Vad fick ni för julklappar? (2013)

Permalänk
Medlem

Handdukar
Kökshanddukar
Underkläder
Lakan, täcke och örngott
Öl
Godis
Presentkort 500kr på Elgiganten
Fritös
Nackstöd till min nya soffa
Villeroy & Boch-porslin (samlar på det)

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Okej. Det var ju tråkigt att de inte uppfattade det, tyckte dock att du hade en otacksam attityd. Då förstår jag läget.

Jo kan förstå det, man ska inte klaga, men efter tre jular börjar det bli tråkigt att inte få vad man vill. Den goda gärningen man gör kanske inte blir så god längre De argumenterar med att "det är tråkigt att bara ge pengar". Men då tycker inte jag det är en god gärning mot mig, mer av en tease. "Look at the things we bough you don't need". Men jag är glad ändå, jag får en utbildning, mat varje dag och ett tak över huvudet.

Eller vänta, jag är inte glad. Även ifall man ska vara glad över att man iaf får något har vi alla en viss standard och oavsett vad ni tycker blir alla besvikna ifall det inte uppfylls många gånger i rad, dessutom är detta inte ett pengaproblem utan mer att det inte verkar förstå. Jag är fucking pisst, var det förra julen också. Samma gäller med barn som svälter, hur glada skulle de bli om de fick kläder. Dessa föremål har nog inget personligt värde för de, likaså för mig. En bit tyg är jag inte intresserad av, det är hårda klappar jag vill ha, kanske ska returnera hela jävla skiten så de fattar. Jag bryr inte ifall ni kommer med "det är tanken som räknas" "tänk på de som har de sämre" eller "sluta vara en bortskämt snorunge". Men när man gång på gång misslyckas att höra vad jag önskar mig, och ger mig presenter i likvärt värde har jag rätt att vara pisst.

Att ge presenter (för samma värde) som man inte vill ha är fan som att kolla på porr utan att runka.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Jag ville ha ett 290X, men jag visste att det var för dyrt så sa jag "Eftersom det kostar ~5k så skulle jag gärna vilja ha pengar så jag kan handla det senare."

Ja ett 7970 är ju urkasst. Du skulle nästan ha kastat ut det genom fönstret i protest mot din moder!

God Jul

Permalänk

En otroligt god julmiddag!
Resa till Vietnam
Ny jacka
strumpor å kallingar!
nytt överkast och duschdraperi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandaten:

Ja ett 7970 är ju urkasst. Du skulle nästan ha kastat ut det genom fönstret i protest mot din moder!

God Jul

Precis! För det är helt ologiskt att vilja ha bättre saker

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
99:e percentilen

Jag gav bort totalt 7000 DOGE till elva nya shibes.

Ingen som har dragit klassikern att få ett expansionspaket till ett spel man inte har?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag gav bort totalt 7000 DOGE till elva nya shibes.

Ingen som har dragit klassikern att få ett expansionspaket till ett spel man inte har?

Hände min kompis några jular sen. Hans morsa hade köpt Frozen throne ist för Wrath of the lich king. Vi hann bli 80 innan han hade köpt spelet.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Kontorsstol "markus", två schysta stekpannor, hamburgepress och 1000kr, helt klart nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk

Bugatti veyron
Rolex-klocka
Isbjörn
+ lite annan skit

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Satan vad mycket prylar folk i den här tråden verkar ha fått. Kommer från en familj som har det rätt bra men våra klappar är inte ens i närheten av samma nivå. Nu kanske jag är lite äldre(21) än de som fick många prylar i och för sig, men jag kan inte minnas att jag har blivit överöst av prylar nån gång heller å andra sidan.

Fick i alla fall tre tröjor, ett par kalsonger, ett litet sällskapsspel för resor av syrran, ett års Spotify Premium av brorsan samt en necessär med lite duschkrämer och liknande i av föräldrarna. Väldigt trevlig jul!

