Hur mycket kommer jag kunna tjäna på youtube?

Permalänk

Hur mycket kommer jag kunna tjäna på youtube?

Tjena! Jag har gjort en tidigare tråd men det verkar ha dött ut och får inget svar så får ta det här.
(Jag är inte intresserad av något annat än detta kring pengar så fråga inget kring kanalen, om ni fattar

Jag ska skapa en komedi youtube kanal och har lite funderingar kring hur mycket pengar som går att dra in. Självklart måste jag bygga upp den sakta men säkert och sedan bli partner med youtube för att kunna få pengar genom google adsense.

Fråga mig inte om jag är motiverad etc. eftersom jag brinner för det och är något av det roligaste som jag vet. I vilket fall som helst. Låt oss bara säga att varje film jag laddar upp får 50 000 views vilket jag ser som väldigt möjligt då jag kommer kämpa för det och ge mig tid.

Jag har letat runder på google och jag antar att 15 cents per klick vilket motsvarar en svensk krona kan vara rimligt. Eller det kanske är mindre, eller mer?
Nu vet jag inte hur många som nu klickar på dessa reklamerna.
Men låt oss säga att 2st/1000st tittare klickar - Tror ni det?

I vilket fall som helst. Det är alltså 100 kr per film om jag får 50k visningar och två stycker/1000 klickar på en annons som är värd en krona vardera klick.
Lägger jag då upp 2 i veckan i ett år är det 9600kr.

Tror ni detta är möjligt eller kommer jag att dra in mer eller mindre pengar än jag förväntar om jag nu ha 50k views på mina videos.

Permalänk
Medlem

En kompis fick upp ett gammalt mobilfilmat MC klipp i 500 000 visningar, då fick han ett mail från YT som frågade om han vill tjäna lite på reklam i klippet. Har för mig det rörde sig om några ören per visning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Tjena! Jag har gjort en tidigare tråd men det verkar ha dött ut och får inget svar så får ta det här.
(Jag är inte intresserad av något annat än detta kring pengar så fråga inget kring kanalen, om ni fattar

Jag ska skapa en komedi youtube kanal och har lite funderingar kring hur mycket pengar som går att dra in. Självklart måste jag bygga upp den sakta men säkert och sedan bli partner med youtube för att kunna få pengar genom google adsense.

Fråga mig inte om jag är motiverad etc. eftersom jag brinner för det och är något av det roligaste som jag vet. I vilket fall som helst. Låt oss bara säga att varje film jag laddar upp får 50 000 views vilket jag ser som väldigt möjligt då jag kommer kämpa för det och ge mig tid.

Jag har letat runder på google och jag antar att 15 cents per klick vilket motsvarar en svensk krona kan vara rimligt. Eller det kanske är mindre, eller mer?
Nu vet jag inte hur många som nu klickar på dessa reklamerna.
Men låt oss säga att 2st/1000st tittare klickar - Tror ni det?

I vilket fall som helst. Det är alltså 100 kr per film om jag får 50k visningar och två stycker/1000 klickar på en annons som är värd en krona vardera klick.
Lägger jag då upp 2 i veckan i ett år är det 9600kr.

Tror ni detta är möjligt eller kommer jag att dra in mer eller mindre pengar än jag förväntar om jag nu ha 50k views på mina videos.

Jo vist låter det enkelt! Men genomsnitts personen får inte över 100 tittare.
Ha 2000 kontakter på FB är en bra start för att vara explosiv i början. Men kan inte påstå att det är enkelt + så måste man göra något unikt så tittare kommer tillbaka =/

Edit: Men inom pengar vägen så kan jag inget xD

Permalänk

Ja det är ju inget och hurra över.

Någon annan som har några andra erfaranheter eller något annat, kom gärna med det.

Skrivet av Mr EmCom:

En kompis fick upp ett gammalt mobilfilmat MC klipp i 500 000 visningar, då fick han ett mail från YT som frågade om han vill tjäna lite på reklam i klippet. Har för mig det rörde sig om några ören per visning.

Permalänk

hehe, jo. Men jag tror jag kan lyckas med runt 50k views/video.

