Aldrig mera att jag handlar från Dustin...

Permalänk

Aldrig mera att jag handlar från Dustin...

Beställde en TV från Dustin i fredags den 20e med anledning av deras löfte om leverans innan jul.

Idag är det julafton och jag ser ingen TV...

Igår ringde jag till posten och frågade om denna verkligen skulle komma fram innan jul.
Hon tog kollinumret och sa att nej, denna tog vi emot från Dustin här idag och den kommer inte att bli levererad innan jul.

Jaha tänkte jag och tackade för infon.

Ringer direkt till Dustin för att få svar på varför de inte håller vad de lovar.
Till svar (av en extremt otrevlig kille) får jag:
"Nej det måste ju tyvärr ha gått snett någonstans då. Jag kan inte trolla och denna kommer att levereras på fredag"

Jag frågar vad dom tänkt göra åt detta då ett löfte är ett löfte.
Han svarar att:
"Som jag sa kan jag inte trolla och det går inte att göra något åt.."

Ringer upp igen i hopp om att få prata med någon trevligare och diskutera kompensation då detta är en julklapp.

Kommer till en kanske ännu otrevligare kille som svarar:
"Det stod klart och tydligt i leveransvillkoren att denna kampanj med leverans innan jul INTE gäller pallgods!"

Det stod ingenting om detta sa jag och var helt 100% säker på detta då jag läste igenom noga!
Till svar får jag:
"Då läste du inte tillräckligt noga"

Jag blev förbannad och la på. Idag ser jag detta på deras Facebook.

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10152150482884595&id=71...

Här lovar dom ju leverans på TV innan jul om beställning sker innan 22 dec.
Samt att jag fortfarande är helt 100% att det inte stod något om detta.

På fredag tänker jag ringa tillbaka och kräva någon form av kompensation för det här.
Går dom inte med på det skickar jag tillbaka den och går till Media Markt istället som alltid hållit med god service och förståelse.

Enda anledning till beställning från Dustin var för just leverans innan jul. För att slippa ge sig ut själv mitt i all julstress.

Någon annan som råkat ut för samma sak?

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hade det varit på postens fel hade jag hållet med Dustin. Dock så verkade posten ha sagt till dig att de just lämnat in paketet vilket tyder på att se knappt försöka vad som lovats.

Om det är som du säger att det stod lovat.

Permalänk
Medlem

På facebook står det ju om man köper den tv'n som är på bild. Inget om alla andra tv-apparater.

Men det kanske var just den du köpte?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Trist att det inte blev som du tänkt dig, hoppas du kunnat njuta av julen trots det. När på fredagen beställde du TV:n?

Själv fick jag småplocket jag beställde under helgen under måndagen, som utlovat. Där jag läst har det klart och tydligt stått om undantagen (bland annat pallgods) för leverans innan jul.

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

På facebook står det ju om man köper den tv'n som är på bild. Inget om alla andra tv-apparater.

Men det kanske var just den du köpte?

Ska inte spela någon roll vilken tv det är. Fortfarande pallgods.

Skrivet av fourbyfour:

Trist att det inte blev som du tänkt dig, hoppas du kunnat njuta av julen trots det. När på fredagen beställde du TV:n?

Själv fick jag småplocket jag beställde under helgen under måndagen, som utlovat. Där jag läst har det klart och tydligt stått om undantagen (bland annat pallgods) för leverans innan jul.

Beställde du från Dustin? Det jag läste där fanns ingen om pallgods i alla fall. Bara om undantag för folk som bodde på öar utan broförbindelser m.m.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk

leverans garantier över lag brukar inte gälla pall och hemfrakt, jag tror ts har missat något

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

Beställde du från Dustin? Det jag läste där fanns ingen om pallgods i alla fall. Bara om undantag för folk som bodde på öar utan broförbindelser m.m.

DustinHome. Läste på hemsidan innan beställning. Kikade på utskicket nu, där verkar det bara stå om broar och nordliga bosättningar.

Permalänk
Medlem

Jag är säker på att jag läst något angående julfrakt och att det inte gäller pallvaror från just Dustin men kan inte hitta det nu när jag försökte, kollade på deras Facebook och hemsidan.

Permalänk
Medlem

Som sagt, stog det att de garanterade leverans innan jul så be för någon typ av kompensation. Men även om du nu har "fel" kan du be om det, och värsta fall skickar du bara tillbaks TVn

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Skrivet av fourbyfour:

DustinHome. Läste på hemsidan innan beställning. Kikade på utskicket nu, där verkar det bara stå om broar och nordliga bosättningar.