...även om jag har kommit att fullkomligt avsky julmusik.

Permalänk
Medlem

Nytt moderkort och CPU, sprit, kockkniv samt lite annat smått och gott, just ja, vann 15 000 SEK på nätpoker med. Så är ganska nöjd

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem

Server-moderkort LGA 1150
128gb Samsung pro ssd
Resten var inte hårdvåra

Permalänk
Medlem

Köpte en svetshjälm till mig själv, det får väl ändå räknas?

Permalänk
Medlem

Kommer byta julklappar vid typ 3 olika dagar men idag fick jag
2 biocheckar
1000 kr sf-kort
500 kr elgiganten
500 kr presentkort
marshall minor
tröja

Mycket nöjd, det mesta jag vill ha köper jag själv eller så är det snordyrt men samtliga klappar var träffar. Rätt nöjd med klapparna jag fixat till andra också, första året jag går ut och tar ansvar för att köpa klappar åt folk, jobbigt men det är typ roligare än ens egna klappar. Iallafall om man har yngre att ge åt.
Kommer att köpa fler klappar till mig själv och min familj i mellandagarna.

Skrivet av Ninjaflipp:

Satan vad mycket prylar folk i den här tråden verkar ha fått. Kommer från en familj som har det rätt bra men våra klappar är inte ens i närheten av samma nivå. Nu kanske jag är lite äldre(21) än de som fick många prylar i och för sig, men jag kan inte minnas att jag har blivit överöst av prylar nån gång heller å andra sidan.

Fick i alla fall tre tröjor, ett par kalsonger, ett litet sällskapsspel för resor av syrran, ett års Spotify Premium av brorsan samt en necessär med lite duschkrämer och liknande i av föräldrarna. Väldigt trevlig jul!

...även om jag har kommit att fullkomligt avsky julmusik.

Mja jo, jag kommer från en släkt som firar jul i stora sällskap och där dessutom antalet köpa klappar per person är högt så det blir ofta en mycket stor mängd klappar till barnen. btw så tycker jag att det verkar som att du fått lika mycket som alla andra i tråden.

Skrivet av Alexander7938:

Jag ville ha ett 290X, men jag visste att det var för dyrt så sa jag "Eftersom det kostar ~5k så skulle jag gärna vilja ha pengar så jag kan handla det senare."

Tänk som så att pengarna du sparar på att du slipper handla kläder kan du använda för att köpa grafikkort.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Byxor för 299kr ^^

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Från släkten;Deathadder 2013, Signerad bok av någon författare, En massa nougat(gillar ej nougat är värt att nämna), BCAA(2 olika produkter), presentkort och klassikern -> Kläder och pengar.
Vänner; Diverse spel och bjuden på middag
Till mig själv; Spotify Premium, kläder och sedan under veckan så ska en ny cpukylare, musmatta samt ännu en datorskärm(för spel) köpas in!

Julen prioteras ej av mig(födelsedagar > julen), det ända jag nöjer mig med är ett extra stort julbort (me love julmat<3) och kläder så man klarar sig ett tag till utan att slippa pallra sig till en butik(iofs får man alltid presentkort på 400kr+ av släkten :/)

edit: Sedan är det roligare att köpa något åt släkten och vänner än att få(nu när man är äldre och mer vis)

Permalänk
Medlem

Fick? Jag köpte två stycken GTX 780 till mig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Satan vad mycket prylar folk i den här tråden verkar ha fått. Kommer från en familj som har det rätt bra men våra klappar är inte ens i närheten av samma nivå. Nu kanske jag är lite äldre(21) än de som fick många prylar i och för sig, men jag kan inte minnas att jag har blivit överöst av prylar nån gång heller å andra sidan.

Fick i alla fall tre tröjor, ett par kalsonger, ett litet sällskapsspel för resor av syrran, ett års Spotify Premium av brorsan samt en necessär med lite duschkrämer och liknande i av föräldrarna. Väldigt trevlig jul!

