Får inte igång crossfire, 290

Permalänk
Medlem

Får inte igång crossfire, 290

Tjena, lyckades få tag på ett gigabyte 290 windforce idag, så kopplade in det och tänkte prova CF, innan jag skickar inte mitt andra kort innan öppet köp-tiden tar slut. MSI Afterburner fattar att jag har 2 kort inkopplade, men andra kortet (GPU2) gör inget alls. Vet att min andra PCI-slot inte är 16x, men ska väl funka ändå? Kan ha missat nån inställning men inte hittat nån info om det.

Permalänk

CF måste vara aktiverat i CCC för att fungera. Om du redan gjort det är frågan vad du försöker testa med att cf fungerar?
Av min "äldre" erfarenhet av 7970 3x CF och även 2X, tvungen att köra samtliga spel/applikationer i "fullscreen" för att CF skulle hoppa igång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

CF måste vara aktiverat i CCC

Hittar inte på den inställningen, har provat installerat om o allt sånt. :/

Permalänk
Medlem

Behövda ändra PCI-e inställningar i bios, nu funkar det och crossfire-knappen kom fram i CCC.

Permalänk

Skriv gärna vad du får för fps och hur det funkar

Visa signatur

I have come here to chew bubblegum and kick ass....... and i´m all out of bubblegum

Permalänk
Medlem

När jag kör igång spel och fläktarna börjar arbeta, så buggar ljudet ut och sprakar och har sig. Detta händer inte när jag kör med CD avstängt. Kan kanske vara mitt nätagg som inte orkar med, har ett XFX silver 750w.

Är dock lugnt, skickar ju in mitt andra kort inom någon dag, ville bara se hur det funkade. Blev så jävla glad när jag såg inet hade ett 290 med eftermarknadskylare i deras butik på hötorget, så drog o köpte direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckim:

Hittar inte på den inställningen, har provat installerat om o allt sånt. :/

Klicka på fliken prestanda. Under där ska du ha AMD crossfireX.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av Peckim:

Tjena, lyckades få tag på ett gigabyte 290 windforce idag, så kopplade in det och tänkte prova CF, innan jag skickar inte mitt andra kort innan öppet köp-tiden tar slut. MSI Afterburner fattar att jag har 2 kort inkopplade, men andra kortet (GPU2) gör inget alls. Vet att min andra PCI-slot inte är 16x, men ska väl funka ändå? Kan ha missat nån inställning men inte hittat nån info om det.

Grattis om du redan fått tag på ett 290 med eftermarknadskylare... De har väl inte börjat leverera ut såna kort ännu??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz

Permalänk
Medlem

blir ju lätt några 290 toxic när de kommer

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av b_andersson_79:

Grattis om du redan fått tag på ett 290 med eftermarknadskylare... De har väl inte börjat leverera ut såna kort ännu??

Tack.
Nä verkar inte så, inet fick väl in typ 3 stycken eller nåt, nu har dom 1 st 290x. Lär väl dröja minst 2 veckor skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel3770:

Klicka på fliken prestanda. Under där ska du ha AMD crossfireX.

AMD Overdrive var det enda som fanns under den fliken, tills jag ändrade lite i bios, då dök den upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckim:

När jag kör igång spel och fläktarna börjar arbeta, så buggar ljudet ut och sprakar och har sig. Detta händer inte när jag kör med CD avstängt. Kan kanske vara mitt nätagg som inte orkar med, har ett XFX silver 750w.

Är dock lugnt, skickar ju in mitt andra kort inom någon dag, ville bara se hur det funkade. Blev så jävla glad när jag såg inet hade ett 290 med eftermarknadskylare i deras butik på hötorget, så drog o köpte direkt.

Tror det har att gör med när man blandar frame pacing och V-sync, blev exakt samma effekt för mig när jag hade 13.12 drivrutiner. Så pröva stänga av V-sync och se om du har samma effekt.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Tror det har att gör med när man blandar frame pacing och V-sync, blev exakt samma effekt för mig när jag hade 13.12 drivrutiner. Så pröva stänga av V-sync och se om du har samma effekt.

Mannen! Det funkar fint.
Sitter o kollar på en privat stripshow i Metro last light på Very high settings i 90 fps, flyter på bra.