Vad klarar AMD Radeon HD 8470

Permalänk
Medlem

Vad klarar AMD Radeon HD 8470

Tjena!
Är inte så haj på grafikkort så jag undrar bara om AMD Radeon HD 8470 är bra?
(Om nej, varför?)

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

För surf och film, Ja
För spel, nej då det är alldeles för klent för att spela moderna spel på vettiga inställningar.
Jag antar att det är laptop versionen du pratar om? Försök hitta något bättre 86XX eller bättre.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av adaq:

Tjena!
Är inte så haj på grafikkort så jag undrar bara om AMD Radeon HD 8470 är bra?
(Om nej, varför?)

Bra? Nej.

Fungerar? Säkert. (Lägsta möjliga inställningar)

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

Okej tack då vet jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

ah! Köpte en dator på elgiganten för några dagar sedan.

AMD A10-6700 APU Quad Core-processor / 3.7 GHz

AMD Radeon HD 8470 Graphics / 1 GB dedikerat minne

8 GB RAM och 1 TB (1000 GB) SATA-hårddisk

Bf3 hackar som tusan! men kör jag på lägsta så går det men då ser hela spelet ut som dandolme tiden.

Så det är altså grafikkortet som behöver bytas ut ?

Permalänk

Jag antar att det är ett integrerat grafikkort vi pratar om så du behöver inte bekymra dig om att byta grafikkort, du behöver köpa ett dedikerat grafikkort. Från 2000 och uppåt hittar du grafikkort som duger till nyare FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QarlzzoN:

ah! Köpte en dator på elgiganten för några dagar sedan.

AMD A10-6700 APU Quad Core-processor / 3.7 GHz

AMD Radeon HD 8470 Graphics / 1 GB dedikerat minne

8 GB RAM och 1 TB (1000 GB) SATA-hårddisk

Bf3 hackar som tusan! men kör jag på lägsta så går det men då ser hela spelet ut som dandolme tiden.

Så det är altså grafikkortet som behöver bytas ut ?

http://cdon.se/hemelektronik/evga/evga-geforce-gtx-670-2gb-dd...

Ganska gammalt men presterar fortfarande bra och väldigt prisvärd nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av QarlzzoN:

ah! Köpte en dator på elgiganten för några dagar sedan.

AMD A10-6700 APU Quad Core-processor / 3.7 GHz

AMD Radeon HD 8470 Graphics / 1 GB dedikerat minne

8 GB RAM och 1 TB (1000 GB) SATA-hårddisk

Bf3 hackar som tusan! men kör jag på lägsta så går det men då ser hela spelet ut som dandolme tiden.

Så det är altså grafikkortet som behöver bytas ut ?

Hela datorn behöver bytas ut tycker jag.

1. man köper inte en dator på elgiganten om man vill spela spel
2. Din processor + grafikkort är inte tillräckligt för dagens spel (din processor duger nog för minecraft och wow dock)
3. det sitter troligtvis ett billigt kina nätagg i din dator (sk: no-name)och då kan det bli svårt att uppgradera datorn eftersom nätagget troligtvis kommer behöva bytas ut också då dom brukar snåla nå sjukt på nätaggen.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Traktorsson:

http://cdon.se/hemelektronik/evga/evga-geforce-gtx-670-2gb-dd...

Ganska gammalt men presterar fortfarande bra och väldigt prisvärd nu.

Ytterst tveksamt om hans nätagg pallar det där... om datorn är gjord för att ha integrerad grafikrets med en APU cpu så sitter det nog inte mer än 200w i den där datorn som nätagg...

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av QarlzzoN:

ah! Köpte en dator på elgiganten för några dagar sedan.

AMD A10-6700 APU Quad Core-processor / 3.7 GHz

AMD Radeon HD 8470 Graphics / 1 GB dedikerat minne

8 GB RAM och 1 TB (1000 GB) SATA-hårddisk

Bf3 hackar som tusan! men kör jag på lägsta så går det men då ser hela spelet ut som dandolme tiden.

