Returnera ett överklockat gpu?

Permalänk
Medlem

Returnera ett överklockat gpu?

OBS. Löst

Hej en snabb fråga. jag tror jag har glömt att ställa till default på överklocken till mitt gpu som jag har återlämnat via post till butiken, vad händer när dom ser det? (om dom det det dvs.)

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

Kanske inte så smart att säga vilken butik de gäller eftersom dom läser här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarr3n:

Hej en snabb fråga. jag tror jag har glömt att ställa till default på överklocken till mitt gpu som jag har återlämnat via post till cdon, vad händer när dom ser det? (om dom det det dvs.)

Varför returnerades det? Om det på något sätt inte fungerar som det ska, kommer du få på huvudet för det, för "vårdslöst användande".

Permalänk
Medlem

Har du överklockat genom modifierad bios ? Annars är all överklockning mjukvara på datorn, som dom vidare jag vet inte kan märka.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Varför returnerades det? Om det på något sätt inte fungerar som det ska, kommer du få på huvudet för det, för "vårdslöst användande".

jag var inte nöjd med resultaten jämfört med mitt gamla gpu

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Har du överklockat genom modifierad bios ? Annars är all överklockning mjukvara på datorn, som dom vidare jag vet inte kan märka.

standard bios. så du säger att om dom testar det, så står det som default?

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

Vad är det med dagens konsumenter egentligen. Snart lämnar "vi" väl tillbaka maten när vi ätit oss mätta också.

Skrivet av Slarr3n:

standard bios. så du säger att om dom testar det, så står det som default?

Hade du skickat tillbaka det på "öppet köp" så kommer de inte testa kortet mer än att det funkar och kanske sälja som demo-ex.
Hade du däremot skickat tillbaka det med en felbeskrivning så kommer de väl kolla om felet stämmer överens med vad du uppgett.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Vad är det med dagens konsumenter egentligen. Snart lämnar "vi" väl tillbaka maten när vi ätit oss mätta också.

Hade du skickat tillbaka det på "öppet köp" så kommer de inte testa kortet mer än att det funkar och kanske sälja som demo-ex.
Hade du däremot skickat tillbaka det med en felbeskrivning så kommer de väl kolla om felet stämmer överens med vad du uppgett.

Jag var inte nöjd med resultaten, är det ngt fel med det?
edit: det är öppet köp.

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarr3n:

Jag var inte nöjd med resultaten, är det ngt fel med det.

Fel enligt vem?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slarr3n:

Hej en snabb fråga. jag tror jag har glömt att ställa till default på överklocken till mitt gpu som jag har återlämnat via post till butiken, vad händer när dom ser det? (om dom det det dvs.)

Det tillhör väl god kotym att inte ångra ett köp på en produkt som man hanterat vårdslöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Det tillhör väl god kotym att inte ångra ett köp på en produkt som man hanterat vårdslöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Vårdslöst? Du måste skoja med mig.
Har varigt nogran som satan för att inte skada nått och när jag märker att jag inte får någon större fps skillnad väljer jag att lämna tillbaka kortet.

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Hedersmedlem

Du har ju 14 dagars returrätt enligt distansköplagen, så är kortet inte defekt så behöver du inte oroa dig alls.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Överklocken sker i mjukvara, inte på kortet så kortet är inte överklockat om man inte moddat bios.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slarr3n:

Vårdslöst? Du måste skoja med mig.
Har varigt nogran som satan för att inte skada nått och när jag märker att jag inte får någon större fps skillnad väljer jag att lämna tillbaka kortet.

Ja, du har ju överklockat kortet.

Skrivet av deadich:

Överklocken sker i mjukvara, inte på kortet så kortet är inte överklockat om man inte moddat bios.

Så BIOS är mekaniskt då eller?;)
BIOS består av mjukvara, skillnaden mellan att ändra i BIOS och i ett program i Windows är att när du ändrar i BIOS kan du behålla dom inställningarna hela tiden, medans överklockningen i Windows försvinner när du stänger ner programmet eller startar om datorn.