Radeon HD 7990 - Returnera eller Ångra köpet?

Permalänk
Avstängd

Radeon HD 7990 - Returnera eller Ångra köpet?

Står i valet och kvalet, har pratat med kompletts kundservice om mitt konstiga kort. Det överhettas (98 grader har jag sett som mest) och är allmänt krångligt, dålig bildkvalité och spelprestanda. De gav mig två alternativ:

1. Retunera varan och se om de också ser samma fel och få ett nytt/likvärdigt, i värsta fall få tillbaka det.

2. Ångra köpet och skicka tillbaka det och beställa ett nytt på en gång, tänkte isåfall beställa ett GTX 780ti istället.

What to do?

Spelar mycket Call of Duty och det senaste spelet i den spelserien (Ghosts) verkar inte vara 7990:ans spel direkt om man ser på en benchmark gjord på 3Dguru (eller vad den heter) behöver lite rådfrågning här, ser fördelar med båda. Radeon HD7990 är ett grymt snyggt och extremt kort. Av det jag sett ska det prestera bättre än de flesta andra korten på marknaden just nu, kul att ha ett riktigt vrålåk i sin burk. Samtidigt krånglar det nått otroligt, och i värsta fall kanske kortet SKA vara så här krångligt och varmt, vilket gör det väldigt enkelt att välja ett annat.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Bumping! Förlåt, men snälla, vill ha svar...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Det är ju två 7970 på samma kort och jag har inga vidare erfarenheter av CF om jag ska vara ärlig. Vore jag du skulle jag skicka tillbaka det och köpa ett bra singelkort istället.

Permalänk
Medlem

Skulle byta till ett single GPU kort, dvs. 780 eller 780 Ti.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

Det är ju två 7970 på samma kort och jag har inga vidare erfarenheter av CF om jag ska vara ärlig. Vore jag du skulle jag skicka tillbaka det och köpa ett bra singelkort istället.

Tack för tipset, hoppas jag får lite fler så jag kan bestämma mig någon gång.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Skulle byta till ett single GPU kort, dvs. 780 eller 780 Ti.

Trevligt, jag vill göra det, men ändå. Nått håller mig tillbaka...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*bumping, Tråd låst*

Citat:

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Du vet om reglerna, följ dom.