Skrivet av DOGE:

Jag är säker på att jag läst något angående julfrakt och att det inte gäller pallvaror från just Dustin men kan inte hitta det nu när jag försökte, kollade på deras Facebook och hemsidan.

Skrivet av we_man1:

Som sagt, stog det att de garanterade leverans innan jul så be för någon typ av kompensation. Men även om du nu har "fel" kan du be om det, och värsta fall skickar du bara tillbaks TVn

I utskick står det även "Beställ före 22/12 kl. 12.00 för leverans innan Julafton (Gäller alla lagerförda varor)"

Även i mailkontakt har dom lovat leverans innan jul då jag ifrågasatte statusen varför den inte var skickad.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

"Julklapp" jo tjena. Du kan väl vara ärlig till att börja med då du lägger fram ditt ärende till supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

"Julklapp" jo tjena. Du kan väl vara ärlig till att börja med då du lägger fram ditt ärende till supporten.

Vad? Är det så otänkbart att han köper en TV i julklapp till sina päron, flickvän eller familj?

Permalänk
Medlem

Det minsta man kan begära är väl att telefonsupporten inte är otrevlig även om de nu skulle ha missat att ange att pallgods är undantaget (jag har inte heller sett det, bara undantaget om öar). Nu brukar jag själv försöka vara överdrivet trevlig när jag ringer supporter för att det oftast går fortare då men även om man är irriterad borde de kunna vara professionella och trevliga (ja, jag har jobbat med service så jag vet att det går).

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Oh God... Dags för en "Jag hade en dålig erfarenhet med ett företag en gång, död åt dem"-tråd

Det är bara att acceptera att det kan vara hög belastning etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Oh God... Dags för en "Jag hade en dålig erfarenhet med ett företag en gång, död åt dem"-tråd

Det är bara att acceptera att det kan vara hög belastning etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis vad jag tänkte också. Nu ska de whinas och gnällas med löfte om att denna butik aldrig kommer besökas igen från ts sida. När mellandagsrea. Drar igång eller när nästa stora rea är igång och butiken är billigast på det man söker så är samma person tillbaka bara för att butiken i fråga är billigast.

Saxat från Dustin:
Observera att hemkörning inte ingår i fraktpriset för Mypack
Vilket innebär att hemkörning inte ingår i fraktpriset eller tjänsten och därmed antagligen kostar extra och tar normalt 1 arbetsdag extra.
När det gäller paket och framförallt hemleverans (som f.ö brukar ta en dag extra) så ska man allltid vara ute i god tid, punkt. Mig veterligen så ska postpaket ta 1-2 dagar och paket med hemleverans ta åtminstone 2-3 dagar. Så det finns inte en chans att paketet skulle ha kunnat levereras till måndag.
Jag är helt hundra på att det stod nånting om att löftet om leverans innan jul gäller alla post paket, inte hem paket, dvs paket som måste levereras hem till dörren.
Det gäller att vara ute i god tid, en hård läxa i juletidens tecken helt enkelt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Intressant att killen uppfattas som otrevlig bara för att du får ett annat svar än det du önskar. Håller i övrigt med om att man får tänka sig lite för vad det gäller belastning på företaget, leveransbolag samt allmänna sakers ting jävlighet såhär års.

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Oh God... Dags för en "Jag hade en dålig erfarenhet med ett företag en gång, död åt dem"-tråd

Det är bara att acceptera att det kan vara hög belastning etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Då ska dom inte lova något istället.

Skrivet av Batman:

Precis vad jag tänkte också. Nu ska de whinas och gnällas med löfte om att denna butik aldrig kommer besökas igen från ts sida. När mellandagsrea. Drar igång eller när nästa stora rea är igång och butiken är billigast på det man söker så är samma person tillbaka bara för att butiken i fråga är billigast.

När det gäller paket och framförallt hemleverans (som f.ö brukar ta en dag extra) så ska man allltid vara ute i god tid, punkt. Mig veterligen så ska postpaket ta 1-2 dagar och paket med hemleverans ta åtminstone 2-3 dagar. Så det finns inte en chans att paketet skulle ha kunnat levereras till måndag.
Jag är helt hundra på att det stod nånting om att löftet om leverans innan jul gäller alla post paket, inte hem paket, dvs paket som måste levereras hem till dörren.
Det gäller att vara ute i god tid, en hård läxa i juletidens tecken helt enkelt.

Nej. Jag tänker inte besöka butiken igen, rea eller ej. Jag går inte alltid på billigast pris och hade du läst hela posten så hade du även vetat att jag bara beställde därifrån pga deras löfte.

