Musikspelare Raspberry PI mm

Permalänk
Medlem

Musikspelare Raspberry PI mm

Hej har nu fått min Raspberry PI jag skulle vilja andvända den till att lyssna på musik från med spotify har också läst om XMBC men fattar inte mycket. Skulle det gå att få spotify på den och styra den med Samsung Galaxy Note 3 hade varit schyst om någon god själ hade kunnat hjälpa mig med detta och vilka andra tillbehör man behöver som storlek på SD kort mm.
Tack på förhhand

Visa signatur

CPU: Intel i5-3450 | Mobo: MSI H77MA-G43 | Minne: 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 | Chassi: Cooler Master Storm Scout II | GPU: GeForce 660 Ti | HDD: Seagate Barracuda 1TB | SSD: Samsung EVO 840 250GB | PSU: Corsair CX500 v2 500W | CPU-kylning: Corsair H80i | Mus: Qpad 5K | Tangentbord: Func KB-460| Skärm: 2x Fujitsu P32T-6 Thor Edition | Headset: Logitech G35

Permalänk
Medlem

SDkort 4-8 gb räcker bra, jag kör usbinstallation så jag använder ett gammalt SDkort på 256 mb.
http://www.sweclockers.com/forum/141-enkortsdatorer/1201061-g...
XBMC styr du med tex Yatse för android.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

jag föstår inte får allt plats på bara 8 gb?

Visa signatur

CPU: Intel i5-3450 | Mobo: MSI H77MA-G43 | Minne: 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 | Chassi: Cooler Master Storm Scout II | GPU: GeForce 660 Ti | HDD: Seagate Barracuda 1TB | SSD: Samsung EVO 840 250GB | PSU: Corsair CX500 v2 500W | CPU-kylning: Corsair H80i | Mus: Qpad 5K | Tangentbord: Func KB-460| Skärm: 2x Fujitsu P32T-6 Thor Edition | Headset: Logitech G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göran69:

jag föstår inte får allt plats på bara 8 gb?

Allt får plats på 4gb

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Göran69:

jag föstår inte får allt plats på bara 8 gb?

Operativsystemet tar väldigt liten plats eftersom den klena kretsen inte klarar särskilt mycket ändå. Ska du ha någon lagring är det lättast att bara koppla in en extern hårddisk genom USB, men Spotify streamar ju allt över nätet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göran69:

Hej har nu fått min Raspberry PI jag skulle vilja andvända den till att lyssna på musik från med spotify har också läst om XMBC men fattar inte mycket. Skulle det gå att få spotify på den och styra den med Samsung Galaxy Note 3 hade varit schyst om någon god själ hade kunnat hjälpa mig med detta och vilka andra tillbehör man behöver som storlek på SD kort mm.
Tack på förhhand

Ska du bara lyssna på strema spotify och lyssna på musik skulle jag valt http://raspify.com en dist enbart för musiklyssnande. De har någon betatestning just nu men testade för etttg sedan och det funkade riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag hittade en Spotify app till Xbmc, den är dock i beta och kan gå lite slött men har man tålamod funkar den fint! Spotimc heter den.

Gör att styra pajjen kan du använda Xbmc remote, snabbt och smidigt!

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Acer Aspire TimelineX 5820-TG | Tillbehör: Steelseries 6G V2, Steelseries Sensei, Steelseries QCK, Steelseries Raw Prism