Permalänk
Medlem

Kylare till r9 280x

Tjena,

Jag fick hem två st Powercolor r9 280x igår, de som kostade 2099kr @ webhallen för ett par dagar sen.

Kylaren är fruktansvärt dålig, ligger på 100% och är väldigt varm. Finns det några prisvärda kylare som passar r9 280x? Har kollat runt och det verkar som att AC Accelero xtreme III är den enda kylaren som finns, eller egentligen den billigaste.

Finns det andra prisvärda kylare? Kan f.ö. nämna att jag främst kommer använda korten till mining.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

kanske kan vara värt att kolla om det är pastan som är kass? själva kylaren ser ju rätt ok ut ändå?

Permalänk
Medlem

Det vore bra, men jag har för mig att garantin upphör om man gör det. Känns inte värt att riskera :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av azurex:

Tjena,

Jag fick hem två st Powercolor r9 280x igår, de som kostade 2099kr @ webhallen för ett par dagar sen.

Kylaren är fruktansvärt dålig, ligger på 100% och är väldigt varm. Finns det några prisvärda kylare som passar r9 280x? Har kollat runt och det verkar som att AC Accelero xtreme III är den enda kylaren som finns, eller egentligen den billigaste.

Finns det andra prisvärda kylare? Kan f.ö. nämna att jag främst kommer använda korten till mining.

Tack på förhand!

Det är en bra kylare vad jag hört men tänk på att garantin upphör när du monterar den. Tänk på att vara förberedd och att det kan vara lite pilligt. Artic har förövrigt väldigt bra support

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azurex:

Det vore bra, men jag har för mig att garantin upphör om man gör det. Känns inte värt att riskera :/

Om du ska byta kylare så måste du ju demontera orginalkylaren i varje fall och bryter då garantin precis lika mycket. Om du tänker byta kylare vore det ju billigare att testa att bara byta pasta och montera om orginalkylaren först.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Sorry!

Skrivet av era909:

Om du ska byta kylare så måste du ju demontera orginalkylaren i varje fall och bryter då garantin precis lika mycket. Om du tänker byta kylare vore det ju billigare att testa att bara byta pasta och montera om orginalkylaren först.

Jag är medveten om att garantin upphör när man byter kylare. Det känns dock extremt onödigt att sätta en kylare som kostar över 500kr på dessa GPU:er, det verkar som att jag inte har mycket att välja mellan.

Permalänk
Medlem

har samma kort som dig, kylaren är faktisk helt ok om kortet sitter fritt men helt värdelös i en cf lösning, sätt korten med mellanrum om de går och det är ju inte ovanligt att kam tjänar 5-10 grader på att lägga om pastan själv

ta och köp en extrakylare om du måste (till det övre kortet)

det finns nog en del med 7970 reklylare där ute annars kan ju göra ett försök att få en sån då powercolor turbo kortet är 7970 ref design om jag fattat rätt

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |