Posten Logistik MyPack - helt tomt (CDON, Posten)

Permalänk

Posten Logistik MyPack - helt tomt (CDON, Posten)

För två dagar sen var det text här som visade var min vara var någonstans osv. Nu när jag kollade idag var det helt tomt.
Har detta hänt någon av er? Borde jag ringa dem? (Varan var beräknad att bli levererad idag, men jag har inte fått något sms/mail om att den kommit fram ännu.)

Beställde från CDON.

Permalänk
Medlem

Om du går in på Postens hemsida och fyller i ditt försändelse-ID får du upp information.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Så där brukar det se ut innan info har kommit, kanske problem emd servrarna. Skulle ringa till Posten, de brukar kunna tracka mycket snabbare och mer korrekt än på hemsidan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Jag skulle också fått en vara idag, men på mitt kolli-id har det stått still sedan igår. Imorgon jobbar inte posten alls eller?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Enligt Posten skulle jag fått ett SMS-avi igår (söndag...) 16:35, men det har jag minsann inte fått.

Citat:

2013-12-29 16:35 Posten, Sverige En avi har levererats till mottagaren via SMS

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Enligt Posten skulle jag fått ett SMS-avi igår (söndag...) 16:35, men det har jag minsann inte fått.

Har du hämtat ditt paket då? Kanske är något strul med servrarna. Vet dock inte om man orkar pallra sig till ombudet för att pröva om paketet kommit fram...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Enligt Posten skulle jag fått ett SMS-avi igår (söndag...) 16:35, men det har jag minsann inte fått.

SMS-avin kommer inte alltid fram men det är bara att ta med kollinummret, eller rättare sagt de sista fyra siffror som motsvarar koden i SMSet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Har du hämtat ditt paket då? Kanske är något strul med servrarna. Vet dock inte om man orkar pallra sig till ombudet för att pröva om paketet kommit fram...

Nej självklart inte, då hade det varit meningslöst att gnälla om att jag inte har fått något SMS.

Skrivet av Dalton Sleeper:

SMS-avin kommer inte alltid fram men det är bara att ta med kollinummret, eller rättare sagt de sista fyra siffror som motsvarar koden i SMSet...

Får testa det imorgon om jag inte fått något SMS då.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Nu har jag fått ett sms om att min vara har kommit fram, och var den kommit fram. Inget mail än dock, men jag antar att de är lite upptagna just nu --

Permalänk

Lite sent, men svar på lite frågor:

Posten var bland alla röda dagar bara igång den 23:e, 27:e och den 30:e. Vanligtvis så bör man inte förvänta sig mycket då eftersom det är kaos två veckor innan jul och det är bara nu ordningen börjar återskapas. Handla gärna klapparna till nästa år innan slutet av november:D

Man som mottagare borde alltid kontrollera försändelsen innan man kvitterar ut den, är kolit skadat och verkar ha lagats då borde man kolla att allt finns kvar i lådan. Bland hundratusentals paket brukar det förekomma några avikelser som, i fall där de kommer fram till mottagaren, bör helt enkelt reklameras via postens och avsändarens kundservice.

Posten Logistik heter numera PostNord Logistics. Fast för privatpersoner är det 'Posten' varumärket som gäller:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgetoholic:

Lite sent, men svar på lite frågor:

Posten var bland alla röda dagar bara igång den 23:e, 27:e och den 30:e. Vanligtvis så bör man inte förvänta sig mycket då eftersom det är kaos två veckor innan jul och det är bara nu ordningen börjar återskapas. Handla gärna klapparna till nästa år innan slutet av november:D

Man som mottagare borde alltid kontrollera försändelsen innan man kvitterar ut den, är kolit skadat och verkar ha lagats då borde man kolla att allt finns kvar i lådan. Bland hundratusentals paket brukar det förekomma några avikelser som, i fall där de kommer fram till mottagaren, bör helt enkelt reklameras via postens och avsändarens kundservice.

Posten Logistik heter numera PostNord Logistics. Fast för privatpersoner är det 'Posten' varumärket som gäller:)

Det har skapats lite trubbel sedan en kabelbrand utbrutit hos Evry. Kunder till Evry, bl.a. SJ, SL, Posten och systembolaget är bland de drabbade.

Postens sida går inte att gå in på öht pga SJ och SL var prioriterade att komma igång först. Vilket betyder att man inte heller kan spåra sina försändelser via hemsidan.
Däremot kan man ringa till posten 0771-333310 och få viss till ingen information om vart ens försändelse befinner sig. De kunde spåra min försändelse.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18106895.ab

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Borde inte ha något med branden i Everys serverhall i Tomteboda att göra då du postade detta innan branden. Men andra som har problem i dagsläget kan nog finna orsaken i branden.

Edit: Elakekocken hann före då jag satt med ouppdaterad sida och skrev.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |