Permalänk
Medlem

Desincifera Lumia 920

Tja!

Får imorrn min 920 som varit demovara vid en butik här i stan. Misstänker den är GANSKA skitignefter 1 år i butiken så jag skulle gärna desincifera den (stavning?). Går det att göra med tanke på att den är gjord av plastik?

Sen så kan batteriet ha blivit dåligt av att den har stått där med laddaren i under 1års tid?

/J

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ta en trasa eller lite hushållspapper och ha på lite desinficeringsmedel. Gör sedan rent de ytor som du tycker behöver rengöring.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SatellitPer:

Ta en trasa eller lite hushållspapper och ha på lite desinficeringsmedel. Gör sedan rent de ytor som du tycker behöver rengöring.

Alla ytor då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Akta dig för alkoholbaserade lösningsmedel bara så inte plasten blir missfärgad eller nött.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

Akta dig för alkoholbaserade lösningsmedel bara så inte plasten blir missfärgad eller nött.

Aceton blir säkert bra...;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Aceton blir säkert bra...;)

Haha, löste upp ett kreditkort en gång när jag skulle rengöra en CPU med aceton Lesson learned.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekommendera hushållspapper. Använd mikrofiberduk eller någon annan mjuk trasa.

Permalänk
Medlem

vanlig handsprit har jag använt på min 920. men man ska nog inte vara för generös, och sen finns det olika starka spritsorter.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10