Mikrofon (teknikmagasinet) ej komplett

Permalänk
Avstängd

Mikrofon (teknikmagasinet) ej komplett

Hej, köpte en samson g-track mikrofon till datorn för 1300 kr från teknikmagasinet. Dock så är mikrofonstödet inge vidare alls. Går inte fästa micken i det (skall skruvas på men det passar inte i den andra änden).

Vad kan jag göra åt detta? Går det lämna tillbaka och kräva pengarna eller måste jag gå igenom hela fadderullan?

Permalänk
Medlem

DU tar med dig produkten och allt emballage, packa gärna ihop den. Gå till din närmaste butik, ta med kvittot.

Beskriv där ditt problem och se hur de reagerar, antagligen kommer de byta ut den mot en ny.

Det du då kan göra är att säga att du vill häva köpet.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

jag skulle gå tillbaka och berätta om problemet och ta med grejerna så att du kan visa dem, eller så är det du som tänkt fel eller missat något.
Teknikmagasinet brukar vara bra att ha och göra med när det gäller supportärenden

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Hur det ens en fråga? Man kontaktar alltid återförsäljaren..

Har en resväg på 1 timma enkel väg, med buss och andra färdmedel. Tänkte kolla här i förväg. Min fråga är vad jag frågar efter. Och efter alla människors erfarenheter här på Sweclockers kan man dra slutsatser och antaganden.

Blir svårt att lösa detta utan att kontakta återförsäljaren så ditt tips var dessvärre inget intressant, men tack ändå.

Permalänk
Medlem

Det finns ett par scenarion när du kommer till butiken, mycket beroende på mängden folk i butiken;

Kan du packa ned allt och det inte finns märken/plomberingar kommer de ge dig tillbaka pengarna om du ber om det (om du inte nämner felet) Mindre snyggt enligt mig dock.

De kommer i första hand annars hjälpa dig få fast micken, går inte det kommer de ge dig en ny och om de har tid hjälpa till och kolla att allt fungerar.

Förmodligen kommer de inte ge dig pengarna tillbaka direkt, har de inte tid att hjälpa dig kolla det kanske de gör det för att snabbt kunna gå vidare till andra kunder, men du har inte rätt att häva köpet för att du fick ett måndagsexemplar.

Är det fortsatta problem med en ersättningsprodukt kan det bli tal om hävning.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Har en resväg på 1 timma enkel väg, med buss och andra färdmedel. Tänkte kolla här i förväg. Min fråga är vad jag frågar efter. Och efter alla människors erfarenheter här på Sweclockers kan man dra slutsatser och antaganden.

Blir svårt att lösa detta utan att kontakta återförsäljaren så ditt tips var dessvärre inget intressant, men tack ändå.

Om du nu bor i Stockholm så finns det en Teknikmagasin butik i nästan varje köpcenter, Du kan gå till valfri och lämna tillbaka har svårt att tro att det skulle ta 1 timme till närmaste teknikmagasinet oavsett var i stockholm man bor.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av oouhdawg:

Har en resväg på 1 timma enkel väg, med buss och andra färdmedel. Tänkte kolla här i förväg. Min fråga är vad jag frågar efter. Och efter alla människors erfarenheter här på Sweclockers kan man dra slutsatser och antaganden.

Blir svårt att lösa detta utan att kontakta återförsäljaren så ditt tips var dessvärre inget intressant, men tack ändå.

Du verkar bo i stockholm, right? Finns många TM här i stan.
Det går väl även bra att ringa/maila?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Du verkar bo i stockholm, right? Finns många TM här i stan.
Det går väl även bra att ringa/maila?

Absolut. Ska åka in imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Om du nu bor i Stockholm så finns det en Teknikmagasin butik i nästan varje köpcenter, Du kan gå till valfri och lämna tillbaka har svårt att tro att det skulle ta 1 timme till närmaste teknikmagasinet oavsett var i stockholm man bor.

Jag bor i Sthlm och min närmaste TM är ca 45 minuter bort med kollektiva färdmedel. Stockholm är stort, och bor man längst ute på Ekerö/Värmdö eller i Åkersberga så är det 1-1.5 timme till närmaste centrum.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Jag bor i Sthlm och min närmaste TM är ca 45 minuter bort med kollektiva färdmedel. Stockholm är stort, och bor man längst ute på Ekerö/Värmdö eller i Åkersberga så är det 1-1.5 timme till närmaste centrum.

Stockholm är inte stort och där ingår verken Ekerö eller Åkersberga, du tänker på Stockholms län som innefattar dessa. Åkersberga för den delen har teknikmagasin så du slipper åka 2 timmar in till stan :). Men nog om det jag tror TS har fått svar på sin fråga hur han ska hantera ärendet.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Det sitter ingen insats inskruvad i botten på "mellandelen"? Det gjorde det på min. Behövs en bred mejsel för att få ut den, så blir det rätt gänga till stången.

Det är nog dock inga problem att byta annars eller möjligtvis häva om så inte är fallet. Bytte själv en då den första hade ett trasigt ljudkort.

Visa signatur

Moderkort Asus Maximus VI Formula |CPU Intel i7 4770K | Kylning HW-Labs Black Ice GTX 280 + Aphacool NexXxos ST30 280, D5 med EKtop, EK Supremacy + EK FC780 GTX DCII | RAM Corsair Platinum 1866 4x4 | GPU ASUS GTX780 DCII OC| PSU Cooler Master V1000 | Chassi Phanteks Enthoo Primo | SSD Samsung 840 Evo 250Gb x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Stockholm är inte stort och där ingår verken Ekerö eller Åkersberga, du tänker på Stockholms län som innefattar dessa. Åkersberga för den delen har teknikmagasin så du slipper åka 2 timmar in till stan :). Men nog om det jag tror TS har fått svar på sin fråga hur han ska hantera ärendet.

Så vi skall börja prata om Stockholm Stad eller Stockholms Län när vi pratar Stockholm? Vart går gränsen för att få säga att man bor i Stockholm? Trodde det räckte med 08 som Riktnummer.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Vart går gränsen för att få säga att man bor i Stockholm? Trodde det räckte med 08 som Riktnummer.

Där träsket börjar...

Fjollträsk

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Så vi skall börja prata om Stockholm Stad eller Stockholms Län när vi pratar Stockholm? Vart går gränsen för att få säga att man bor i Stockholm? Trodde det räckte med 08 som Riktnummer.

När man talar om Stockholm så är det oftast Stockholm kommun och intillliggande kranskommuner
Haninge kommun
Tyresö kommun
Sundbybergs kommun
Nacka kommun
Huddinge kommun
Solna kommun
Järfälla kommun
Sollentuna kommun
Botkyrka kommun

Norrtälje, Åkersberga, Nynäshamn, Södertälje mfl ingår i Stockholms Län

way OT

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

När man talar om Stockholm så är det oftast Stockholm kommun och intillliggande kranskommuner
Haninge kommun
Tyresö kommun
Sundbybergs kommun
Nacka kommun
Huddinge kommun
Solna kommun
Järfälla kommun
Sollentuna kommun
Botkyrka kommun

Norrtälje, Åkersberga, Nynäshamn, Södertälje mfl ingår i Stockholms Län

way OT

Och där listade du flera kommuner där det är en timmes resväg till en teknikmagasinet

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Och där listade du flera kommuner där det är en timmes resväg till en teknikmagasinet

Sist jag kollade hade samtliga kommuner egna köpcentrum med teknikmagasin, förutom sundbyberg.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.