Permalänk
Medlem

Ångerrätt i USA

Tjena,
Köpte mig en surface på en Windows store i San Diego men var inte tillräckligt påläst eftersom jag trodde jag kunde ladda ner vanliga program på den. Blev såklart missnöjd men vet inte hur det är med ångerrätt här i USA. Kommer åka vidare imorgon så hade tänkt att åka ditt imorrn men vet inte säkert om jag får lämna in den. Någon som har erfarenhet med detta?
Tack i förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit

Permalänk
Medlem

Packa in det fint och ge din anledning så bör det gå bra.

Permalänk
Medlem

Kolla vad butiken har för policy gällande öppet köp. Du har mig veterligen inget lagstöd att luta dig mot i alla fall.

Generellt sett så gäller dock fortfarande den gamla fina principen att kunden alltid har rätt i mycket högre grad på den sidan Atlanten, så ge det ett försök även om det inte finns någon uttalad policy. Det är inte som här i Sverige, där lejonparten av handlarna i lägger sig precis på minsta-möjliga-nivå och precis nätt och jämnt uppfyller vad de lovat i säljpitchen, men inte en gnutta mer. Kundvård är något man i det stora hela är mycket bättre på i USA.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Fick lämnat tillbaka den utan problem som tur var, köpte mig en iPad mini retina helnöjd.

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit