grötig (eller så gillar den inte att jag sufar dit på padda)

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersF:

Har I3 och I5 versionerna 3/4G? Lite svårt att se på dells hemsida som känns allmänt grötig (eller så gillar den inte att jag sufar dit på padda)

Inte versionerna som finns där nu, det kommer.

Permalänk
Medlem

Såg att i5-4300Y versionen för 6490kr har försvunnit från deras sida men som tur var hade jag sparat kundvagnen.
Jag köpte den men det verkar vara lång leverans tid

Beställning behandlas
2013-12-31
Beräknat leveransdatum
2014-01-30

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Hur är statusen på din order nu?
Jag beställde min 25/12 och har beräknat leveransdatum 20/1 vilket jag tyckte var lite konstigt då det stod på Dell sida att beräknat fraktdatum är 26/12 när jag beställde.

Var i kontakt med deras kundtjänst då jag tycker leveranstiden är lite väl lång och får då reda på att dom tydligen bygger surfplattorna efter beställning och skickar direkt från Kina, ett stort företag som Dell tycker man borde ha ett rejält lager med färdiga produkter. Fick iaf reda på att min order förväntas skeppas den 6/1 från Kina. Dom skulle även ta bort eller ändra infon ang beräknat fraktdatum på deras sida då det uppenbarligen inte stämmer.

Statusen blev "Skickad" för flera dagar sedan. Har dock avbokat ordern, då jag verkligen behövde en HTPC och jag kan inte se denna som en permanent HTPC. Skall försöka att töja lite mer på detta och se om jag kan hålla ut till det kommer något med lite mer minne och 64-bit

Dock duger denna säkert fint egentligen, men av personliga skäl så valde jag en Intel NUC nu som HTPC och köpa både nu blir lite överdrivet och lite ansträngt ekonomiskt.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Hmm av någon anledning så blir priset för den billigaste varianten 4120kr för mig när jag lägger den i varukorgen och ska checka ut.
Blir det så för nån annan med? Inte för att jag klagar men blir ju ännu mer sugen på att beställa den nu:)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Bantex:

Hmm av någon anledning så blir priset för den billigaste varianten 4120kr för mig när jag lägger den i varukorgen och ska checka ut.
Blir det så för nån annan med? Inte för att jag klagar men blir ju ännu mer sugen på att beställa den nu:)

Hm, ja, så blir det för mig med nu. Jag gick hela vägen till sista steget i beställningen, samma summa. Känns lite "trist" då min för 4 495 kr inte ens kommit fram ännu, även om det bara är några hundringar. Ska slå en signal imorgon och se om något går att lösa!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S