Ljudkort + 250 ohm hörlurar?

Permalänk
Medlem

Ljudkort + 250 ohm hörlurar?

Hej ,
Jag har ett Realtek ALC892 som sitter på ett Intel® Z77 Moderkort , Så här står det på MSI hemsidan om mitt moderkort :

Chipset integrated by Realtek® ALC892
- Flexible 8-channel audio with jack sensing
- Compliant with Azalia 1.0 Spec

Vet någon av er om detta ljudkort klarar av ett par hörlurar på 250 ohm eller måste jag köpa ett annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av axel310:

Hej ,
Jag har ett Realtek ALC892 som sitter på ett Intel® Z77 Moderkort , Så här står det på MSI hemsidan om mitt moderkort :

Chipset integrated by Realtek® ALC892
- Flexible 8-channel audio with jack sensing
- Compliant with Azalia 1.0 Spec

Vet någon av er om detta ljudkort klarar av ett par hörlurar på 250 ohm eller måste jag köpa ett annat?

Funkar nog inte riktigt,250ohm kräver en del uteffekt och integrerade ljudkortet klarar inte det så jag skulle nog köpt en hörlursförstärkare.

Permalänk
Medlem

Jag har tittat lite på hörlursförstärkare och är det inte billigare och bara byta ut ljudkortet? Jag har tittat på en Creative Sound Blaster Z. står att den ska klara av up till 600 omh

Permalänk

Ett litet tips är ju att hitta lurarna först så att du kan passa in dem till antingen förstärkare eller ljudkort (skulle rekomendera förstärkare)

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem

Jag har tittat på Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm

Permalänk
Skrivet av axel310:

Hej ,
Jag har ett Realtek ALC892 som sitter på ett Intel® Z77 Moderkort , Så här står det på MSI hemsidan om mitt moderkort :

Chipset integrated by Realtek® ALC892
- Flexible 8-channel audio with jack sensing
- Compliant with Azalia 1.0 Spec

Vet någon av er om detta ljudkort klarar av ett par hörlurar på 250 ohm eller måste jag köpa ett annat?

Tror inte det blir så bra med det integrerade, köp ett med hörlursförstärkare typ ett asus xonar stx!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Avstängd

Nej, det ljudkortet kommer inte att driva 250 ohmare. Det kommer att låta som skit.

Permalänk

Xonar Essence STX ska klara upp till 600omh.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Rekordmedlem

Desto högre impedans en lur har desto LÄTTARE är den att driva, blanda inte ihop det med vilket ljudtryck den kan avge, de behöver mera spänning för att uppnå ett givet ljudtryck än en lur med samma verkningsgrad men med lägre impedans (som är SVÅRARE att driva)
Hög impedans = lättdrivet men kräver mer spänning.
Låter alltså bra men inte så starkt, överstyr du däremot lurdrivarens utgång så blir det dist och då låter det ill pga att man försöker uppnå högre ljudtryck än apparaten klarar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det kommer fortfarande låta bättre än ett plastigt brandat gaming headset även om han så kör från det integrerade ljudkortet.
Köp de lurarna du vill ha till att börja med och komplettera sedan vidare om du nu känner för det.