Permalänk
Avstängd

Asus R9 280X Funkar inte

Som tråden lyder..En kompis till mig har köpt detta kort,Blir bara totalt stopp efter ett tag.Han lyckades spela BF4 ca 20 min.Men kan även hänga upp sig vid vanligt surfande.Datorn har gått helt felfritt fram till nu med gamla grafikkortet. Processor amd-fx8350 moderkort asus M5A99FX pro R2.0 nätagget är på 650 w vet ej tillverkare.Har även testat med nyaste Catalyst version 13.12 men inget hjälper.Vad säger ni om detta tacksam för svar.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Som tråden lyder..En kompis till mig har köpt detta kort,Blir bara totalt stopp efter ett tag.Han lyckades spela BF4 ca 20 min.Men kan även hänga upp sig vid vanligt surfande.Datorn har gått helt felfritt fram till nu med gamla grafikkortet. Processor amd-fx8350 moderkort asus M5A99FX pro R2.0 nätagget är på 650 w vet ej tillverkare.Har även testat med nyaste Catalyst version 13.12 men inget hjälper.Vad säger ni om detta tacksam för svar.

Eftersom det händer efter ett tag låter överhettning misstänkt?

Om det är ett noname nätagg kan ju det bara påväg att ge upp också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFlyingFin:

Eftersom det händer efter ett tag låter överhettning misstänkt?

Om det är ett noname nätagg kan ju det bara påväg att ge upp också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har funderat lite på nätagget och ta mitt corsair och koppla in tillfälligt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag har funderat lite på nätagget och ta mitt corsair och koppla in tillfälligt.

alltid en början.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFlyingFin:

alltid en början.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp föreslår det för honom.Han är mest inne på och returnera kortet medan jag är inne på drivrutiner och nätagg.Men visst det kan va fel på kortet fast det står asus på kartongen.Jag återkommer när jag har svaret

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Japp föreslår det för honom.Han är mest inne på och returnera kortet medan jag är inne på drivrutiner och nätagg.Men visst det kan va fel på kortet fast det står asus på kartongen.Jag återkommer när jag har svaret

Ja, alla tillverkare har alltid nån % med produkter som e trasiga vid leverans, därför finns garantin
Vad menar du "blir totalt stopp efter ett tag"? Dör datorn eller stannar bilden upp?
Har han problem med några andra spel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Japp föreslår det för honom.Han är mest inne på och returnera kortet medan jag är inne på drivrutiner och nätagg.Men visst det kan va fel på kortet fast det står asus på kartongen.Jag återkommer när jag har svaret

Men finns det fler åsikter,erfarenheter,bara skriv.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem med mitt förra kort, hade nog med watt på nätagget tyckte jag men det visade sig vara amperen! som va för lite. Sällan man hör nån prata om den ens utan är mest ute efter watt. Kan va värt att kolla hur mycket kortet kräver och vad nätagget ger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av itchh:

Hade ett liknande problem med mitt förra kort, hade nog med watt på nätagget tyckte jag men det visade sig vara amperen! som va för lite. Sällan man hör nån prata om den ens utan är mest ute efter watt. Kan va värt att kolla hur mycket kortet kräver och vad nätagget ger.

Que? P = U * I, effekten är alltid i förhållande till strömen, fattar inte vad du dillar om?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Ja, alla tillverkare har alltid nån % med produkter som e trasiga vid leverans, därför finns garantin
Vad menar du "blir totalt stopp efter ett tag"? Dör datorn eller stannar bilden upp?
Har han problem med några andra spel?

Bilden blir totalt vit eller svart allt hänger sig blir resetknappen för och komma vidare.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Que? P = U * I, effekten är alltid i förhållande till strömen, fattar inte vad du dillar om?

Jo. men räknar du att agget ska levererera på både 3, 5 och 12v så har du inte x watt på 12v-linan, utan y+x+z watt på 3, 5 och 12v.

Skrivet av Mange43:

Bilden blir totalt vit eller svart allt hänger sig blir resetknappen för och komma vidare.

Då känns de spontant som agget... Hade de varit kortet hade de dött dirr, men det tar ett tag för agget o "bli varmt", o man får den sanna prestandan. Äre så att agget bara pallar typ 500w egentligen så pallar det bergis 550 när det e svalt men när det blir varmt läker de mer ström och levererar mindre. Det är inte allt för ovanligt vid noname agg som redovisar "peak performance" och inte kontinueligt max.
Mitt premiumagg har dragit över 750w från väggen man kan bara leverera 600w, och det stämmer inte alls med 89% Eff på 100%.... 600w är dock garanterat vid 24/7 användning men många mindre tillverkare speccar bara var agget klarar som mest, inte vad det klarar vid längre perioder (10-20min+)

Permalänk
Avstängd

Problemet löst.Montera i mitt corsair 650.W nätagg och funkar kanon.Hans nätagg var ett chieftec modulärt 650 w lite äldre.Stod ingen klassificering brons,guld.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.