Garantitidsproblem HP
Tänkte höra om det är fler HP-ägare som har problem med att få rätt angiven garantitid i datorn.
Har försökt nu i ca tre och en halv månad att få rätt angiven garantitids-status i min dator när man kollar på HP support assistent. Men det tycks vart stört omöjligt.
Har försökt nästan allt ringt supporten mailat med supporten, mailat produktchefen men efter tre och en halv månads intensiva kontakter har jag bara lyckats få garantitiden att starta vid köptillfället och inte produktionsdatumet (3 mån tidigare) och ett år framåt.
Nu ingick en HP Care Pack med ett extra års garanti i köpet dvs 1 år + 1 år = 2 års garanti. Och trots att jag för ca tre månaders sedan fick mail och svarade HP Care Pack om registrering är det tydligen omöjligt att uppdatera garantistatusen i datorn med det extra året.
HP påstår att de har rätt angivet garanti internt men varför syns det då inte hos mig kan man fråga särskilt som de samtidigt juridiskt har en friskrivningsklausul där de anger att man måste kontakta HP för att få rätt garantistatus-tid för att den ska gälla. Dessutom fungerar inte online supporten för uppdateringar och annat utanför den garantitids-staus som anges.
Tycker det verkar väldigt märkligt att ett så stort och som man tror seriöst företag agerar på ett så dubiöst sätt. Som om de försökte luras.
Så nu undrar jag om det är systematiskt eller är det bara jag som har de här problemen med HP? Köpte datorn i HP store.
Är det fler här som har samma typ av HP-problem?