Audacity - Hack i inspelning

Permalänk
Medlem

Audacity - Hack i inspelning

Tjena,

Har skaffat mig en Blue Snowball och försöker nu spela in lite. Jag använder mig utav Audacity, men inspelningen blir konstig. Det uppstår "hack" i inspelningen. Ni kan höra här:

http://soundcloud.com/bryankarlsson/test

Är det någon inställning i Audacity som orsakar detta, i så fall, hur gör jag för att rätta till det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klickade på länken, trycker på play på ditt ljud på 10 sekunder, men börjar inte spela ens.

Kan inte så mycket om inspelning, men kan det inte vara något annat problem, som flaskhals i datorns hårdvara ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Klickade på länken, trycker på play på ditt ljud på 10 sekunder, men börjar inte spela ens.

Kan inte så mycket om inspelning, men kan det inte vara något annat problem, som flaskhals i datorns hårdvara ?

Jag har inga problem att spela upp den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hörde men vet inte lösningen på problemet. Ville bara bekräfta att uppspelningen fungerar som det ska, men med hack.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Om du vrider ned kvaliteten du spelar in i, hjälper det?

Permalänk
Medlem

Specifikationer på datorn skulle vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Om du vrider ned kvaliteten du spelar in i, hjälper det?

Ska jag ändra Samplingsfrekvensen eller Samplingsformat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De där med att spela in rösten alltså prata, kan bli problem de får du testa dig fram och ändra inställningar som bli bra för dig. Sen är de också viktigt att använda en mic med filter på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brajan:

Ska jag ändra Samplingsfrekvensen eller Samplingsformat?

Prova att dra ned båda, gissar att samplingsformatet är samma som bit rate och bör då vara den som påverkar prestandan mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Jag hörde men vet inte lösningen på problemet. Ville bara bekräfta att uppspelningen fungerar som det ska, men med hack.

Konstigt, testade med IE9 fungerade inte, testade med Firefox fungerade inte. Installerade senaste versionen av firefox fungerar inte, får upp något fel om flash, installerar senaste flash player.. fungerar fortfarande inte på Eldräven nu vill soundcloud att jag ska registrera mig eller logga in ^^

Har iaf provat och datorn vill inte lol.