Skrivet av kenix:

Jo vist låter det enkelt! Men genomsnitts personen får inte över 100 tittare.
Ha 2000 kontakter på FB är en bra start för att vara explosiv i början. Men kan inte påstå att det är enkelt + så måste man göra något unikt så tittare kommer tillbaka =/

Edit: Men inom pengar vägen så kan jag inget xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

hehe, jo. Men jag tror jag kan lyckas med runt 50k views/video.

För att sammanfatta hela svårigheten (var jag tror att den ligger) så skulle jag säga såhär:

Man måste skapa något som faktiskt får folk att komma tillbaka. Det är inte alltid det man tror, eller så enkelt som man tror.

Men lycka till.

Permalänk

Man behöver inte vara partner för att få pengar, du behöver bara skapa ett adsense-konto (Det finns en guide någonstans på dina acc-settings) så ska det vara klart.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är någon idé att använda youtube som kanal om du är intresserad av att tjäna pengar.
Det är nog bättre att du bygger upp din idé på något som du brinner för och sedan kanske får in några extraslantar, men att gå in med tanken att tjäna pengar kommer nog bara göra dig besviken.

Din beräkning är knappast orimlig, men 10k/år är ju inte direkt några stora summor för att "jobba" flera hundra timmar.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Nu frågar jag mer om det är mljligt att göra 10k på ett år.

Detta var bara en pengarfråga
Hade jag inte fått in några pengar alls så hade jag gjort detta ändå, gratis, och lagt ner lika mycket tid då jag älskar det.

Skrivet av anden12:

Jag tror inte det är någon idé att använda youtube som kanal om du är intresserad av att tjäna pengar.
Det är nog bättre att du bygger upp din idé på något som du brinner för och sedan kanske får in några extraslantar, men att gå in med tanken att tjäna pengar kommer nog bara göra dig besviken.

Din beräkning är knappast orimlig, men 10k/år är ju inte direkt några stora summor för att "jobba" flera hundra timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Tjena! Jag har gjort en tidigare tråd men det verkar ha dött ut och får inget svar så får ta det här.
(Jag är inte intresserad av något annat än detta kring pengar så fråga inget kring kanalen, om ni fattar

Jag ska skapa en komedi youtube kanal och har lite funderingar kring hur mycket pengar som går att dra in. Självklart måste jag bygga upp den sakta men säkert och sedan bli partner med youtube för att kunna få pengar genom google adsense.

Fråga mig inte om jag är motiverad etc. eftersom jag brinner för det och är något av det roligaste som jag vet. I vilket fall som helst. Låt oss bara säga att varje film jag laddar upp får 50 000 views vilket jag ser som väldigt möjligt då jag kommer kämpa för det och ge mig tid.

Jag har letat runder på google och jag antar att 15 cents per klick vilket motsvarar en svensk krona kan vara rimligt. Eller det kanske är mindre, eller mer?
Nu vet jag inte hur många som nu klickar på dessa reklamerna.
Men låt oss säga att 2st/1000st tittare klickar - Tror ni det?

I vilket fall som helst. Det är alltså 100 kr per film om jag får 50k visningar och två stycker/1000 klickar på en annons som är värd en krona vardera klick.
Lägger jag då upp 2 i veckan i ett år är det 9600kr.

Tror ni detta är möjligt eller kommer jag att dra in mer eller mindre pengar än jag förväntar om jag nu ha 50k views på mina videos.

Den enda roliga svenska youtube-kanalen är Regular Ordinary Swedish Meal Time. Jag hoppas att du kan leverera och inte bara göra något torrt som 99,9% av alla andra svenska youtubeklipp är. Jag sympati-subscribar gärna men kan du inte leverera...

Har du kikat på youtube om frågan du ställer? Det finns massor av bra videos som förklarar hur allt fungerar osv. Det finns flera som pratar om hur lång tid det faktiskt tar att bli stor. Om du kikar in kanalen "minutephysics" så är andra eller tredje senaste videon en timme lång förklaring om hans kanal och övriga liknande kanaler. Lite om hur lång tid det tog att få subscribers osv.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kvnwpts:

Hej, Min kompis tjänar cirka 6kr per klick på reklam.
Han fick 5 klick = 30kr på en dag, bör tilläga att han har långt ifrån 50'000 per video.
Kan ju vara att missa något så kom inte och idiot förklara mig ifall jag har helt fel.
Stog illafall 5 klick och han tjänade 30kr den dagen

Kan fråga han imorgon, tyckte själv att det lät helt sjukt, men så läste jag också att vissa företag betalar 10+sek/klick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr EmCom:

En kompis fick upp ett gammalt mobilfilmat MC klipp i 500 000 visningar, då fick han ett mail från YT som frågade om han vill tjäna lite på reklam i klippet. Har för mig det rörde sig om några ören per visning.

