Köp av grafikkort till riggen.

Permalänk
Medlem

Köp av grafikkort till riggen.

Tjena!

Jag har funderat på att köpa mig ett grafikkort till som ska fungera med mitt 7990. Jag har läst lite och förstått att ett R9 280x ska vara ett 7970 i nytt utseende? stämmer detta? Och hur kommer det fungera tillsammans med mitt 7990? Främst vill jag köpa ett för dem är såpass billiga (2-2,5k, å sen lite rabatt på det) och för att jag redan äger ett 7990. Kör även på 3 skärmar och hoppas det ska fungera bra med trifire. (Vet att många har klagat på stabiliteten i trifire och crossfire för den delen).

Tillbaka till ämnet. Jag undrar om det kommer fungera bra med ett 280x tillsammans med mitt 7990. Sen ska jag vattenkyla så kylaren spelar ingen roll. Funderade på ett kort från Gigabyte: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/184619-gigabyte_radeo... för att det hade 1000 i baseclock.

Tacksam för svar.

/Ozmix

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jadå det kommer att fungera bra , Dock osäker på hur pass många spel som stödjer trifire, Men några spel borde du få lite boost i

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Jadå det kommer att fungera bra , Dock osäker på hur pass många spel som stödjer trifire, Men några spel borde du få lite boost i

Jag undrar lite över det faktiskt. Jag är värdelös när det gäller grafik och hur det fungerar, så detta kanske är en dum fråga... Att köra trifire, på 3 skärmar, kan det bli problem, och är det 1 grafikkort till varje skärm då? Jag kör 3 skärmar idag och dem är kopplade till samma grafikkort, men måste jag koppla 1 av skärmarna till säg 280x eller ska dem fortfarande vara i 7990:t?

/Ozmix

Skickades från m.sweclockers.com