Så det är altså grafikkortet som behöver bytas ut ?

japp, stoppa in ett http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=7597810&hbx... elle liknande borde inte vara några problem även om du har världens klenaste nätagg! de drar garanterat under 150w även i full load eftersom det inte behöver extra strömförsörjning från nätagget och tar ström från pci-e porten.

http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_7750_lp/14.h...

här drar ett helt testsystem 147w med detta grafikkort i full load så det är inte särskilt törstigt

om du vill ha starkare nätagg får du antagligen byta nätagget men ett 7750 är en REJÄL uppgradering jämfört med skrotet du har nu och klarar utan problem att driva BF3 på low, 7750 är ungefär samma GPU som sitter i xbox one om vi ska jämföra så för jag misstänker att du inte är så insatt i datorer om du köper din dator på elgiganten

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hej och tack för alla svar!

Nej jag är inte hajj på datorer men är inte enbart spel jag ska ha den till det är bara ett litet plus tyckte att en komplett dator med skärm och allt för 5000kr var billigt så här i mellandagsrean

Kollade nätagged och där står det max outportpower 300w

Här är lite mer info om datorn:

Produkttyp Stationär dator
Modellnamn HP Pavilion 500-102eo
Produktserie Pavilion
Typ av chassi Mid-Tower
Processor
Typ av processor AMD Elite Quad Core A10
Modellnummer A10-6700 APU
Processorgeneration 4:e gen
Antal kärnor (cores) 4
Hastighet (GHz) 3,70
CPU Cache 4 MB L2
Chipset AMD A75FCH
Minne
RAM (typ) DDR3
RAM (GB) 8
RAM - Maximalt stöd (GB) 32
RAM - Hastighet (MHz) 1 333
RAM - Portar (totalt) 4
RAM - Portar (tillgängliga) 3
Hårddisk
Antal hårddiskar 1
Typ av hårddisk SATA
Lagringskapacitet 1 TB (1000 GB)
Rotationshastighet (RPM) hårddisk 7200
Total lagringskapacitet (GB) 1 000
Ljud & Grafik
Information om ljud HD Audio 7.1
Ljudsystem Inbyggt
Medföljande högtalare Nej
Medföljande subwoofer Nej
Grafikminne Dedikerat
Grafikkortstillverkare AMD
Grafikkortsmodell Radeon HD 8470
Dedikerat grafikminne (RAM) 1 GB
Externt grafikkort Ja
Anslutningar
HDMI Ja
Thunderbolt Nej
MiniDisplay port Nej
DisplayPort Nej
VGA Nej
DVI 1
WiDi Nej
USB 2.0 4
USB 3.0 2
Esata Nej
Nätverksport 10/100/1000
Trådlös Wi-Fi-standard 802.11b/g/n
Bluetooth Nej
Port för minneskort Ja
Stödjer följande minneskort SD, SDHC, SDXC, MMC, MS, MS PRO, xD
Expansionsportar
5¼ (Totalt) 1
5¼ (Tillgängliga) 0
IDE 3½" (Totalt) 1
IDE 3½" (Tillgängliga) 0
PCI-Express 16x (Totalt) 1
PCI-Express 16x (Tillgängliga) 0
PCI-Express 1x (Totalt) 3
PCI-Express 1x (Tillgängliga) 3
CD/DVD
Optisk enhet CD/DVD
CD/DVD (format) CD/DVD +/- R/RW
Stöd för Dual Layer (DL) Ja
Allmänna egenskaper
Typ av operativsystem Microsoft Windows 8
Operativsystem - version (bit) 64
Mjukvara Windows Store, Windows Live Essentials, Internet Explorer, CyberLink Power DVD, HP Connected Photo, Skype, 7-Zip
Fjärrkontroll Nej
Tangentbord Ja (med sladd)
Mus Ja (med sladd)
Höjd (cm) 38,50
Bredd (cm) 17,60
Djup (cm) 36,80
Vikt (kg) 6,86
Leverantörens produkt-ID E8S99EA#UUW
EAN
EAN nummer 888182179406

Permalänk
Medlem
Skrivet av QarlzzoN:

Hej och tack för alla svar!