Hade du även läst alla poster så hade du även sett min post om att de lovade i mail i lördags om att tvn skulle vara framme igår runt kl 14.

Skrivet av Vobbe:

Intressant att killen uppfattas som otrevlig bara för att du får ett annat svar än det du önskar. Håller i övrigt med om att man får tänka sig lite för vad det gäller belastning på företaget, leveransbolag samt allmänna sakers ting jävlighet såhär års.

Ja du kan tycka det är intressant men du hörde inte samtalet, hans attityd eller ton.
Vet mycket väl att det kan vara belastning. Men skriver dom ut att leverans ska ske innan jul ska dom kunna hålla det också. Det är en annan sak om felet hade legat hos posten, då de är helt utanför Dustins makt.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Verkar bara jag som haft bra service hos alla butiker.
Alltid blivit väl bemött på Inet, komplett, Alina, Dustin både via mail och telefon.

Sen som andra sagt, "ännu en till sådan här tråd"
Sweclockare gillar att venta ut att dom inte längre handlar på X butik tydligen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forsgren:

Hade det varit på postens fel hade jag hållet med Dustin. Dock så verkade posten ha sagt till dig att de just lämnat in paketet vilket tyder på att se knappt försöka vad som lovats.

Om det är som du säger att det stod lovat.

Problemet kan iofs fortfarande vara posten då de hämtar saker hos Dustin för leverans med sina bilar sen tar posten tid på sig i juletider med registreringen i sorteringen då mer än vanligt skickar saker runt Jul.

Permalänk
Medlem

Jag beställde corsair cl10 minne för 2 månader sen och det var bara dustin som hade dessa som gick o beställa. På deras hemsida stod det beräknad lev datum X.

Ok jag mailade o frågade om lev beskedet är rätt o fick svar ja det är det. Tiden gick o tillslut ändrades status på hemsidan till " produkten har utgått" , skickar då nytt mail vad detta är då jag ej fått besked. 3 dagar senare drar jag nytt mail o ber dem annulera ordern då jag är trött på att ej få svar.

Beställer cl11 minne på inet o får dem levererade 3 dagar senare. Dag 4 får jag svar från dustin att dom ej kan leverera cl10 minnena då corsair har för lång lev tid men då får jag besked att "vi har dessa minnena istället" o får länk på cl11 minne.

Skickar tillbax o skriver att jag vill ha cl 10 o inte cl11 som länkades.
3 dagar senare får jag nytt svar att då hade dom platinum minnena som är cl10.

Den tiden som mail växlingen blev klar hade jag kört med minne från inet i över en vecka.

Undertiden detta pågår har en kompis samma problem "order från dustin" med moderkort,grafikkort mm. Och när jag skrev att dom snart tappar en order igen o bad dem kolla över supporten då svarade dem Oj, vi ber om ursäkt.

Aldrig dustin för mig i framtiden.

Inet är så mycket bättre.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Inaktiv

antingen stod det väldigt finstilt liksom allt annat som inte låter bra i marknadsföringen eller så gjorde de ett fel, sånt händer.
själv skulle jag aldrig köpa nått via nätet vid hopp om leverans innan jul med så kort varsel.
ganska obvious att du köpte pga priset om du nu inte var ute i bättre tid så det förstår jag inte varför du nekar till..
men ja jo blir också sne på otrevlig support, dock så händer det väl bara när jag själv är otrevlig.. (kan nämligen tänka mig att du lät en aning otrevlig med tanke på att du ens lägger upp en tråd om detta)
själv tycker jag att dustin är trevligast hittills.
hoppas julen går hyfsat i alla fall.

Permalänk
Medlem

Det står knappast att det är ett löfte från deras sida. Att lova något sådant är ju bara korkat då vad som helst kan hända från postens sida och detta kan absolut inte butiken råda över..

Blir bara så deppig när jag ser Sweclockare som ska hänvisa till olika paragrafer i köplagen och köra upp "sin rätt" i ansiktet på butiker, kräva ersättningar och gnälla som fan för att det fortfarande är människor med fel och brister som paketerar och levererar..
Det är inte maskiner med 0.01% felmarginal som försöker göra dig nöjd. Det är !människor, precis som du och jag, och de gör så gott de kan.. Gah

Kan du ta till den 20e på dig att ens beställa en julklapp så kan jag tycka det är OK om företaget råkar ta en dag eller två extra för att få varan hem till dig.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mogwaii:

beräknad lev datum X.

där har du problemet.. de vet inte om det kommer levereras skulle jag tro att "X" står för

Permalänk
Medlem

Jag har själv jobbat hos posten logistik på deras sorteringsterminaler och det går extremt dåligt för dom. De bemannar för lite och har inte budget till något. Dom har såkallat "kvarligg" vilket betyder att paketet inte hann med att sorteras. Detta händer varje dag, vilket betyder att dom kanske fick det från Dustin den dagen du ringde, men att det fortfarande ligger hos posten... Fruktansvärt dåligt företag posten...

