Permalänk
Medlem

val av gopro?

Hej!

Jag fick ett infall och blev sugen på att köpa en gopro kamera...Men det finns ju flera stycken olika. Och nu kommer vi till kruxet...jag vill ju bara ha en sån för att ha...vet inte vad jag ska använda den till riktigt...det jag eventuellt kommer att använda den till är när jag är ute och "vtecar" i Type R:en

Skulle gärna köpa en begagnad gopro. För att hålla priset nere plus så brukar man väl oftast få med lite extra tillbehör än vad en ny har.

länka gärna och skriv vad ni tycker!

mvh
Viktor

Permalänk

Hero 3 White Edition

Varför? Billigast. Tillbehör kan du köpa till när du vet mer vad du ska ha den till.
Kom ihåg att du behöver class 10 sd kort också

Letar efter en gopro jag också, Tyvärr så tog white edition på siba slut (1490kr), billigaste efter det är för 1780.

Permalänk
Medlem

Okej, men är den bra då?

som att ha som startkamera liksom.

eller är det bättre att kanske skaffa en som är lite extra bra på en gång?

Permalänk
Medlem

Om du bara ska ha en action kamera så funkar Sonys AS15 väldigt bra. I stort sett samma kvalitet som Hero 3 Black edition för runt 1500kr. Köpte en för att ha till min mc och det är väldigt bra bild på den.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H

Permalänk
Medlem

Just det...finns ju en del andra märken också....ska kolla upp sonyn..

denna hittade jag nära mig:
http://www.blocket.se/ostergotland/Gopro_3_black_edition_5126...

rätt vettigt ändå...

Permalänk

Hero 3 White Edition är väldigt bra som startkamera!

Skillnaden mellan dom olika (white,silver,black) är väl vilka tillbehör som följer med, Plus att Black Edition kan spela in i 4K-kvalle

Permalänk
Medlem

Sugproppsfästen ingår inte i någon action kamera tydligen? bara den på lidl för 999kr

Sony AS15 blev jag sugen på...dock så följer det ju knappt med några tillbehör som i gopro...

då kommer man ju upp i samma summa om man ska ha med lite tillbehör....sugproppen kostar 400kr tex

är så sugen! vill göra ett impulsköp redan imorgon!

Permalänk
Medlem

insåg nu att det inte hänger med något direkt tillbehör till nån actionkamera....

hur ska man tänka? Sony AS15 är ju billig i inköp, men sugproppen kostar ju ca 450kr

till gopro så kan man ju få tag i diverse tillbehör på tradera. Men då är ju gopro mycket dyrare i inköp än sonyn...

hjälp!!! hur ska jag göra....tekniktarmen hulkar! måste ha något genast!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornex:

hjälp!!! hur ska jag göra....tekniktarmen hulkar! måste ha något genast!!!

Skön känsla

Gopro är bra Sonyn är säkert också skitbra. Jag hade kanske skaffat Sonys eftersom den har imo bättre formfaktor.

Men en liten anekdot.
Jag var förra vintern och filmade action och då menar jag riktig action. Vi befann oss på en stridshinderbana och körde stridspars strid med skarp ammunition. Jag ock kollegan hade varsin kamera. Jag Gopro Hero2 och han Contour. Vi krigade på en hel dag i snön, sköt spårljus, kastade rök osv.
Efteråt tog vi varandras material och klippte ihop varsin splits-creen-FPS-shooter-rulle.
Vid just det här tillfället så blev allt från Contouren så mycket bättre. Den var perfekt att fästa på huvudet, bössan ett träd eller så vidare.
Gopron funkade jättebra den med men den är för mig mycke bättre att fästa på tex bilar eller liknande. Gopron är heller inte lika diskret och "stylish". Jag älskar verkligen också Contourens on knapp som är en fet switch som dessutom sätter på record. Sen har den en cool laser också så du kan vrida kameran i våg (den roterar inne i huset, svin smart).
Komihåg at kolla upp vilken modell som är vattentät bara, det var inte hans, eller jo den pallar regn o så men inte dyk. De nyare tror jag är helt vattentäta.

Så nu har du kanske tre att välja mellan istället

Permalänk
Medlem

Tack för all info!

köpte mig en sony AS15 idag...har bara filmat mitt fula tryne och datorskärmen lite..

ska testa imorgon lite mer när det är ljust...

bara att hålla i den och så där känns som en gedigen kamera som är värd 1600kr och med sonys cashback på 300kr så kan man nog inte hitta en bättre kamera

Skulle väldigt gärna vilja se hur era fps rullar blev! det lät fett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornex:

Skulle väldigt gärna vilja se hur era fps rullar blev! det lät fett!

Ja de är rätt latjo. Det är lite folk med som kanske inte vill synas offentligt man jag kan ju alltid höra med dem. Återkommer isåfall.

Permalänk
Medlem

Jaha på så vis...Ja men det är klart man måste respektera det!

Men om, PMa mig då eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornex:

Tack för all info!

köpte mig en sony AS15 idag...har bara filmat mitt fula tryne och datorskärmen lite..

ska testa imorgon lite mer när det är ljust...

bara att hålla i den och så där känns som en gedigen kamera som är värd 1600kr och med sonys cashback på 300kr så kan man nog inte hitta en bättre kamera

Skulle väldigt gärna vilja se hur era fps rullar blev! det lät fett!

När du har provat den så får du gärna säga vad du tyckte om den. Är sugen på att skaffa en action kamera också!

Visa signatur

Citera om ni vill något!