Haveri av slutet vattenkylningssystem och följderna av det

Permalänk
Medlem

Haveri av slutet vattenkylningssystem och följderna av det

Hej!

I natt 04:59 vaknade jag av att det lät som att någon stod och borrade i datorrummet. Jag vaknade snabbt och kastar mig in i rummet och konstaterar att ljudet kommer från datorn. Jag trycker på powerknappen länge för att stänga av men ingenting händer. Jag drar ut sladden från nätaggregatet och stänger av datorn.
Vid närmare inspektion så kan jag se att det finns någon slags vätska över stora delar av datorn, en grönaktig lite oljig sådan (tänk glykol). Det visar sig att det är det slutna vattenkylningssystemet, en CoolIT ECO A.L.C. som sprungit läck. Ljudet som lät som att någon borrade måste ha med pumpen att göra antar jag.

Kylaren köptes för knappt tre år sedan och har fungerat fint tills i natt.

Eftersom vätskan har sprutat inuti datorchassit och landat lite överallt så blir ju felsökningen ingen höjdare. Helt klart är att grafikkortet fått ta stora delar av smällen eftersom det sitter rakt under processorn och vätska + gravitation = bad.
Jag kan se på grafikkortet (ett alldeles nytt Gigabyte Radeon R9 280X) att ledningsbanorna ser lite brända ut på själva PCI-e kontakten, alltså den man sticker in i PCI-e sloten.

Så, summa summarum, igår hade jag en väl fungerande dator och nu har jag det inte. Jag har skickat in en felanmälan till Inet där jag köpte kylaren och resten av komponenterna förutom grafikkortet.

Vad har jag för rättigheter respektive skyldigheter i ett sådant här ärende? Är det återförsäljarens problem efter så lång tid?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

Folk undrar varför jag alltid kör på luft..
3år you say.. garantin har väl gått ut då och möjligtvis reklamationsrätten också?

Eller hur lång garanti var det?

Permalänk
Medlem

Borde det inte gå på hemförsäkringen?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur lång garantitiden var, men jag klarar mig inom tre år från inköpsdatum med ungefär en månads marginal. Så reklamationsrätt har jag ju. Ett slutet system som ska klara 50000 timmar (om jag minns rätt) och inte ska kunna läcka. Tjena.

Jag kan acceptera att saker och ting går sönder, sånt händer. Just i detta fall så får det lite värre följder iom. att den felande produkten tar med sig massa fungerande produkter i fallet.

Moderkortet lär ju vara kört, det har runnit in vätska typ överallt. Processorn kan ha klarat sig, lite beroende på hur varm den hann blir. Nätagget borde vara OK, fläkten sitter på undersidan så jag tror inte att det kommit in vätska i den.
Minnesmodulerna ser OK ut, ingen vätska på dem.
Grafikkortet fick jag tömma på vätska genom att luta det mot väggen, och det rann ut en hel del. Så kortet har badat kan man säga.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Oftast så ersätter tillverkaren bara kylaren och inga andra komponenter som tagit skada. Mig veterligen så är det bara Corsair som även ersätter komponenter som tagit skada, och då till en summa av max 5 000 kr.

Drulleförsäkring eller liknande kanske täcker sådant?

Permalänk
Snusfri

Inte roligt detta.
Hoppas du tog kort på hur det såg ut för att kunna visa upp för tillverkaren och Inet.

I värsta fall får du ta det på hemförsäkringen.

Lycka till.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Kanske hemförsäkringen kan ta det. Men man kan nog räkna med att efter självrisk är dragen och att de räknar ned värdet på datorn pga dess ålder, så får du inte ut så mycket.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Skriv gärna vad du får för svar av Inet. Detta är ett ganska intressant ärende egentligen i och med att det inte bara är en specifik komponent som har gått sönder utan ett flertal komponenter som har pajjat till följd av en komponents haveri.
Det borde ju inte vara helt ovanligt att det blir följdfel när en komponent går sönder, t.ex. om ett nätaggregat går sönder så borde det kunna ta med sig många andra saker om det levererar felaktig spänning och liknande.

Frågan är ju vad Inet har för praxis i sådana här ärenden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NysoO:

Skriv gärna vad du får för svar av Inet. Detta är ett ganska intressant ärende egentligen i och med att det inte bara är en specifik komponent som har gått sönder utan ett flertal komponenter som har pajjat till följd av en komponents haveri.
Det borde ju inte vara helt ovanligt att det blir följdfel när en komponent går sönder, t.ex. om ett nätaggregat går sönder så borde det kunna ta med sig många andra saker om det levererar felaktig spänning och liknande.