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Skrivet av anon186252:

antingen stod det väldigt finstilt liksom allt annat som inte låter bra i marknadsföringen eller så gjorde de ett fel, sånt händer.
själv skulle jag aldrig köpa nått via nätet vid hopp om leverans innan jul med så kort varsel.
ganska obvious att du köpte pga priset om du nu inte var ute i bättre tid så det förstår jag inte varför du nekar till..
men ja jo blir också sne på otrevlig support, dock så händer det väl bara när jag själv är otrevlig.. (kan nämligen tänka mig att du lät en aning otrevlig med tanke på att du ens lägger upp en tråd om detta)
själv tycker jag att dustin är trevligast hittills.
hoppas julen går hyfsat i alla fall.

Om det nu stod finstilt hade dom kunnat säga det i lördags i mailet dom svarade på.
T.ex. "Då detta är pallgods är inte leverans innan jul garanterad"

Nu lovade dom ju på mail att den skulle vart framme igår vid kl. 14.

Jaha, så bara för att man väntar till lön är man priskåt, snål och ute efter det billigaste? Tack då vet jag

För övrigt så var jag trevlig och frågade lugnt och sansat vad som står på och när den kommer. Det förändrades dock snabbt när han började prata..

Skrivet av draztic:

Det står knappast att det är ett löfte från deras sida. Att lova något sådant är ju bara korkat då vad som helst kan hända från postens sida och detta kan absolut inte butiken råda över..

Blir bara så deppig när jag ser Sweclockare som ska hänvisa till olika paragrafer i köplagen och köra upp "sin rätt" i ansiktet på butiker, kräva ersättningar och gnälla som fan för att det fortfarande är människor med fel och brister som paketerar och levererar..
Det är inte maskiner med 0.01% felmarginal som försöker göra dig nöjd. Det är !människor, precis som du och jag, och de gör så gott de kan.. Gah

Kan du ta till den 20e på dig att ens beställa en julklapp så kan jag tycka det är OK om företaget råkar ta en dag eller två extra för att få varan hem till dig.

När dom skriver beställ före 22/12 kl. 11.00 och jag är två dagar före samt får ett löfte via mail också att leverans ska vara framme igår kl. 14 är det inte OK någonstans enligt mig.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Det du ska vara medveten om oavsett är det faktum att hemleverans alltid tar minst 1 dag extra, vilket säger sig självt. Sen att Dustin agerat fel och angett inkorrekt info är en sak, men det gäller att kolla upp och tänka lite själv också i såna här tillfällen.

Låter nåt för bra eller otroligt att vara sant är det med all sannolikhet för bra för att vara sant. Vid ett sånt här tillfälle hade jag aldrig någonsin litat på företaget i fråga då jag vet att det som utlovas är omöjligt att hålla.
Som sagt, nåt att tänka och utgå vid leverans och frakt av post:

paket och brev: 1-2 arbetsdagar
paket med hemleverans: 2-3 arbetsdagar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Känns väl ganska rimligt med längre leveranstid på en tv med tanke på att den kanske skickas på pall. Hade du köpt LGn i erbjudandet och inte fått den före jul, då hade det varit illa med tanke på att de specifikt säger att det gäller varan trots storleken.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av WijK:

Känns väl ganska rimligt med längre leveranstid på en tv med tanke på att den kanske skickas på pall. Hade du köpt LGn i erbjudandet och inte fått den före jul, då hade det varit illa med tanke på att de specifikt säger att det gäller varan trots storleken.

make sense på den biten. skulle ts beställt tidigare i veckan vore den säkert framme redan

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Sen när säger ett företag, beställ innan 22/12 (söndag), kan någon bekräfta detta? Vet att inet t.ex. körde med en sådan fast då på fredagen innan klockan 16.00

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Sen när säger ett företag, beställ innan 22/12 (söndag), kan någon bekräfta detta? Vet att inet t.ex. körde med en sådan fast då på fredagen innan klockan 16.00

Kolla på Facebook-länken? I första inlägget....

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"