Video: Samsung visualiserar framtidens skärmteknik

Permalänk
Melding Plague

Video: Samsung visualiserar framtidens skärmteknik

Böjbara skärmar och transparenta paneler ger oanade möjligheter. Samsung Display föreställer sig en framtid med skärmar i alla möjliga utföranden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sluta jiddra börja trolla! Det ska bli intressant att se hur många av dessa visioner som de faktiskt kommer att lyckas att göra main-stream av. De måste lyckas få ner priset på tillverkningsprocessen för OLED skärmar innan de börja leka så här.

Permalänk
Medlem

Vem vill har 23.5 grader i bilen när det är soligt ute...
Vid matlagning som recept kan det kännas vettigt annars verkar de flesta onödiga.

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

Ska som vanligt kul och se vad alla bakåtsträvare ska klaga på den här gången...

Kanske lite lökigt att ha en display i kaffemuggen. Men annars förstår man poängen med videon, OLED är grymt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffey:

Vem vill har 23.5 grader i bilen när det är soligt ute...
Vid matlagning som recept kan det kännas vettigt annars verkar de flesta onödiga.

Någon som bor i ett land med jättevarmt klimat, då är dom vana vid högre temperaturer... Vår taxichaufför i Thailand satte 21 grader i taxin för vår skull men satt och frös själv!

Permalänk
Medlem

Vikbara surfplattor är väl det i videon som jag kan tycka känns "nödvändigt" i dagsläget, bra att de tänker brett dock antar jag.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska se fram emot det eller om man ska bli rädd. Själva idén med böjbara skärmar som kan visa en massa information är onekligen spännande, frågan hur informationen nås av skärmarna.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av Aztro_dj:

var är länken till videon?

http://www.youtube.com/watch?v=Iz6KvO-Gvcc#t=13

Visa signatur

Dator: I7 37.... Skit i det! den är bäst... för mig

Permalänk
Medlem

Lökig video

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffey:

Vem vill har 23.5 grader i bilen när det är soligt ute...
Vid matlagning som recept kan det kännas vettigt annars verkar de flesta onödiga.

Skulle inte klaga om det var 23.5 grader i bilen om det är 40 grader ute

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffey:

Vem vill har 23.5 grader i bilen när det är soligt ute...
Vid matlagning som recept kan det kännas vettigt annars verkar de flesta onödiga.

Bara för att det är soligt så är det inte varmt, kan vara soligt och vara -20 grader...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Medlem

Vilka är på att byta ut alla fönster i stockholm mot några med skärmar?

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Nej, jag behöver inte skärmar ÖVERALLT. Människan mår inte bättre nu än vad vi gjorde för 10 år sedan. Vi har anpassat oss till den teknologi som vi lever med idag. Likadant kommer det vara i framtiden.

Permalänk
Medlem

Fan va coolt. Hoppas bara något av det kommer till produktion också, så att det blir mer verkstad än snack

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av ioskin96:

Bara för att det är soligt så är det inte varmt, kan vara soligt och vara -20 grader...

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer ioförsig men om vi ska utgå från att Samsung är ett koreanskt företag och därför videon troligvis ska återspegla korea. På skärmen/rutan står det 11/6 Wednesday 07:46AM vilket antingen kan vara 6 november eller 11 juni. År 2013 var då denna video troligtvis är skapad var 6e november en onsdag vilket får detta datum att vara mer troligt.

Nu är det ganska suddigt utanför fönstret i videon men någon frost syns inte. Novemer i Seoul har en snitt temperatur mellan 2-11 grader enligt random resesida. Inte för att det här leder till nånting utom att snubben i slips antagligen är lite frusen.

