Problem med Gigabyte r9 280x

Permalänk
Medlem

Problem med Gigabyte r9 280x

Hejsan!

Ska försöka förklara så bra jag kan om problemet,
Har inte haft några problem mer än vanliga krascher när jag spelade BF4 i början (det kraschade ju hela tiden så vet ju inte om några av dem var grafikkortets fel) Men efter några veckor så köpte jag Assassins Creed: BF och det var då jag började märka av problemen, när det var stora sjöslag eller videosekvenser där mycket hände så kunde det bli lite flimmer och blinka lite grått för att tillslut frysa helt och bara visa grå-randigt över hela skärmen, ibland gick det att avsluta processen men annars var det enda sättet att starta om med powerknappen.

Det bör inte vara temperaturen för de gånger jag lyckats komma ur "frysen" så har det alltid varit under 70c. Har ett 650W Nätagg (dock chieftec nitro)
Och det enda jag kan se i felloggen är att drivrutinen kraschat och återställts?

Har sökt runt massor och pratat med webhallen om problemet redan och det vi har testat är att köra olika drivrutiner utan framgång!
Så nu frågar jag er kunniga människor om ni kanske kan ha någon aning vad felet är?

EDIT: Ikväll vart det lite annorlunda krasch när jag spelade CoD han ta en bild på skärmen innan windows startade om sig själv

Permalänk
Skrivet av easter90:

Hejsan!

Ska försöka förklara så bra jag kan om problemet,
Har inte haft några problem mer än vanliga krascher när jag spelade BF4 i början (det kraschade ju hela tiden så vet ju inte om några av dem var grafikkortets fel) Men efter några veckor så köpte jag Assassins Creed: BF och det var då jag började märka av problemen, när det var stora sjöslag eller videosekvenser där mycket hände så kunde det bli lite flimmer och blinka lite grått för att tillslut frysa helt och bara visa grå-randigt över hela skärmen, ibland gick det att avsluta processen men annars var det enda sättet att starta om med powerknappen.

Det bör inte vara temperaturen för de gånger jag lyckats komma ur "frysen" så har det alltid varit under 70c. Har ett 650W Nätagg (dock chieftec nitro)
Och det enda jag kan se i felloggen är att drivrutinen kraschat och återställts?

Har sökt runt massor och pratat med webhallen om problemet redan och det vi har testat är att köra olika drivrutiner utan framgång!
Så nu frågar jag er kunniga människor om ni kanske kan ha någon aning vad felet är?

EDIT: Ikväll vart det lite annorlunda krasch när jag spelade CoD han ta en bild på skärmen innan windows startade om sig själv
http://i43.tinypic.com/1g3bk2.jpg

Pröva att gå in i registereditorn (skriv regedit i startmenyn) och sen går du in här > HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers och så skapar du TdrDelay med värdet 2, skapa TdrLevel med värdet 3, TdrLimitTime med värdet 60.

Det är dom jag har iaf. Det finns fler men eftersom jag inte vet exakt vad det är som orsakar dina problem så kan du testa med dom grejerna först och starta om datorn.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1266094-asus-r9-2...
Var just ett chieftec.agg som var bromsklossen

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Har varit hemifrån i nån vecka så har inte kunnat kolla men det är likadant fortfarande, fast nu verkar den komma igång tillräckligt för att jag ska kunna starta om utan att trycka ner knappen. Lyckades filma hur det såg ut efter de gråa ränderna "släppte"

http://www.youtube.com/watch?v=kq68-9aRIl4

Är det agget som inte klarar av när kortet vill ha extra mycket ström? För annars fungerar grafikkortet kanon.