Nej jag är inte hajj på datorer men är inte enbart spel jag ska ha den till det är bara ett litet plus tyckte att en komplett dator med skärm och allt för 5000kr var billigt så här i mellandagsrean

Kollade nätagged och där står det max outportpower 300w

Här är lite mer info om datorn:

Produkttyp Stationär dator
Modellnamn HP Pavilion 500-102eo
Produktserie Pavilion
Typ av chassi Mid-Tower
Processor
Typ av processor AMD Elite Quad Core A10
Modellnummer A10-6700 APU
Processorgeneration 4:e gen
Antal kärnor (cores) 4
Hastighet (GHz) 3,70
CPU Cache 4 MB L2
Chipset AMD A75FCH
Minne
RAM (typ) DDR3
RAM (GB) 8
RAM - Maximalt stöd (GB) 32
RAM - Hastighet (MHz) 1 333
RAM - Portar (totalt) 4
RAM - Portar (tillgängliga) 3
Hårddisk
Antal hårddiskar 1
Typ av hårddisk SATA
Lagringskapacitet 1 TB (1000 GB)
Rotationshastighet (RPM) hårddisk 7200
Total lagringskapacitet (GB) 1 000
Ljud & Grafik
Information om ljud HD Audio 7.1
Ljudsystem Inbyggt
Medföljande högtalare Nej
Medföljande subwoofer Nej
Grafikminne Dedikerat
Grafikkortstillverkare AMD
Grafikkortsmodell Radeon HD 8470
Dedikerat grafikminne (RAM) 1 GB
Externt grafikkort Ja
Anslutningar
HDMI Ja
Thunderbolt Nej
MiniDisplay port Nej
DisplayPort Nej
VGA Nej
DVI 1
WiDi Nej
USB 2.0 4
USB 3.0 2
Esata Nej
Nätverksport 10/100/1000
Trådlös Wi-Fi-standard 802.11b/g/n
Bluetooth Nej
Port för minneskort Ja
Stödjer följande minneskort SD, SDHC, SDXC, MMC, MS, MS PRO, xD
Expansionsportar
5¼ (Totalt) 1
5¼ (Tillgängliga) 0
IDE 3½" (Totalt) 1
IDE 3½" (Tillgängliga) 0
PCI-Express 16x (Totalt) 1
PCI-Express 16x (Tillgängliga) 0
PCI-Express 1x (Totalt) 3
PCI-Express 1x (Tillgängliga) 3
CD/DVD
Optisk enhet CD/DVD
CD/DVD (format) CD/DVD +/- R/RW
Stöd för Dual Layer (DL) Ja
Allmänna egenskaper
Typ av operativsystem Microsoft Windows 8
Operativsystem - version (bit) 64
Mjukvara Windows Store, Windows Live Essentials, Internet Explorer, CyberLink Power DVD, HP Connected Photo, Skype, 7-Zip
Fjärrkontroll Nej
Tangentbord Ja (med sladd)
Mus Ja (med sladd)
Höjd (cm) 38,50
Bredd (cm) 17,60
Djup (cm) 36,80
Vikt (kg) 6,86
Leverantörens produkt-ID E8S99EA#UUW
EAN
EAN nummer 888182179406

det är lugnt och köpa ett 7750 med 300w och plocka ut 8470't som sitter i din burk nu, tänk på att avinstallera grafikdrivrutiner före skiftet

citera nästa gång så du inte missar att få ett svar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

det är lugnt och köpa ett 7750 med 300w och plocka ut 8470't som sitter i din burk nu, tänk på att avinstallera grafikdrivrutiner före skiftet

citera nästa gång så du inte missar att få ett svar

Förutom att det inte går att plocka ut ett grafikkort som sitter inbyggt i CPU'n.....

