Mellandagsrean är åter igen ett skämt...

Permalänk

Mellandagsrean är åter igen ett skämt...

Fick idag annonsbladen för årets mellandagsrea från Elgiganten, Mediamarkt och Siba och vilket jävla skämt!

Permalänk
Inaktiv

Är du förvånad? Oftast utgångna modeller inför nästa år som dom försöker kränga bort på ett snyggt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd flyttad*

Den här tråden passar nog bäst i kunsumenträtt.

God jul!

Permalänk
Medlem

Teknikvärden är så pass prispressad att det nästan aldrig blir stora avdrag.
Förresten brukar det bli lite bättre efter nyår.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad aer det som TS vill uppna med traden?

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

Vad aer det som TS vill uppna med traden?

Han är förbannad och vill kasta lite bajs.

Permalänk
Medlem

Så klart det är dåliga varor på de ställena.
Dock skulle en 46" (om ändå dålig) tv för 3999:- inte vara fel sommarstugan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Så klart det är dåliga varor på de ställena.
Dock skulle en 46" (om ändå dålig) tv för 3999:- inte vara fel sommarstugan.

Var det inte t.o.m. 3490kr?

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Nja Sony Bravida 55" 905A för 13000 är nog en ganska ok deal. Sälvklart inget UBERSHEISEUBERBOMBPREIZ men nog en hyfsad deal.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag såg att Dustinhome gjorde reklam för sin tidiga mellandagsrea på facebook. Flera av produkterna har de haft för samma pris för en månad sen, men sen höjt för att säga rea. Även Cdon gjorde samma sak där de höjde priset på i5 4670k till 2000kr från 1700kr, för att sen sätta 15% "rea" och hamna på 1700kr igen. Jag tycker att det är riktigt fult att höja priset för att sedan låtsas sänka priset.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag såg att Dustinhome gjorde reklam för sin tidiga mellandagsrea på facebook. Flera av produkterna har de haft för samma pris för en månad sen, men sen höjt för att säga rea. Även Cdon gjorde samma sak där de höjde priset på i5 4670k till 2000kr från 1700kr, för att sen sätta 15% "rea" och hamna på 1700kr igen. Jag tycker att det är riktigt fult att höja priset för att sedan låtsas sänka priset.

Vill minnas att det var ganska mycket skriverier förra året om något företag som gjorde samma sak. Håller med dig, riktigt fult!

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lamerman:

Vill minnas att det var ganska mycket skriverier förra året om något företag som gjorde samma sak. Håller med dig, riktigt fult!

Dustin gör det hela tiden.. Har slutat handla hos dem på grund av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Dustin gör det hela tiden.. Har slutat handla hos dem på grund av det.

Har inte sett ett enda företag som inte gjort så.
Företag har hållit på med det sen urminnes tider.

Inet,komplett,cdon,alina etc etc alla har gjort så flertalet gånger.
Så ska man sluta handla av en butik enbart för det så kan man inte längre köpa något

Ang "reorna" det är väl inget nytt, såhär har det varit flera år nu.
Förr var mellandagsrea bättre, men så är det inte längre.

Bara acceptera.

Jag bojkottar iaf inte företag för sådant här, det vore rätt korkat ;>
Framförallt eftersom jag inte hade kunnat handla någonstans längre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Har inte sett ett enda företag som inte gjort så.
Företag har hållit på med det sen urminnes tider.

Inet,komplett,cdon,alina etc etc alla har gjort så flertalet gånger.
Så ska man sluta handla av en butik enbart för det så kan man inte längre köpa något

Ang "reorna" det är väl inget nytt, såhär har det varit flera år nu.
Förr var mellandagsrea bättre, men så är det inte längre.

Bara acceptera.

Jag bojkottar iaf inte företag för sådant här, det vore rätt korkat ;>
Framförallt eftersom jag inte hade kunnat handla någonstans längre!

Helt rätt, butikerna måste pressa priser året om, 20% dagar , svensk version av black Friday osv...det enda sättet att sänka en tv med 3000 kr är att sälja äldre modeller

Permalänk
Avstängd

Det har inte varit någon vettig mellandagsrea sedan 2008 tyvärr.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Ingen gnälltråd egentligen...men folk är helt enkelt inte lika prismedvetna som de flesta på det här forumet verkar vara. De är ju alltid fullt med kunder i butikerna den första mellandagsrea-dagen, men frågan är om de fortfarande skulle stått och trängts och köats om de visste att mellandagsrean inte är någon rea egentligen? Jag är dock lite fundersam över om de verkligen alltid ligger så nära marginalerna som de flesta påstår i diverse trådar.

Och som sagt ovan att de "REAR" ut "urgamla" produkter, Media Markt är ju direkt kända när de gäller REA av gamla/utgående produkter.

Frågan är ju hur elektronikkedjorna skulle göra om folk skulle skippa mellandagsrean helt, jag tänker så länge de säljer mer än vanligt de dagarna så kommer de ju inte vara ekonomiskt negativt för kedjorna. Men skulle den där folkmassan inte vara där, skulle de då tänka om?

Har hittat några "fynd" dock som t.ex Onkyo TX-NR1010 för 9990 kr, vilket är ett grymt bra pris med tanke på vad den kostade när den kom ut. Denna kommer säkerligen att hålla i 10 år mer än de billiga 2-5 tusen kronors receivrarna (som reas ut flitigt) och åker även åttor runt dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Nja Sony Bravida 55" 905A för 13000 är nog en ganska ok deal. Sälvklart inget UBERSHEISEUBERBOMBPREIZ men nog en hyfsad deal.

Just den tv'n får nog räknas som ett ordentligt fynd, har inte legat under 18000:- och nu är den sänkt till 13000:-.
Svårslagen tv för de pengarna.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

*Tråd flyttad*

Den här tråden passar nog bäst i kunsumenträtt.

God jul!

) Konsumentens RÄTT till bra priser? nja.

Permalänk
Medlem

vad exakt är du ute efter?

Permalänk
Medlem

63 minuter kvar till årets start!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Riktigt bedrövlig "REA", ändå står säkert dumma Svensson och köar för fulla muggar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Riktigt bedrövlig "REA", ändå står säkert dumma Svensson och köar för fulla muggar nu.

Jag vet en som är först i kön iaf ;).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Just den tv'n får nog räknas som ett ordentligt fynd, har inte legat under 18000:- och nu är den sänkt till 13000:-.
Svårslagen tv för de pengarna.

Redan lagt min beställning på Mediamarkts hemsida, riktigt bra fynd

Permalänk
Medlem

...och bara en timme senare är den slut (på nätet) och borttagen från Mediamarkts hemsida...

(pratar alltså om TV:n Sony 55W905)

Permalänk
Medlem

Vart är inets rea kan man ju undra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Vart är inets rea kan man ju undra

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.inet.se/kampanj/1334/mellandags-rea-kampanjvaror

Permalänk
Medlem

Elektronikbranschen är så prispressad att få aktörer kan gå med någon vinst, då ska de dessutom sälja med rejäl förlust till oss konsumenter ?
(för att ge sken av en sk REA)

Jättebra, låt några kedjor till krascha så vi får monopol sen, det kommer gynna priserna.. eller inte.

Antingen får de ha ett bra påslag resten av året eller så avdraget vara mindre, jag föredrar ett lägre pris i genomsnitt.

Vill man få rejäl rabatt köper man utgående produkter eller begagnat (sparade flera tusen på att köpa en utgången modell på tvättmaskin, denna hade ändå varit en hyffsat bra modell - mao är den inte sämre för att den är äldre).

Personligen kollar jag sällan reor, behöver jag köpa något så köper jag det bara, behöver jag inte köpa det akut så kan det vänta, detta är fördelaktigt i flera fall, elektronik blir inte dyrare med tiden.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

240Gb SSD under 1000kr

'nuff said

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

240Gb SSD under 1000kr

'nuff said

Inte alls nuff said. Var?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Kolla alltid upp prylar på prisjakts prishistorik och review-sites när det gäller mycket pengar, trodde det var givet här?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36