Frågan är ju vad Inet har för praxis i sådana här ärenden.

Jag lämnade in datorn för felsökning på Inet i Stockholm idag. Blev informerad om att det kostar 499 kr.
Killen i kassan var jättetrevlig men verkade kanske inte greppa det där med reklamation till skillnad från garanti. CoolIT har två års garanti, så det skeppet har ju seglat.

Jag menar att en produkt som är gjort för att hålla för 50000 timmar i drift och inte ska kunna läcka inte heller ska göra det. Jag är inte ute efter att sätta dit någon med det är, för mig, inte rimligt att jag ska bli lämnad i en situation där jag inte vet vilka komponenter som är trasiga eller vad jag kan göra åt det.
Rätt trist att precis ha uppgraderat grafikkortet för BF4 och så händer det här...

Hade kylaren bara dött stillsamt så hade jag köpt en ny och så hade det varit bra med det.

Återkommer med mer info när jag har det.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

Jag lämnade in datorn för felsökning på Inet i Stockholm idag. Blev informerad om att det kostar 499 kr.
Killen i kassan var jättetrevlig men verkade kanske inte greppa det där med reklamation till skillnad från garanti. CoolIT har två års garanti, så det skeppet har ju seglat.

Jag menar att en produkt som är gjort för att hålla för 50000 timmar i drift och inte ska kunna läcka inte heller ska göra det. Jag är inte ute efter att sätta dit någon med det är, för mig, inte rimligt att jag ska bli lämnad i en situation där jag inte vet vilka komponenter som är trasiga eller vad jag kan göra åt det.
Rätt trist att precis ha uppgraderat grafikkortet för BF4 och så händer det här...

Hade kylaren bara dött stillsamt så hade jag köpt en ny och så hade det varit bra med det.

Återkommer med mer info när jag har det.

Ja det är ju surt när en relativt billig komponent drar med sig andra påtagligt dyrare komponenter i graven. Det verkar ju inte vara helt ovanligt att dessa kylare sprängs dock:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Troligtvis så har du nog inga garantier som täcker detta, utan det handlar nog snarare i så fall om Inet kan vara lite schyssta och hjälpa dig ändå. Känns som en typiskt dålig sits att hamna i och jag håller verkligen tummarna för att det skall lösa sig på ett bra sätt!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av serpent29:

Kanske hemförsäkringen kan ta det. Men man kan nog räkna med att efter självrisk är dragen och att de räknar ned värdet på datorn pga dess ålder, så får du inte ut så mycket.

Finns bra hemförsäkringar som har halva självrisken än vanligt, med allrisktillägg och ingen värdeminskning på all hemelektronik som är mindre än fyra år gammal.
Väl värt att ha om man har en vattenkyld burk. Kostar mindre än en hundring extra i månaden jämfört med en standardhemförsäkring.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Om du kan visa att felet är ursprungligt kan du även kräva skadestånd för uppkommen skada!

Citat:

Skadestånd
Du kan dessutom kräva skadestånd i vissa fall. Du har rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av felet på varan. Du kan också få ersättning för skada på annan egendom som tillhör dig eller din familj. Till exempels om en diskmaskin läcker vatten och skadar golvet.

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/konsumentko...

Permalänk
Medlem

Jag blev kallad nojig, pessimistisk, löjlig, ja massor när de här blev populära. Nu höjer jag mitt pekfinger som en sur lärare och säger:

-"Vad var det jag sa"

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag blev kallad nojig, pessimistisk, löjlig, ja massor när de här blev populära. Nu höjer jag mitt pekfinger som en sur lärare och säger:

-"Vad var det jag sa"

Jag missade nog den diskussionen, men låt mig vara den första att säga "du hade rätt"...

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Men så var det ju det här med friskrivningsklausulerna också. Det är det där finstilta som återfinns i tillverkarens garantivillkor.

Visa signatur

Dieselmotorer drar mindre bensin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Compucrasher:

Men så var det ju det här med friskrivningsklausulerna också. Det är det där finstilta som återfinns i tillverkarens garantivillkor.

Det handlar inte om garanti, det handlar om lagen och skadestånd, helt skiljt från garantivillkoren.