Plus att det är nog så att hans PSU inte har en 6pin kabel alls... skulle tippa på att hans nätagg ser ut i stil med detta:
http://www.txcesssurplus.com/catalog/13704-dell-YX448-power-s...

Och sen så är det så att han har ett nätagg som det står MAX output 300w. Det betyder inte 300w kontinuerligt, mer troligtvis 200-250w kontinuerlig leverering.... OCH det är med 100% säkerhet inget 80+ agg, så vi säger att systemet drar 100w, och sen stoppar han i ett 7750 (om hans kablage stödjer det) då kommer hans PSU inte räcka till, CPUn kommer flaska, och RAM'en är av lägsta möjliga hastighet för DDR3....

Hur man än vrider o vänder på det så är det så att hela datorn måste bytas ut.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Klart det går att plocka ut grafikkortet

Permalänk
Medlem

Med det nätagget, ett nytt modernt grafikkort? Knappast.

Köp inte datorer från vitvarukedjor om du ska använda dom till speldatorer.

Visa signatur

8700K, GTX1070 blablablabla

Permalänk
Avstängd
Skrivet av QarlzzoN:

Klart det går att plocka ut grafikkortet

Såg det nu, sökte på modell namnet på din dator.

Om du kan, så lämna tillbaka datorn till elgiganten och köp en dator ifrån en riktig dator butik istället, för 6tusen + får du en minst 10x bättre dator.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Får pröva först för att veta Funkar det inte köper jag nytt nätagg också. Men som sagt. inte första hand en speldator utan mer en "familje" dator.

Permalänk
Medlem

Folk överdriver. Är det en kass dator? Ja. Kan han göra någonting åt det för att den ska bli bättre billigt? Ja. Köp ett HD7750 billigt. Nätagget kommer klara av det och du kommer kunna lira spel på låga inställningar.

Ingen tycker det är värt att lägga 2k på ett graffe till den datorn. Men ett för runt 600kr går definitivt bra, som sagt är inte TS ute efter att köra allt ultra.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av QarlzzoN:

Får pröva först för att veta Funkar det inte köper jag nytt nätagg också. Men som sagt. inte första hand en speldator utan mer en "familje" dator.

Frågar man mig så är den där datorn rent bortkastade pengar, man får MYCKET bättre dator för samma pris ifrån en riktig dator kedja.

Jag hade inte lagt ner ett öre på den, jag hade försökt lämna tillbaka den och köpa något bra istället för samma budget.

Dessutom torskar du garantin om du öppnar den och sätter in ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Folk överdriver. Är det en kass dator? Ja. Kan han göra någonting åt det för att den ska bli bättre billigt? Ja. Köp ett HD7750 billigt. Nätagget kommer klara av det och du kommer kunna lira spel på låga inställningar.

Ingen tycker det är värt att lägga 2k på ett graffe till den datorn. Men ett för runt 600kr går definitivt bra, som sagt är inte TS ute efter att köra allt ultra.

Okej låter utmärkt

Nej jag är ute efter att spela nåt spel en fredag kväll. Resten av tiden är det som sagt "familje" dator, surf, film , skol jobb osv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av QarlzzoN:

Okej låter utmärkt

Nej jag är ute efter att spela nåt spel en fredag kväll. Resten av tiden är det som sagt "familje" dator, surf, film , skol jobb osv

Du kan i vilket fall som helst glömma att du ska kunna spela BF3 & BF4 med ett 7750 också.... eller aa... går gör det nog... om du vill spela i nästan lägsta upplösningen med lägsta inställningarna...

http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/HD7770/HD... (kolla längst ner)

Och dessa tester va gjorda med en MYCKET bättre CPU och mycket snabbare RAM-minne än det du sitter på....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Du kan i vilket fall som helst glömma att du ska kunna spela BF3 & BF4 med ett 7750 också.... eller aa... går gör det nog... om du vill spela i nästan lägsta upplösningen med lägsta inställningarna...

http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/HD7770/HD... (kolla längst ner)

Och dessa tester va gjorda med en MYCKET bättre CPU och mycket snabbare RAM-minne än det du sitter på....

