LiveMail Säkerhetsvarning för internet

Permalänk
Medlem

LiveMail Säkerhetsvarning för internet

Hej,

Efter nyår får jag helt plötsligt följande meddelande från Live Mail när jag försöker skicka mail:

Säkerhetsvarning för Internet
Servern du ansluter till använder ett certifikat som inte gick att verifiera.
Ett nödvändigt certifikat är inte inom sin giltighetstid när det verifieras mot den aktuella systemklockan eller tidsstämpeln i den signerade filen.
Vill du fortsätta använda servern? (Ja/Nej)

Får också en varning från Kaspersky att en säker anslutning inte kan upprättas.

Detta uppstod efter nyår.

Ta emot mail går bra, och testar jag skicka mail med någon annan epost-leverantör går det bra också.

Någon som vet något om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av khol:

Hej,

Efter nyår får jag helt plötsligt följande meddelande från Live Mail när jag försöker skicka mail:

Säkerhetsvarning för Internet
Servern du ansluter till använder ett certifikat som inte gick att verifiera.
Ett nödvändigt certifikat är inte inom sin giltighetstid när det verifieras mot den aktuella systemklockan eller tidsstämpeln i den signerade filen.
Vill du fortsätta använda servern? (Ja/Nej)

Får också en varning från Kaspersky att en säker anslutning inte kan upprättas.

Detta uppstod efter nyår.

Ta emot mail går bra, och testar jag skicka mail med någon annan epost-leverantör går det bra också.

Någon som vet något om det?

Förutsatt att klockan på din dator går rätt så låter det som att den servern du ansluter till använder ett certifikat som inte längre (alternativt ännu) är giltigt.

Vilken server ansluter du till? Antagligen läge att kontakta vem det nu är som driftar den.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304