Permalänk
Medlem

Tre års reklamationsrätt i Svea Rike. Dokumentera ordentligt.
Detta är lite unikt eftersom det gått såpass lång tid sedan inköp.

Detta är varför man inte har vätskor i sin dator. Hoppas det löser sig till det bästa!!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Entusiast

Reklamationsrätten ger även rätt till ersättning för följdfel så om du får igenom det som reklamationsärende så har du rätt att få ersättning för det som gått sönder i datorn. Reklamationsrätten gäller i tre år från inköpsdatum och täcker ursprungliga fel och efter 6 månader är det köparen som har bevisbördan. Så det svåra i det här läget är att du ska bevisa att det var ett ursprungligt fel. Reklamationsrätten säger inte att något måste hålla i minst tre år utan det ger bara skydd mot fel som fanns vid köp. Finns det flera dokumenterade fall av samma kylare som går sönder på samma sätt?

Annars är det bara att skicka ett mail till Inet och se vad de säger. Nekar de reklamation så kan du antingen gilla läget eller vända dig till ARN och se vad de säger. Var beredd på att det är en process som tar flera månader.

Utöver rekamationsrätten skulle du kunna undersöka vad du har för garanti. Den har garanterat sämre villkor men kanske kan ge en ny kylare i alla fall om du har tur. Ett annat alternativ är att kolla hemförsäkringen. Ring och förklara för försäkringsbolaget vad som hänt och se vad de säger.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Här är ett annat exempel i forumet där en likadan kylare gått sönder (2011). Den drog också med sig några komponenter i fallet.

http://www.sweclockers.com/galleri/7890-poff-sa-det

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Reklamationsrätten ger även rätt till ersättning för följdfel så om du får igenom det som reklamationsärende så har du rätt att få ersättning för det som gått sönder i datorn. Reklamationsrätten gäller i tre år från inköpsdatum och täcker ursprungliga fel och efter 6 månader är det köparen som har bevisbördan. Så det svåra i det här läget är att du ska bevisa att det var ett ursprungligt fel. Reklamationsrätten säger inte att något måste hålla i minst tre år utan det ger bara skydd mot fel som fanns vid köp. Finns det flera dokumenterade fall av samma kylare som går sönder på samma sätt?

Annars är det bara att skicka ett mail till Inet och se vad de säger. Nekar de reklamation så kan du antingen gilla läget eller vända dig till ARN och se vad de säger. Var beredd på att det är en process som tar flera månader.

Utöver rekamationsrätten skulle du kunna undersöka vad du har för garanti. Den har garanterat sämre villkor men kanske kan ge en ny kylare i alla fall om du har tur. Ett annat alternativ är att kolla hemförsäkringen. Ring och förklara för försäkringsbolaget vad som hänt och se vad de säger.

Finns i alla fall en till med exakt den kylaren, som har sprungit läck Dock är det äldre tråd (såg den för ett tag sen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Detta ska bli väldigt intressant att följa.
Ska nog köpa en Noctua NH-U14S ändå... och göra mig av med både min h100 och h80i.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Reklamationsrätten ger även rätt till ersättning för följdfel så om du får igenom det som reklamationsärende så har du rätt att få ersättning för det som gått sönder i datorn. Reklamationsrätten gäller i tre år från inköpsdatum och täcker ursprungliga fel och efter 6 månader är det köparen som har bevisbördan. Så det svåra i det här läget är att du ska bevisa att det var ett ursprungligt fel. Reklamationsrätten säger inte att något måste hålla i minst tre år utan det ger bara skydd mot fel som fanns vid köp. Finns det flera dokumenterade fall av samma kylare som går sönder på samma sätt?

Annars är det bara att skicka ett mail till Inet och se vad de säger. Nekar de reklamation så kan du antingen gilla läget eller vända dig till ARN och se vad de säger. Var beredd på att det är en process som tar flera månader.

Utöver rekamationsrätten skulle du kunna undersöka vad du har för garanti. Den har garanterat sämre villkor men kanske kan ge en ny kylare i alla fall om du har tur. Ett annat alternativ är att kolla hemförsäkringen. Ring och förklara för försäkringsbolaget vad som hänt och se vad de säger.

Om man googlar på "CoolIT leak" så dyker det upp massvis av liknande fall, vilket gör att åtminstone jag bedömer det som ett ursprungligt fel. Om sen Inet gör samma bedömning kommer att visa sig.
Något handhavandefel kan det ju iallafall inte vara iom. att den har fungerat i knappt tre år och gjort det den ska.
Någonting måste ju vara feldesignat om det är så pass vanligt. Bara det faktum att tillverkaren säger att pumpen ska hålla 50000 timmar och att systemet är slutet.
Den höll inte 50000 timmar, och speciellt slutet var systemet inte heller.

Jag menar, vem skulle köpa ett slutet vattenkylningssystem om man visste att det fanns en risk för läckage i den miljön?

Som sagt, hade den bara slutat att fungera som "normala" produkter gör så hade jag aldrig brytt mig. Jag kan acceptera att köpa en ny kylare. Men en helt ny dator?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Det handlar inte om garanti, det handlar om lagen och skadestånd, helt skiljt från garantivillkoren.

Exakt, det handlar inte längre om garanti eftersom garantitiden har gått ut vilket friskrivningsklausulen knappast gjort.

Och har en tillverkare i sin friskrivningsklausul klargjort vilka risker det innebär att använda produkten och att man använder produkten helt på egen risk så är också tillverkaren skyddad i lag. Visst kan man genom civilrättslig prövning ålägga tillverkaren att erlägga skadestånd, haken är dock den att i civilrättsliga tvister är praxis att gängse parter står för sina rättegångskostnader.

Visa signatur

Dieselmotorer drar mindre bensin...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tomjut:

Om man googlar på "CoolIT leak" så dyker det upp massvis av liknande fall, vilket gör att åtminstone jag bedömer det som ett ursprungligt fel. Om sen Inet gör samma bedömning kommer att visa sig.
Något handhavandefel kan det ju iallafall inte vara iom. att den har fungerat i knappt tre år och gjort det den ska.
Någonting måste ju vara feldesignat om det är så pass vanligt. Bara det faktum att tillverkaren säger att pumpen ska hålla 50000 timmar och att systemet är slutet.
Den höll inte 50000 timmar, och speciellt slutet var systemet inte heller.

Jag menar, vem skulle köpa ett slutet vattenkylningssystem om man visste att det fanns en risk för läckage i den miljön?

Som sagt, hade den bara slutat att fungera som "normala" produkter gör så hade jag aldrig brytt mig. Jag kan acceptera att köpa en ny kylare. Men en helt ny dator?

Beräknad tid för pumpen är i sammanhanget helt irrelevant eftersom det inte var pumpen som gick sönder.

Om du inte kan acceptera risken att förlora en hel dator borde du verkligen inte köpa en ny vattenkylare. Det är en del av konceptet med all form av vattenkylare. Man riskerar att hela datorn dör om något går fel med kylaren.

Men finns det många exempel på samma kylare som går sönder på samma sätt så har du i alla fall något att gå på. Börja med Inet och se vad de säger.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Zotamed är den som gett dig korrekta råd:

- Kontakta Inet
- Stöter du på patrull där, pröva ärendet hos ARN

De två instanserna är de enda som kan hjälpa dig rent praktiskt.

Visa signatur

Dieselmotorer drar mindre bensin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Compucrasher:

Zotamed är den som gett dig korrekta råd:

- Kontakta Inet
- Stöter du på patrull där, pröva ärendet hos ARN

De två instanserna är de enda som kan hjälpa dig rent praktiskt.

Ja, datorn är inne hos dem för felsökning. Vi får se vad som händer där, jag uppdaterar tråden när jag vet mer.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Reklamationsrätten gäller i tre år från inköpsdatum och täcker ursprungliga fel och efter 6 månader är det köparen som har bevisbördan. Så det svåra i det här läget är att du ska bevisa att det var ett ursprungligt fel.

Beviskraven är dock inte så högt ställda när bevisbördan ligger hos konsumenten. Om kunden kan göra sannolikt att han använt produkten enligt instruktionerna så anses det ofta vara tillräckligt.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

*Stänger av datorn, öppnar upp chassit, monterar av den Noctua NH-D14 som sitter i och ger den en lång och trygg kram*

TS: Riktigt hemskt, och jag lider med dig.
Jag var själv paranoid och bytte ut min H80 för någon månad sedan, det kanske var ett klokt val, men det får vi aldrig veta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tack för att du håller oss uppdaterade!

Imorgon går jag ut och kastar ut min Coolit ALC. Har haft en innan denna, som började knacka lite lustigt, så mailade CoolIt och fick en ny, uppdaterad variant, ALC II eller något sånt heter den. Men vågar inte ha kvar den ändå...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD