Carbide Air 540 + E-ATX och vattenkylning?

Permalänk
Medlem

Carbide Air 540 + E-ATX och vattenkylning?

Tja! Sitter på en 2 år gammal laptop i nuläget som inte presterar nått vidare så jag tänkte investera i en ny dator nu i juletider, chassit Corsair Carbide Air 540 verkar vara ett riktigt rymligt och väldesignat chassi som jag spanat på sen i våras. Jag undrar dock huruvida man får plats med ett utökat ATX kort och vattenkylning på alla fläktplatser? Kan tänka mig att ha slimradiatorer. Hittar inga innerdimensioner.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk

Bara för att det är juletider så ska jag bespara dig mina kommentarer, såsom: "Har du ens försökt leta efter information." "Google is your friend" och "www.corsair.com"

Alla dina funderingar besvaras enkelt genom att surfa in på http://www.corsair.com/en/pc-cases/carbide-series-pc-case/car...

"Compatibility:

ATX, Micro ATX, E-ATX, and Mini ITX compatible"

"You can mount up to six 120mm or five 140mm fans, or install a 240mm or 280mm top radiator and a 240mm, 280mm, or even 360mm radiator on the front panel."

God Jul!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

360 i fronten + en i toppen så kan du få måsta göra ingrepp i botten, då diskplatserna för 3,5" blockerar kopplingarna till radiatorn isåfall. Bara en tanke om du ska populera alla platser med radiatorer.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag vet att man det får plats med vattenkylning om man har ett vanligt ATX men ett E-ATX är ju djupare så därför undrade jag.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem

Kolla min bygglogg http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1259619-by...
Rampage IV Black som är E-ATX och en 240 och en 360 radiator.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag köra Fet 240 rad i fronten och tunn 360 i taket, altenativt två tunna 360 rads, för jävlar vad trångt det blir där dom två radiatorerna möts.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

"Compatibility:

ATX, Micro ATX, E-ATX, and Mini ITX compatible"

"You can mount up to six 120mm or five 140mm fans, or install a 240mm or 280mm top radiator and a 240mm, 280mm, or even 360mm radiator on the front panel."

God Jul!

Ja det står ju att det får plats x-antal radiatorer och x-antal olika sorters kort. Men det står inte att vattenkylning passar med det största möjliga kortet och det var min fråga! Utan innermåttet är det svårt att avgöra.

God Jul!

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

Jag vet att man det får plats med vattenkylning om man har ett vanligt ATX men ett E-ATX är ju djupare så därför undrade jag.

Här har du en bygglogg till.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1240855

Bild

Dold text
Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

Ja det står ju att det får plats x-antal radiatorer och x-antal olika sorters kort. Men det står inte att vattenkylning passar med det största möjliga kortet och det var min fråga! Utan innermåttet är det svårt att avgöra.

God Jul!

Detta kanske kan hjälpa dig. OBS det är ett ATX mobo på bilden.
http://www.overclock.net/t/1402099/build-log-water-cooled-cor...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Thorped:

Ja det står ju att det får plats x-antal radiatorer och x-antal olika sorters kort. Men det står inte att vattenkylning passar med det största möjliga kortet och det var min fråga! Utan innermåttet är det svårt att avgöra.

God Jul!

Ok ok, jag kanske var lite snabb att döma dig.

Är bara lite less på "dagens ungdom" som inte ens tar sig mödan att göra en liten efterforskning på nätet, utan ställer frågan direkt på ett forum och förväntar sig att någon annan ska göra jobbet åt dem.

Visa signatur

Citera för svar.