Permalänk

hackar/laggar acer aspire 5750g

hej, har en aspire 5750g dvs i5 2kärnor 4trådar med boost upp till ca 3ghz och ett nivida kort 610m

nu till problemet jag har köp counter strike go nu och jag trodde min dator skulle klara av det vilket den borde. kan springa runt och spela med runt 40+ fps och sen helt plötsligt går den ner till ca5fps och upp igen. det konstiga är att jag kunde spela bf3 med 30+ hela tiden förut men vet ej om det går nu med. det jag testa är:

kollat så cpun jobbar har sett att den går upp till 2,8ghz.
och att nivida gpun är igång med spelet (är 2 gpuer)
kyl platta så den inte blir för varm
tagit bort onödiga program.
scannat hela datorn.
ändra nivida inställningarna efter prestanda ist för kvalite.

här kommer några bilder på mina inställningar i nivida kontrollpanel.

bild 1LÄNKTEXT

bild 2LÄNKTEXT

bild 3LÄNKTEXT

har också sett att det finns nya drivrutiner på nividas hemsida för mitt grafikkort men jag har ju 2 st grafikkort som jobbar ihop när dom inte ska användas osv.. jag vet inte om jag kan ladda ner dom från deras hemsida eller äns kan ha dom.

Mvh Love
väldigt tacksam för hjälp för börjar bli trött på att det hackar till hela tiden.

Visa signatur

Phenom 1055t @ 3,6ghz | Gigabyte r9 280x | Asrock 970 pro3 r2,0 | Samsung 830 256gb & Ocz trion 248gb| 10gb Hyperx & Corsair | FD newton r3 1000w platinum | FD core 2300

Permalänk
Skrivet av tvedberg1:

hej, har en aspire 5750g dvs i5 2kärnor 4trådar med boost upp till ca 3ghz och ett nivida kort 610m

nu till problemet jag har köp counter strike go nu och jag trodde min dator skulle klara av det vilket den borde. kan springa runt och spela med runt 40+ fps och sen helt plötsligt går den ner till ca5fps och upp igen. det konstiga är att jag kunde spela bf3 med 30+ hela tiden förut men vet ej om det går nu med. det jag testa är:

kollat så cpun jobbar har sett att den går upp till 2,8ghz.
och att nivida gpun är igång med spelet (är 2 gpuer)
kyl platta så den inte blir för varm
tagit bort onödiga program.
scannat hela datorn.
ändra nivida inställningarna efter prestanda ist för kvalite.

här kommer några bilder på mina inställningar i nivida kontrollpanel.

bild 1LÄNKTEXT

bild 2LÄNKTEXT

bild 3LÄNKTEXT

har också sett att det finns nya drivrutiner på nividas hemsida för mitt grafikkort men jag har ju 2 st grafikkort som jobbar ihop när dom inte ska användas osv.. jag vet inte om jag kan ladda ner dom från deras hemsida eller äns kan ha dom.

Mvh Love
väldigt tacksam för hjälp för börjar bli trött på att det hackar till hela tiden.

vad har du för temp? ladda ner HWmonitor. spela ett tag så man ser vilka temperaturer det blir.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

vad har du för temp? ladda ner HWmonitor. spela ett tag så man ser vilka temperaturer det blir.

det ligger runt 80-90 på cpun. och runt 80c på gpun.

Visa signatur

Phenom 1055t @ 3,6ghz | Gigabyte r9 280x | Asrock 970 pro3 r2,0 | Samsung 830 256gb & Ocz trion 248gb| 10gb Hyperx & Corsair | FD newton r3 1000w platinum | FD core 2300

Permalänk
Skrivet av tvedberg1:

det ligger runt 80-90 på cpun. och runt 80c på gpun.

inte så konstigt varför den hackar då, hur länge har du haft den? var sitter du med den. är det hårt bord eller i sängen. täpper du till luftkanalerna så kyls ju inte datorn av, samma sak om kylaren är full av damm.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644