...även om jag har kommit att fullkomligt avsky julmusik.

Håller med. Gillar hur folk får saker för över 2-3k och bara är "ganska nöjda".. Jag fick runt 1k och är jättenöjd. Dessutom köpte jag mig själv en bas!
Edit: Och skaffade mig 99hp i Runescape

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Trots att jag sagt åt morsan att inte köpa julklappar till mig, för jag bryr mig inte om sånt längre så fick jag några i alla fall

Ett COOP kort på 300kr som jag kunde handla mat för (enda vettiga saken jag fick), 2 handdukar, diskmedel, tandkräm, duschtvål, strumpor en knippe disktrasor

Det bästa varorna gav jag till mig själv en vecka innan jul och det var ett Func KB-460 tangentbord samt Dishonored - The Game Of The Year (innehåller alla DLCs) 124:- på steams julrea (bara spelet alltså )

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Tänk som så att pengarna du sparar på att du slipper handla kläder kan du använda för att köpa grafikkort.

Grejen är att jag har inget behov av kläder, dels tycker jag att 40 par kallingar och 100 par strumpor räcker och blir över, sen att de har inget personligt värde för mig, folk som säger att man är otacksam för att man fick presenter för mycket pengar är dumma. Det är det personlig värdet som räknas. Får jag potatis för 10k skulle jag inte bry mig, potatis don't mean shit to me. Sen skulle jag kunna gå runt med samma trasor varje dag om det gick. Misslyckas de flera jular i rad att höra vad jag vill ha och ger presenter av samma pris blir jag pisst. Kanske är extra pisst just nu, lägger sig nog imorgon. Sorry ifall jag låter så dryg, men är riktigt sur.
God jul och gott nytt år på dig!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Ipad Mini Retina😏
Är på en resa i USA också så jag är nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit

Permalänk
Medlem

50kg järnskrot att lyfta. Äntligen slipper jag släpa mig till gymmet och ha främmande folk i min närhet!

Permalänk
Medlem

Galet vad mycket barn som fått mycket pengar av föräldrar. Tala om kompensationsångest för det bristande föräldraskapet.

Permalänk
Medlem

Själv fick jag ett doftljus och en trisslott.
Jag är skitglad för det.
Men vissa här, har glömt den egentliga betydelse julen har.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

När jag fyllde år, den 9 December så fick jag CoolerMaster v1000, Asus Sabertooth 990fx, AMD FX-8350 och massa pengar.
Julklapp så fick jag, 2x8gb 1600mhz cl9 ram minnen, micro till mitt rum i källaren och vattenkokare, massa pengar, raketer och godis

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

logitech 5.1 ljud
klocka
granturismo 6
need for speed rival
1500kr
och riktigt god mat

Permalänk
Medlem

Lite Scania-saker av en kollega, eftersom jag kör en Scania till vardags... Mer en kul grej än en seriös present, antar jag.

Annars köper jag väl de saker jag vill ha själv. Fast det dyker väl upp lite saker från släkten så småningom ändå.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk

Fick ett kok stryk, sen fick jag skala potatisen med rödflammiga kinder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Håller med. Gillar hur folk får saker för över 2-3k och bara är "ganska nöjda"..

Tror att det har mycket att göra med ålder och personlig mognad. När man var yngre så hade man liksom en nivå av bra saker man behövde nå upp till för att inte bli besviken (iallafall lite). Numera är man snarare glad även om man bara skulle få en sak eller om man bara får en trevlig kväll med släkten.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

En saftbringare
Ett stekjärn
En kastrull
Bestick kit
En slev
En stekspade
En robotdammsugare
Flera glas
Chokladtomte
Marsipangris
Kaffekokare
Potatisskalare
Brödrost
Armbandsur
Deodorant
Schampo
Kokbok
400kr
Gryta
Bakpensel
Bakplåtar

Tror det var det mesta.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I