Tror det kan stämma, det som ja hört från de ja följer på yt, tex nigahiga är att det är "likes" som de tjänar mest på, vill du lyckas bra på YT o livnära dig på det, så bör du lägga upp minst 1 film per dag, de som följer dig bryr sig inte så jätte hårt va de är för videos, de vill bara de något från dig.

Men tänk att du får 1 öre för 1 like, om du får 50k views så lär du ha 500-1000 likes om man kollar lite på hur de videorna som finns ute nu. Du skulle då få 5-10kr per video, men som sagt, kan vara så att de har ngt med views och prenemeranter med. Annars skulle du ju få ca 300kr på en månad om du får 5-10kr, men tror inte det är så lågt som 1 öre heller, kanske 15 öre lr ngt, isf skulle du ju få ca 4500 i månaden iaf.

Skulle tro att du behöver komma upp i iaf 500k views innan du kan livnära dig på yt.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Som sagt, hur mycket du tjänar kan variera väldigt mycket, allt från några ören till ett par kronor eller flera hundra per dag. Här har du ett screenshot hur det ser ut för mig med 2 videos som har Youtubes content sharing vilket är 68% inkomstdelning. Det här är resultatet efter knappt en månad med 3-400 views per dag.

Permalänk
Skrivet av Leedow:

Den enda roliga svenska youtube-kanalen är Regular Ordinary Swedish Meal Time.

Pewdiepie och Morfar?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Tror det kan stämma, det som ja hört från de ja följer på yt, tex nigahiga är att det är "likes" som de tjänar mest på, vill du lyckas bra på YT o livnära dig på det, så bör du lägga upp minst 1 film per dag, de som följer dig bryr sig inte så jätte hårt va de är för videos, de vill bara de något från dig.

Men tänk att du får 1 öre för 1 like, om du får 50k views så lär du ha 500-1000 likes om man kollar lite på hur de videorna som finns ute nu. Du skulle då få 5-10kr per video, men som sagt, kan vara så att de har ngt med views och prenemeranter med. Annars skulle du ju få ca 300kr på en månad om du får 5-10kr, men tror inte det är så lågt som 1 öre heller, kanske 15 öre lr ngt, isf skulle du ju få ca 4500 i månaden iaf.

Skulle tro att du behöver komma upp i iaf 500k views innan du kan livnära dig på yt.

Fast du får pengar för annonserna, dvs, klick på annonserna. Inget annat.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Robbaz här på Sweclockers driver ju en populär Youtube-kanal, http://www.youtube.com/robbaz

Tror att kan skrev att han fick cirka 9 tusen per månad, men han har också 47 000 prenumeranter

Permalänk

Tack för screen! .D

Vad menar du med sharing conetst? Detta är ju rätt bra för så pass lite views.

Skrivet av Chawan123:

Som sagt, hur mycket du tjänar kan variera väldigt mycket, allt från några ören till ett par kronor eller flera hundra per dag. Här har du ett screenshot hur det ser ut för mig med 2 videos som har Youtubes content sharing vilket är 68% inkomstdelning. Det här är resultatet efter knappt en månad med 3-400 views per dag.

http://delafilen.nu/u/1323205001_Untitled.png

Kanske ska ta och prata lite med honom för att få en bätrre uppfattning

Skrivet av Lindgren92:

Robbaz här på Sweclockers driver ju en populär Youtube-kanal, http://www.youtube.com/robbaz

Tror att kan skrev att han fick cirka 9 tusen per månad, men han har också 47 000 prenumeranter

Permalänk
Skrivet av kvnwpts:

Tack för screen! .D

Vad menar du med sharing conetst? Detta är ju rätt bra för så pass lite views.