Det var dock på high. På low ska det inte vara något problem.

Permalänk
Medlem

Nej för jag spelar ju på low nu så ett annat kort kan det ju inte bli sämmre med ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av QarlzzoN:

Nej för jag spelar ju på low nu så ett annat kort kan det ju inte bli sämmre med ?

Nope... skulle tippa på att du kan spela med lite högre fps bara, fast fortfarande på Low.... Medium kan jag garantera att det kommer inte funka bra på.

Om du lämnar tillbaka datorn så kan du köpa en ny dator för SAMMA PRIS, som kan spela BF4 på HIGH i 1920x1080 upplösning, vilket i praktiken innebär att den datorn är mångdubbelt bättre.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VituraZ:

Det var dock på high. På low ska det inte vara något problem.

Han vill ju inte spela på Low, då han redan gör det tydligen.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Han vill ju inte spela på Low, då han redan gör det tydligen.

Då blir det ju ingen större uppgradering. Kanske kan gå runt hyffsat på medium?

Permalänk
Inaktiv

Folk överdriver, ett HD7750 levererar bra mycket mer än din nuvarande grafikdel. Ska du uppgradera något så är det detta som gäller. Då något annat kommer att kräva en bättre nätdel och mera pengar. Du ska nog allt kunna köra på medium i BF3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VituraZ:

Då blir det ju ingen större uppgradering. Kanske kan gå runt hyffsat på medium?

Precis , det jag sagt hela tiden, det kommer inte bli någon direkt skillnad, han är så oerhört flaskhalsad i resten av systemet också...

Och med tanke på att ett 7750 kostar drygt 800kr så skulle hans totala pris på den där datorn övergå 7tusen med inköpspriset, och för 7lax får man en GRYMT mycket bättre dator för, så mitt råd kvarstår:

Han borde lämna tillbaka datorn (om det går, annars sälja den begagnad) och köpa en bättre dator än att försöka skrämma liv i den med ett nytt (fortfarande skit) grafikkort för 800kr till en dator som är näst intill värdelös för spel.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Frågar man mig så är den där datorn rent bortkastade pengar, man får MYCKET bättre dator för samma pris ifrån en riktig dator kedja.

Jag hade inte lagt ner ett öre på den, jag hade försökt lämna tillbaka den och köpa något bra istället för samma budget.

Dessutom torskar du garantin om du öppnar den och sätter in ett nytt grafikkort.

Jag tycker du ska länka till var du får en MYCKET bättre dator för 5000:- som inkluderar skärm. Grafikkortet är ju ingen höjdare när det kommer till spel men processorn är knappast dålig.

http://www.sweclockers.com/recension/17044-amd-a10-6800k-och-...

Här testas den med 7970 och även om resultatet givetvis är bättre med dyrare processorer så får man ju klart spelbara resultat. Med ett lite kraftfullare grafikkort gör maskinen säkert jobbet QarlzzoN vill att den ska göra.

Har inte sett någon försegling på HP datorer på länge och garantin försvinner inte för att man uppgraderar den. Däremot bör datorn vara originalbestyckad om den skickas in på garanti så att man inte riskerar att verkstaden hittar fel på grafikkortet och datorn returneras mot undersökningskostnad eftersom det inte sitter i från början.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeonHart:

Har inte sett någon försegling på HP datorer på länge och garantin försvinner inte för att man uppgraderar den. Däremot bör datorn vara originalbestyckad om den skickas in på garanti så att man inte riskerar att verkstaden hittar fel på grafikkortet och datorn returneras mot undersökningskostnad eftersom det inte sitter i från början.

Datorn kommer plomberad med färgmärkningar, garantin försvinner om han öppnar den.

Men saken är den fortfarande att han skulle få en dator med i5 4670k + gtx 760 , osv, för SAMMA pris

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED