Permalänk
Inaktiv

Galet datorbygge

Någon som har smyckat ut sin dator lite väl mycket men är rätt häftigt

http://www.wired.com/design/2013/12/case-mod-masterpiece/

Permalänk
Hedersmedlem

Du får nog komma med något diskussionsunderlag annars bryter tråden mot §3.4 i reglerna och jag tvingas låsa.

En ensam länk duger inte som trådstart.

Dessutom ligger den troligen fel också (§3.2 i reglerna), men jag inväntar din redigering innan jag eventuellt flyttar tråden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man lägga handen där?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du får nog komma med något diskussionsunderlag annars bryter tråden mot §3.4 i reglerna och jag tvingas låsa.

En ensam länk duger inte som trådstart.

Dessutom ligger den troligen fel också (§3.2 i reglerna), men jag inväntar din redigering innan jag eventuellt flyttar tråden.

Kan inte du som allsmäktig moderator ta och redigera till särskrivningen i topic med?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Ledsen, men det finns en gräns även för datorer. Den är ju mer eller mindre oanvändbar.

EDIT: Tycker också att den är ganska ful... creds för detaljerat bygge, men det passar inte ihop med en dator precis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

lite svårt att skriva på tangentbordet xD

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem

Onekligen välgjord.
Frågan är om den behöver vara användbar, se på t.ex. folk som tävlar i billjud. Det är ju inte heller några installationer som går att använda direkt.

Permalänk
Medlem

Ser ju förjävligt ut. Måste ändå ge cred till killen för detaljrikedomen.

Permalänk

Usch! Gräsligt. Ett Aerocool chassi är mindre spexat.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Kör min dagliga forum-/nyhetsrunda och har nog sett denna artikel från wired på minst 4 olika sidor.
Imponerande bygge. Förstår inte alla haters, det är ju uppenbarligen ett konstverk. Tvivlar starkt på att han sitter å spelar
på den datorn.

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Hur fan kan man lägga handen där?

Skrivet av BrutalSwede:

Ledsen, men det finns en gräns även för datorer. Den är ju mer eller mindre oanvändbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Affeskate13:

lite svårt att skriva på tangentbordet xD

Ni har nog missuppfattat hela konceptet och dessutom missat hela poängen.

Skrivet av addek83:

Onekligen välgjord.
Frågan är om den behöver vara användbar, se på t.ex. folk som tävlar i billjud. Det är ju inte heller några installationer som går att använda direkt.

Rätt bra jämförelse, när man tänker efter.

Skrivet av Foolsidol:

Kör min dagliga forum-/nyhetsrunda och har nog sett denna artikel från wired på minst 4 olika sidor.
Imponerande bygge. Förstår inte alla haters, det är ju uppenbarligen ett konstverk. Tvivlar starkt på att han sitter å spelar
på den datorn.

Kör precis som dig "den dagliga rundan" Och har sett den innan.
Och visst är det ett konstverk.
Men den ligger nog inte riktigt i SwecsMedlemmars förstaval när det gäller moddning som skall vara fungerande, snyggt och sexigt.

Så visst är det ett konstvärk (den krypterade meningen, får ni tolka som ni vill)

God Jul på er alla.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Kör precis som dig "den dagliga rundan" Och har sett den innan.
Och visst är det ett konstverk.
Men den ligger nog inte riktigt i SwecsMedlemmars förstaval när det gäller moddning som skall vara fungerande, snyggt och sexigt.

Så visst är det ett konstvärk (den krypterade meningen, får ni tolka som ni vill)

God Jul på er alla.

Äsch. Jag som tyckte jag korrekturläste inlägget två-tre gånger innan jag postade. Ah well.

God jul på dig med!

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande om man tänker efter.. för allt är ju "moddat"

Visa signatur

-Citera för svar-