Kanske ska ta och prata lite med honom för att få en bätrre uppfattning

Heter till och med Adsense for content om man ska vara exakt tydligen, men det är deras "lilla" partnership eller vad man ska säga. Har man en video som har tillräckligt med visningar kan kontot den ligger på få en förfrågan om du vill tjäna pengar på dina videos. Vad som händer då är att man får ansöka om ett Adsense konto, när man har blivit godkänd där måste man ansöka för varje video som du vill ha reklam på. Tror inte det är så om man får ett fullt partnership, men för det Adsense for content fungerar det tydligen så. Verkar vara rätt lätt att få också, har det på 2 konton och båda kontona har bara en video var och blev inbjudna runt 20.000 visningar.

Permalänk

Precis, får man partnership med Youtube så kommer det reklam på varenda video.Tror jag iaf.

Skrivet av Chawan123:

Heter till och med Adsense for content om man ska vara exakt tydligen, men det är deras "lilla" partnership eller vad man ska säga. Har man en video som har tillräckligt med visningar kan kontot den ligger på få en förfrågan om du vill tjäna pengar på dina videos. Vad som händer då är att man får ansöka om ett Adsense konto, när man har blivit godkänd där måste man ansöka för varje video som du vill ha reklam på. Tror inte det är så om man får ett fullt partnership, men för det Adsense for content fungerar det tydligen så. Verkar vara rätt lätt att få också, har det på 2 konton och båda kontona har bara en video var och blev inbjudna runt 20.000 visningar.

Permalänk
Medlem

Du kommer med all sannolikhet att tjäna mer pengar genom att skaffa ett "vanligt" jobb med tanke på tiden du kommer vara tvungen att lägga ner på en Youtubekanal. Så om du tänker satsa på det som ett slags karriär så kommer är det nog inget att rekommendera.

Det är väl bättre att se det som en hobby och får du möjlighet att tjäna en slant på det så är det väl toppen?

Permalänk

Jo, jag söker jobb ständigt.

Ja, detta är endast en hobby för jag tycker det är så skitkul. Men att få 10 000 eller kanske mycket mer per år för att göra något som man skulle ha gjort gratis i vilket fall som helst är väll inte fel. Frågan var faktist bara från början om det var möjligt att att göra 10k per år med runt 50k visningar per video

Skrivet av Razzay:

Du kommer med all sannolikhet att tjäna mer pengar genom att skaffa ett "vanligt" jobb med tanke på tiden du kommer vara tvungen att lägga ner på en Youtubekanal. Så om du tänker satsa på det som ett slags karriär så kommer är det nog inget att rekommendera.

Det är väl bättre att se det som en hobby och får du möjlighet att tjäna en slant på det så är det väl toppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsHöghet:

Pewdiepie och Morfar?

Typiskt torrt och inget unikt.
Samma gamla "spela spel och kommentera"-videos som alla andra. I detta fall får man det på knackig engelska också. Näe... inget jag hänger i julgranen direkt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Jadå runt....

jag fick runt 5000 views och på den fick jag 20 dollar! Men det beror inte på clicks utan annons permormance! Alltså hur mycket säljarna av annonserna vill ge dig!

Permalänk
Medlem

Att fokusera på pengar när du börjar med youtube är inget som jag rekommenderar. Det kommer troligtvis gå trögt och sedan ger du upp.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Om du vill tjäna pengar ska man inte titta på youtube. Youtube är inget jobb det är en social media där du kan dela din videoklipp med andra. Vill du tjäna pengar gå och skaffa ett jobb istället. Man tjänar inte pengar så enkelt på youtube, inte heller mycket. En kille hade en kanal i ett år och nu har han 1000 subs. Genom hela hans youtube-karriär har han bara tjänat ihop 16 dollar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TedWyl:

Om du vill tjäna pengar ska man inte titta på youtube. Youtube är inget jobb det är en social media där du kan dela din videoklipp med andra. Vill du tjäna pengar gå och skaffa ett jobb istället. Man tjänar inte pengar så enkelt på youtube, inte heller mycket. En kille hade en kanal i ett år och nu har han 1000 subs. Genom hela hans youtube-karriär har han bara tjänat ihop 16 dollar.

Holy Necro! Han skapa tråden för 2 år sedan!

Permalänk
Medlem

Hur gick det med din kanal?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Holy Necro! Han skapa tråden för 2 år sedan!

Vad smart du är

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Hur gick det med din kanal?

Han fick upp 7 videos, i spannet 6-9 månader sedan med upp till 1k tittare.
Möjligt att han gjorde en ny kanal istället men det är inget han postade upp här på sweclockers iaf.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Undrar också hur det gick

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet