Pixelpolicy t.ex webhallen,inet etc.

Permalänk
Avstängd

Pixelpolicy t.ex webhallen,inet etc.

Eftersom distansköplagen gör att man får skicka tillbaka trasiga skärmar inom 14 dagar så antar jag att många gör det eftersom det inte är kul med en skärm som har pixelfel.

Men ökar det inte chansen att få en skärm med pixelfel om trasiga skärmar skickas tillbaka för att säljas igen och hela skärmar behålls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Eftersom distansköplagen gör att man får skicka tillbaka trasiga skärmar inom 14 dagar så antar jag att många gör det eftersom det inte är kul med en skärm som har pixelfel.

Men ökar det inte chansen att få en skärm med pixelfel om trasiga skärmar skickas tillbaka för att säljas igen och hela skärmar behålls?

Jag verkar åka på detta jämnt och ständigt, endera måndagsex, dålig kvalite generellt eller en jäkla otur. Kan också nämna att jag inte ger mig förrän jag får en skärm utan pixelfel.

Permalänk
Medlem

En trasig pixel räknas väl inte som fel ??

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av gabriel15:

Eftersom distansköplagen gör att man får skicka tillbaka trasiga skärmar inom 14 dagar så antar jag att många gör det eftersom det inte är kul med en skärm som har pixelfel.

Men ökar det inte chansen att få en skärm med pixelfel om trasiga skärmar skickas tillbaka för att säljas igen och hela skärmar behålls?

Eftersom vi nämndes i titeln kan jag iaf svara för hur vi hanterar det.
Vi säljer aldrig, medvetet, en öppnad produkt som ny. Oavsett hur fint skick den är.

De hamnar i vår fyndvarokategori där de klassificeras från 1 - 5 där 1 är perfekt skick, oanvänd men bruten plombering/kartong och fem är riktigt slitet, saknad kartong eventuellt saknas tillbehör osv. Och de prissätts därefter.

Sen kan förstås misstag ske i hanteringen ändå men då löser vi det case by case.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Tack för svar.
Någon som vet hur övriga butiker hanterar returer och hur vanligt det är bland tillverkare att skärmarna har pixelfel?
En trasig pixel räknas inte som fel men du har ändå rätt enligt lag att skicka tillbaka skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tack för svar.
Någon som vet hur övriga butiker hanterar returer och hur vanligt det är bland tillverkare att skärmarna har pixelfel?
En trasig pixel räknas inte som fel men du har ändå rätt enligt lag att skicka tillbaka skärmen.

du har rätt att skicka tillbaka den för att du ångrar ditt köp och inte för att den är "trasig", får du en skärm med pixelfel ska du först och främst kolla tillverkarens pixelpolicy (för vissa jätte bra men för andra jätte dålig) och se om du får en ny utan att skicka tillbaks den på ångerrätten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fax110:

du har rätt att skicka tillbaka den för att du ångrar ditt köp och inte för att den är "trasig", får du en skärm med pixelfel ska du först och främst kolla tillverkarens pixelpolicy (för vissa jätte bra men för andra jätte dålig) och se om du får en ny utan att skicka tillbaks den på ångerrätten.

Ok man kan säkert göra på ditt sätt med om man gillar att krångla till det och vänta längre...men finns det fördelar att göra som du säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ok man kan säkert göra på ditt sätt med om man gillar att krångla till det och vänta längre...men finns det fördelar att göra som du säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Den största fördelen är väll att dom skärmarna som inte klarar pixelpolicyn inte säljs till andra kunder.