Håller du på med wakebording eller annan vattenactivitet.(som drars efter någonting)

Permalänk
Medlem

Håller du på med wakebording eller annan vattenactivitet.(som drars efter någonting)

Hej som titel säger så undrar jag om någon åker wakebord, vattenskidor eller vattenring(innertub). För jag sitter här sett lite wakebord filmer och blir så sugen själv på att åka wakebord. Har åkt tub förut och vad jag kommer ihåg så var det en av det roligaste sakerna jag har gjort. Själv så älskar jag vatten. Men att bara bada har jag tröttnat på. Nu har det blivit så att jag vill ha mer action i allt jag gör. Tex tefat efter bil. Är en sport/idiotisk sak jag håller på med under vintrana. Men det finns ingen snö just nu.

Men på tal om wakebording. Om ni åker vad använder ni för båt och motor. Är det en innombordare eller utombordare. vilken Hästkrafter är motorn på. Hur lärdeni er wakebording.

Vad hade ni för båt när ni började med wakebording eller var ni i en kabelpark.?

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Kan du aka snowboard eller skateboard? For mig underlattade det mycket nar jag borjade med wakeboard. Det forsta som brukar vara problemet nar man lar sig ar att komma upp, dvs att folk vrider inte upp bradan direkt utan vantar tills de ar helt uppe ur vattnet innan de vrider bradan. Sa fort jag marker att det borjar bli tillrackligt med motstand vrider jag, och "ploppar" upp eftersom du anvander bradans form till hjalp, istallet for att sitta och halla mot med en "dorr" framfor dig.

Ang batar sa ar det helt beroende vad du ska gora och en fraga om tillgang. Jag ar en ratt stadig gubbe pa 90-105kg beroende pa arstid;) och har akt bakom gummibatar med 8hk(dock med start fran brygga/slingshotta upp mig ur vattnet), jetskis, 24fots DC som drog vagor som kan liknas med en mindre tsunami och sjalvklart regelratta wake/ski batar.

Nar du lar dig rekommenderar jag en bat som inte drar sa stora vagor, sa du vagar dig ut pa sidorna av baten. Blir ratt vanligt att man bara aker med och missar allt det roliga. Nar du val har kommit upp, sta rak i ryggen och med bygeln mot hoften och inte med raka armar i axel hojd, sa blir du inte trott sa snabbt.

Jag har inte testat kabelpark, sa kan inte svara pa det.

Det ar det jag kommer pa just nu, stall fragor sa kan jag forsoka svara.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Kan du aka snowboard eller skateboard? For mig underlattade det mycket nar jag borjade med wakeboard. Det forsta som brukar vara problemet nar man lar sig ar att komma upp, dvs att folk vrider inte upp bradan direkt utan vantar tills de ar helt uppe ur vattnet innan de vrider bradan. Sa fort jag marker att det borjar bli tillrackligt med motstand vrider jag, och "ploppar" upp eftersom du anvander bradans form till hjalp, istallet for att sitta och halla mot med en "dorr" framfor dig.

Ang batar sa ar det helt beroende vad du ska gora och en fraga om tillgang. Jag ar en ratt stadig gubbe pa 90-105kg beroende pa arstid;) och har akt bakom gummibatar med 8hk(dock med start fran brygga/slingshotta upp mig ur vattnet), jetskis, 24fots DC som drog vagor som kan liknas med en mindre tsunami och sjalvklart regelratta wake/ski batar.

Nar du lar dig rekommenderar jag en bat som inte drar sa stora vagor, sa du vagar dig ut pa sidorna av baten. Blir ratt vanligt att man bara aker med och missar allt det roliga. Nar du val har kommit upp, sta rak i ryggen och med bygeln mot hoften och inte med raka armar i axel hojd, sa blir du inte trott sa snabbt.

Jag har inte testat kabelpark, sa kan inte svara pa det.

Det ar det jag kommer pa just nu, stall fragor sa kan jag forsoka svara.

tack för ett snabbt svar.

Det jag ville med wakeboarding är att lära mig göra tricks. Så då antar jag att man måste ha en mer wakebordbåt. Som gör mer vågor så man kan hoppa. Eller man kanska kan göra tricks utan Vågor?

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

tack för ett snabbt svar.

Det jag ville med wakeboarding är att lära mig göra tricks. Så då antar jag att man måste ha en mer wakebordbåt. Som gör mer vågor så man kan hoppa. Eller man kanska kan göra tricks utan Vågor?

Lär dig att krypa innan du börjar springa min vän. Jag vt inte vsd du har för erfarenhet sedan tidigare, men säg att du sätter en 360 på snowboard, blanda då in i ett rep som du du ska hålla fast i. Har du prövat wakeboard innan?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Lär dig att krypa innan du börjar springa min vän. Jag vt inte vsd du har för erfarenhet sedan tidigare, men säg att du sätter en 360 på snowboard, blanda då in i ett rep som du du ska hålla fast i. Har du prövat wakeboard innan?

nej jag har inte testat wake board innan. Men jag är en person som vill klara allt utan att behöva byta utrustning.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Började kitesurfa för 2 år sedan nu, bland det roligaste jag gjort. Det enda du behöver egentligen är att det blåser på lite, förutom utrustningen. Men det är något jag verkligen kan rekommendera dig om du vill hålla på med vattensport. Som wakeboarding fast du slipper att någon måste köra en båt/vattenskoter. Finns många testa-på-centers överallt så kolla runt lite om du är sugen på att testa! Du kommer inte bli besviken!

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Lärde mig att åka wake i somras med en för liten båt, var uppe på tredje försöket. Har åkt en del snowboard innan. Har testat kakelpark efter det, kan rekommendera att börja där, sjukt mycket lättare att komma upp när den drar dig fysiskt uppåt. Kite är något jag hade velat testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

nej jag har inte testat wake board innan. Men jag är en person som vill klara allt utan att behöva byta utrustning.

Så du har tänkt att köpa båt och wakeboard?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |