crossfire med olika minnesmängd

Permalänk
Medlem

crossfire med olika minnesmängd

Hej, som rubriken lyder, går det bra om man kör Crossfire med 2 kort som ex. har 6gb och 3gb, men de har samma hastigheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4dow:

Hej, som rubriken lyder, går det bra om man kör Crossfire med 2 kort som ex. har 6gb och 3gb, men de har samma hastigheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Det måste vara samma grafikkort, samma namn på dem. Vilka kort tänkte du dig?
Du kan inte köra SLI med GTX Titan och R9 280X till exempel.
Gott nytt Jul!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4dow:

Hej, som rubriken lyder, går det bra om man kör Crossfire med 2 kort som ex. har 6gb och 3gb, men de har samma hastigheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, de går, förutsatt att du kommer få 3gb på 6gb:en

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4dow:

Hej, som rubriken lyder, går det bra om man kör Crossfire med 2 kort som ex. har 6gb och 3gb, men de har samma hastigheter?

Säg gärna vilka kort det rör sig om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Det går väldigt bra. Du kommer dock endast få 3 Gb till ditt användande.

För att förtydliga vad första posten menade är att du måste ha samma modell på korten (ex: gtx 770).

Dock kan di använda olika tillverkare vid CF /SLI. Det kan skilja lite vid CF. Har för mig att du kan använda exempelvis 7950 & 7970 i CF.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Sapphire Radeon HD7970 ghz edition viper-x 6gb, men tänkte köpa ett till men vet inte om jag skall ta ett 6gb eller ett 3gb, spelar det någon större roll? blir det 6gb kortet "värdelöst" om ni förstår vad jag menar?

God Jul!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4dow:

Jag har ett Sapphire Radeon HD7970 ghz edition viper-x 6gb, men tänkte köpa ett till men vet inte om jag skall ta ett 6gb eller ett 3gb, spelar det någon större roll? blir det 6gb kortet "värdelöst" om ni förstår vad jag menar?

God Jul!!

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte hur det blir med AMD-kort, med om det är likadant som Nvidia så kommer 6GB kortet begränsas till 3GB. Köp ett till 6GB kort om du har råd.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Vet inte hur det blir med AMD-kort, med om det är likadant som Nvidia så kommer 6GB kortet begränsas till 3GB. Köp ett till 6GB kort om du har råd.

får göra det, verkar som de utgått visserligen iaf från komplett, de har dock fått in ett "demo" kort... kan ju vara ett lotteri >.<

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4dow:

får göra det, verkar som de utgått visserligen iaf från komplett, de har dock fått in ett "demo" kort... kan ju vara ett lotteri >.<

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla vilka garantier som gäller för demo-kort.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |