SweClockers sammanfattar 2013

Permalänk
Medlem

Efter ett antal glögg, öl, groggar, smällare och raketer så sitter man och njuter av denna sammanfattning.
Gott nytt dator-hårdvara på er allihopa

Själv saknar jag lite hints och previews av Mantle. Men det verkar ju var på gång redan denna månad.

För övrigt kan man ju säga att det hänt otroligt mycket detta år (2013). Priserna har pressats rejält, "alla" har nu råd att köpa förra årets high-end och mer nyheter är på gång.

Permalänk
Medlem

Tack för ett super år! Har aldrig tillbringat så mycket tid framför något forum eller hemsida tidigare. Allt tack vare ert dagliga slit med artiklar osv!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Gott nytt 2014!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Emil gillar visst att klappa händerna Anyway, got nytt, nu läggdags

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

God Jul Emil och Jonas! (och Jacob? (Känner inte till sen tidigare))

Bra jobbat under 2013!

Det kunde vara intressant om ni i grafikkortsjämförelser jämförde olika versioner av drivrutiner också. (då menar jag inte alla utan de som var release när kortet i fråga släpptes)

Det står ju vem som skrivit en artikel i början av dito. Han har även varit med lite här o var, i videos o nån pod.

Man får ju hoppas att folk uppdaterar sin mjukvara regelbundet, men jag håller med, en jämförelse för att se om det verkligen ger den procent förbättring som påstås när en ny version av drivrutin kommer ut vore intressant.
Fast det känns ju som ett skitstort jobb.. Inte bara köra igenom 20+tester/kort utan även flera versioner av drivrutinerna, blir ju flera hundra tester..
Och vid CF/SLI så kan det ju va så illa att äldre drivrutiner inte fungerar alls. Iaf vid resease. Man läser ju ofta om hur SweC fått en ny beta drivrutin direkt när de testat klart en massa kort, och får börja om igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Entusiast

Hahaha 57:20, snillen spekulerar för fullt

Gott nytt år!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
99:e percentilen

Tack för alla bra artiklar, recensioner och nyheter ni har försett oss med under året!

Emil, du säger vid 20:00 att AMD har fått ordning på sina CrossFire-drivrutiner med frame pacing. Jag håller inte alls med. Please prove me wrong – det skulle vara en enastående trevlig inledning på 2014!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Tack för alla bra artiklar, recensioner och nyheter ni har försett oss med under året!

Emil, du säger vid 20:00 att AMD har fått ordning på sina CrossFire-drivrutiner med frame pacing. Jag håller inte alls med. Please prove me wrong – det skulle vara en enastående trevlig inledning på 2014!

Nyckelordet är BF4, han säger på flertalet andra ställen att BF4 har flertalet problem. Jag tycker att du hoppar lite till förhastade slutsatser baserade på ett spel

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Byt ut ordet FAN till nått annat, till nästa år bloppers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Nyckelordet är BF4, han säger på flertalet andra ställen att BF4 har flertalet problem. Jag tycker att du hoppar lite till förhastade slutsatser baserade på ett spel

När jag skrev det inlägget hade jag bara kollat fram till typ 20:30, så jag får be om ursäkt för det. Men jag kan inte acceptera att AMD marknadsför sina kort med Battlefield 4 som huvudattraktion ("Gaming Evolved", "Prepare 4 Battle with AMD", BF4 bundlat med AMD-kort osv) när det spelet inte går att köra på 7970 CrossFire.

Vid 79:55 i denna video hävdar AMD (eller EA/Dice) att Battlefield 4 ska vara "optimized for Radeon GPUs" och ha "great Crossfire and Eyefinity support". Baserat på mina upplevelser kan jag inte besvara de påståendena med något annat än "skitsnack".

Och nej, jag bryr mig inte om hur CrossFire eventuellt fungerar i spel som jag inte ens äger. Jag spelar Battlefield, inget annat, varför jag inte kan eller har något intresse av att dra några slutsatser baserade på något annat spel. Och som sagt: AMD påstår klart och tydligt att just Battlefield 4 ska fungera väldigt bra på Radeon och CrossFire.

P.S. Detta inlägg är inte riktat mot dig eller SweClockers, utan mot AMD.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

När jag skrev det inlägget hade jag bara kollat fram till typ 20:30, så jag får be om ursäkt för det. Men jag kan inte acceptera att AMD marknadsför sina kort med Battlefield 4 som huvudattraktion ("Gaming Evolved", "Prepare 4 Battle with AMD", BF4 bundlat med AMD-kort osv) när det spelet inte går att köra på 7970 CrossFire.

Vid 79:55 i denna video hävdar AMD (eller EA/Dice) att Battlefield 4 ska vara "optimized for Radeon GPUs" och ha "great Crossfire and Eyefinity support". Baserat på mina upplevelser kan jag inte besvara de påståendena med något annat än "skitsnack".

Och nej, jag bryr mig inte om hur CrossFire eventuellt fungerar i spel som jag inte ens äger. Jag spelar Battlefield, inget annat, varför jag inte kan eller har något intresse av att dra några slutsatser baserade på något annat spel. Och som sagt: AMD påstår klart och tydligt att just Battlefield 4 ska fungera väldigt bra på Radeon och CrossFire.

P.S. Detta inlägg är inte riktat mot dig eller SweClockers, utan mot AMD.

Ja, det kan man hålla med om, men det gäller också att ha lite perspektiv och inse att det inte är alla som spelar BF4 (även om jag kan hålla med om att det är märkligt att AMD marknadsför sig hårt mot BF4).

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Någon som har en hum om varifrån smeknamnet leffe kommer ifrån på folk som går framför kameran?
Efter att ha läst igenom 4 kommentarssidor blev man lite fundersam...

Anyhoe, GOTT NYTT JÄVLA ÅR!

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

riktigt bra nyårspanel eller vad man nu ska kalla den för. alla vi svenska datorentusiaster är väldigt lyckligt lottade när vi har sån här bra underhållning med så mycket hjärta. tummen upp, gubbar. gott nytt år!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har stött på en skumt fel som jag inte kan få bukt på. Fick meddelande på youtube att SweC nyårs karamell hade kommit. När jag imorse skulle in och titta på hemsidan så kommer jag inte in. Använder nu firefox. Men använder jag explorer som nu (på jobbet) så funkar det utmärkt. Någon som vet direkt vad man måste göra? Lite störande att använda sig av två browser för att gå in på en sida.

Skulle vara underbart om man fick lite expertis om detta!
Ikväll blir det torsdags dricka med tillbehör till filmen

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

För att kommentera vad ni pratade om. Jag skulle vilja se tester på stora bärbara datorer, minst 17 tum. Jag skulle vilja ha en dator hemma som jag kan lägga ner i en låda när jag inte använder den. En bra ersättare för en normal stationär dator. Det behöver inte vara en speldator så separat grafikkort är inte så intressant men däremot kraftfull för att klara av mycket samtidigt. Jag tycker det är svårt att hitta en dator av denna typ. Har den en kraftfull CPU och mycket RAM så har den också ett grafikkort och kallas för gamingdator.

Permalänk
Inaktiv

Klappa händerna när du är riktigt glad
Klappa händerna när du är riktigt glad
Du kan också glädja andra
Som på denna jorden vandra
Klappa händerna när du är riktigt glad

Permalänk
Medlem

Nu såg jag detta först nu!

Måste säga det var en bra nyårskrönika ni gjorde!

Enda jag har att klaga på är att jag tycker Jakob borde klivit framför kameran på slutet samt att ni alla sen skålade med nått typ Pommac.... Men annars var det bra

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv

Roligaste på SweClockers i år var lätt när medarbetaren Jacob hamnade på film med Linus Tech tips!

http://www.youtube.com/watch?v=DZ1jZx88l94

8.40!

Permalänk