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

Som man brukar säga, shut up and take my money!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Varför visar dom radioaktivitet i paprikan?! Är det någon koreansk grej, där man ska äta mat som inte har så mycket naturlig strålning eller tror Samsung att kärnvapen krig är oundvikligt men att dom som företag tror de kommer finnas kvar efter ett sådant krig? Det syns 1:15 in i videon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Varför visar dom radioaktivitet i paprikan?! Är det någon koreansk grej, där man ska äta mat som inte har så mycket naturlig strålning eller tror Samsung att kärnvapen krig är oundvikligt men att dom som företag tror de kommer finnas kvar efter ett sådant krig? Det syns 1:15 in i videon.

Hade du velat äta en radioaktiv paprika ?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Framtiden.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Hade du velat äta en radioaktiv paprika ?

Fun fact: Bananer är en av de mest radioaktiva mattyperna vi människor äter.

(PS. Tryck länkarna för lite mer ingående fakta.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ska som vanligt kul och se vad alla bakåtsträvare ska klaga på den här gången...

Kanske lite lökigt att ha en display i kaffemuggen. Men annars förstår man poängen med videon, OLED är grymt.

Jag såg faktiskt en poäng med display i koppen. Tänk dig att du kopplar en termometer till displayen, du anger hur varmt du vill ha din dryck. Displayen visar "klar att drickas" när angivna temp nåts. Voila, aldrig mer bränna sig på för varm dryck i en kopp.

*suck* prylnörden i mig vill frysa in mig och väcka upp mig om 50 år, så att jag får upplevla all sådan teknologi som visades i filmen.
Visst, HUD´s i bilrutor finns redan, men ändå

Tänk om man kunde köpa TV på rullmeter och bara "sy" ihop OLED paneler efter den storlek du själv vill ha.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Varför visar dom radioaktivitet i paprikan?! Är det någon koreansk grej, där man ska äta mat som inte har så mycket naturlig strålning eller tror Samsung att kärnvapen krig är oundvikligt men att dom som företag tror de kommer finnas kvar efter ett sådant krig? Det syns 1:15 in i videon.

Själv reagerade jag på skärmen som skärbräda. Knivar på skärmen! U mad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Själv reagerade jag på skärmen som skärbräda. Knivar på skärmen! U mad!

Nja, många har visat att det funkar att använda gorilla glas som skärbräda. OM det är en bra idé eller inte få vi se men det finns gott om koncept på så kallade "smarta skärbräddor".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vart är världen påväg? behöver vi allt detta?

Tycker själv det börjar bli jobbigt när ingen kan göra något utan dagens teknologi. T.ex. när man gör något med kompisar eller så, sen sitter alla med en varsin mobiljävel i handen....

Det blir mer och mer som detta:

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

lite överdådigt med att alla skärmar är genomskinliga?

Permalänk
Medlem

Men går inte morgondagens skärmar på ström?
Såg inga batterier, strömmatning etc runt om det transparanta delarna..

Permalänk
Inaktiv

Intressant att Samsung anser fler skärmar vara framtiden. Själv tycker jag att ju färre skärmar och gränssnitt ju bättre. Att ha färre enheter med fler funktioner måste ju vara mer praktiskt?

Jag köpte en fläktkontroll till min dator häromdagen. Det fanns flera modeller med skärmar och liknande. Jag köpte en analog modell sliders(?). Att slippa interagera med ett gränssnitt och bara dra i de sliders(?)man behöver kännes mycket smidigare för mitt ändamål. Att framtiden är fler enheter tycker jag känns som en utveckling på väg åt fel håll. Både rent användarmässigt men även socialt. Vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Haha tyckte det var kul att paprikan mätte nivå 121 i radioaktivitet.
En bra start på morgonen.

Det tråkiga med sådana skärmar är att dom kommer bara vara fulla av google ads.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Men går inte morgondagens skärmar på ström?
Såg inga batterier, strömmatning etc runt om det transparanta delarna..

Jo det gör dem med största sannolikhet, men induktiv laddning blir mer och mer populärt. Samsung slår hårt för induktiv laddning iom stöd för det i tex Galaxy s4. Dessutom så finns redan genomskinliga (eller nästan) ledare för ström.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |