DuracellDirect.se Är det en seriös sida?

Permalänk
Medlem

DuracellDirect.se Är det en seriös sida?

Hej!

Ja som titeln säger, är företaget seriöst?

För priserna där är ju så bra!

Skall köpa ett batter till min Canon eos-1 D Mark2 N

Finns ju på andra sidor som man känner lite mera till...Men då kostar det dubbelt så mycket.

Tacksam för snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Det ser seriöst ut, verkar vara baserat i England men de har typ en svensk hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornex:

Hej!

Ja som titeln säger, är företaget seriöst?

För priserna där är ju så bra!

Skall köpa ett batter till min Canon eos-1 D Mark2 N

Finns ju på andra sidor som man känner lite mera till...Men då kostar det dubbelt så mycket.

Tacksam för snabbt svar

Antar att det är http://www.duracelldirect.se/digitalkamera/canon/eos-1d-mark-... du pratar om?

Förutsatt att du är på det klara med att det inte är ett originalbatteri (antar att du är det eftersom du menar att det inte är större prisskillnad) så tycker jag att det verkar ett okej ställe att köpa det från. Vet inte vad det finns för möjlighet att kolla upp om det där batteriet närmare.

Originalbatterierna verkar snarare kosta 1300-1500kr vilket jag tycker verkar smått sjukt för ett NiMH-batteri.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

Att söka efter "original ..." på Ebay är uppenbarligen inget som har avsedd effekt...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Antar att det är http://www.duracelldirect.se/digitalkamera/canon/eos-1d-mark-... du pratar om?

Förutsatt att du är på det klara med att det inte är ett originalbatteri (antar att du är det eftersom du menar att det inte är större prisskillnad) så tycker jag att det verkar ett okej ställe att köpa det från. Vet inte vad det finns för möjlighet att kolla upp om det där batteriet närmare.

Originalbatterierna verkar snarare kosta 1300-1500kr vilket jag tycker verkar smått sjukt för ett NiMH-batteri.

Jag är helt medveten om att det inte är nära kvaliten på ett original.
Om man köper två så får man frakten gratis. Tror nog att dessa är bättre än mitt original som är fullt i nån timme och sen blir det bara en plupp kvar i displayen.

Ja det är sjukt originalpris på dessa...Men kameran är ju några år gammal också...Använder inte den som Main kamera utan mer som "se-dyr-ut-kamera"

Hoppas att det är ett bra företag som håller vad dom lovar iaf.

Permalänk
Medlem

Kollade lite där på ebay...kanske är vettigare att köpa där ifrån?

frakten var ju inte så mycket. Nu blev det ju svårt att bestämma sig haha!

blir ju nån hundring billigare med ebay typ

Nä att söka på original på ebay funkar inte så där superbra

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-VHBW-AKKU-FUR-CANON-NPE3-NP-...

Är inte detta original?

Min erfarenhet är att ebay är väldigt bra för att köpa batterier och annat smått och gott. Det blir oftast väldigt billigt, och det går att hitta originalgrejer tilll bra pris. Även om kina-kopiorna såklart är ännu billigare (och oftast mycket sämre).

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk1n:

http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-VHBW-AKKU-FUR-CANON-NPE3-NP-...

Är inte detta original?

Min erfarenhet är att ebay är väldigt bra för att köpa batterier och annat smått och gott. Det blir oftast väldigt billigt, och det går att hitta originalgrejer tilll bra pris. Även om kina-kopiorna såklart är ännu billigare (och oftast mycket sämre).

Nej, det är inte original (Canon). Står tydligt på sidan.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag tror att dessa batterier är bra för vad de kostar. Är inte så kräsen när det gäller denna kamera.
Hade jag köpt nya batterier till min 5d Mark2 så hade jag absolut köpt original! För dom är helt stört bra!

Går det att skicka på ett smidigt sätt från tyskland och hit då? eller är det någon tull o sånt strul?

Aldrig handlat från ebay....Så en sak undrar jag lite över...priset som står där....frakten är inte inräknad då antar jag?

Permalänk
Entusiast

Verkar lite halvkonstig. Duracell har inga av de där specialbatterierna på sin egna hemsida och företaget som ligger bakom sidan, PSA Parts Ltd, nämns ingenstans på Duracells sida heller vad jag kan se. Så det verkar som om de har rätt att använda varumärket och bara trycker loggan på diverse kinabatterier. Trodde Procter & Gamle var mer rädda om sina varumärken än så.

Hur som helst är piratbatterier lite luriga. Vissa är faktiskt bättre än original medan andra kan börja brinna. Så man får kolla varje märke specifikt om man vill vara säker.

En bra tumregel för eBay är att det inte existerar en enda sak som är original där. Utgå från att exakt allt är piratkopior. Minneskort ska man till exempel aldrig någonsin köpa från eBay för de är aldrig original.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Verkar lite halvkonstig. Duracell har inga av de där specialbatterierna på sin egna hemsida och företaget som ligger bakom sidan, PSA Parts Ltd, nämns ingenstans på Duracells sida heller vad jag kan se. Så det verkar som om de har rätt att använda varumärket och bara trycker loggan på diverse kinabatterier. Trodde Procter & Gamle var mer rädda om sina varumärken än så.

Hur som helst är piratbatterier lite luriga. Vissa är faktiskt bättre än original medan andra kan börja brinna. Så man får kolla varje märke specifikt om man vill vara säker.

En bra tumregel för eBay är att det inte existerar en enda sak som är original där. Utgå från att exakt allt är piratkopior. Minneskort ska man till exempel aldrig någonsin köpa från eBay för de är aldrig original.

Just batteriet som TS frågar om är ju inte på något vis märkt "Duracell", de är ganska tydliga med att det är ett batteri från "2-Power". Jag förutsätter att Duracellbatterierna på sidan är Duracellbatterier, eller har du sett något exempel där det inte verkar stämma?

Om vi förutsätter att alltihopa inte är en stor bluff så är väl det enda tveksamma(?) Procter & Gamble gjort med tanke på sina varumärken att tillåta PSA Parts att kalla en butik där de säljer batterier av lite alla möjliga märken för "DuracellDirect".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Entusiast
Skrivet av evil penguin:

Just batteriet som TS frågar om är ju inte på något vis märkt "Duracell", de är ganska tydliga med att det är ett batteri från "2-Power". Jag förutsätter att Duracellbatterierna på sidan är Duracellbatterier, eller har du sett något exempel där det inte verkar stämma?

Om vi förutsätter att alltihopa inte är en stor bluff så är väl det enda tveksamma(?) Procter & Gamble gjort med tanke på sina varumärken att tillåta PSA Parts att kalla en butik där de säljer batterier av lite alla möjliga märken för "DuracellDirect".

Jag kollade på ett batteri till min kamera, en Nikon D200 och där stod det stort och tydligt Duracell över hela batteriet.
http://www.duracelldirect.se/digitalkamera/nikon/d200-batteri...

Det står i alla fall att de är "verified by visa" så det är ju alltid nåt. Dock ser jag inget om Trygg e-handel vilket är lite synd.

Googlade lite och det är väldigt ont om omdömen men de som finns är långt ifrån positiva. Så jag hade inte vågat handla därifrån.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast

Det verkar vara en seriös sida.
Fast jag skulle nog vara mycket försiktigare med "nya" butiker just så här efter mellandagarna och jul/nyårshelgerna. Extremt många bluffbutiker dyker upp, varav en del riktigt välgjorda.
Jag vet inte hur pass ny duracelldirect.se är. Dessutom ingen erfarenhet.

Hur som helst kan jag själv rekommendera www.batteriexperten.com
Den har jag handlat hos ett flertal tillfällen, och de har en kompetent och bra kundservice.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag kollade på ett batteri till min kamera, en Nikon D200 och där stod det stort och tydligt Duracell över hela batteriet.
http://www.duracelldirect.se/digitalkamera/nikon/d200-batteri...

Det står i alla fall att de är "verified by visa" så det är ju alltid nåt. Dock ser jag inget om Trygg e-handel vilket är lite synd.

Googlade lite och det är väldigt ont om omdömen men de som finns är långt ifrån positiva. Så jag hade inte vågat handla därifrån.

Intressant, hade inte sett det där.
Texten på batteriet på bilden refererar ju t.o.m. specifikt till "duracelldirect.eu".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag var nära att beställa från de när jag var ute efter en laddare till min lilla netbook. Hittade en svensk sida med bättre priser. Likadant när det gäller batterier. Letade till min gamla HTC Sensation, blev Anker via Ebay, kanske finns något liknande till din kamera? Anker är ju bättre än många originalbatterier. Jag hade nog sökt på forum som koncentrerar sig på kameror och foto för att se om någon kan komma med tips där.

Swedroid var det ställe jag fick tips om Anker till mobiler.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Har handlat där flertalet gånger (över 10 iaf) och har alltid fått rätt prylar, samt fått leveranser fort.
Man brukar även få erbjudanden på mailen.

Superseriös sida enligt mig iallafall, då jag inte kan klaga på något alls.

Edit:
Har handlat både ersättningsbatterier till laptops, köpt laddningsbara batterier och laddare samt batterier till skruvdragare.
Aldrig haft några som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Har handlat där flertalet gånger (över 10 iaf) och har alltid fått rätt prylar, samt fått leveranser fort.
Man brukar även få erbjudanden på mailen.

Superseriös sida enligt mig iallafall, då jag inte kan klaga på något alls.

Edit:
Har handlat både ersättningsbatterier till laptops, köpt laddningsbara batterier och laddare samt batterier till skruvdragare.
Aldrig haft några som helst problem.

Hur verkade kvalitén på produkterna?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Har beställt därifrån

Jag beställde från duracelldirekt.se för ca 3 år sedan. Ett piratbatteri som har fungerat bra men börjar bli dåligt nu igen.

Permalänk
Medlem

Beställde en laddare därifrån för ca två år sedan. Beställningen lades runt kl 22. Morgonen efter väcks jag av att UPS/Fedex knackar på dörren. Där kan vi snacka expressleverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Hur verkade kvalitén på produkterna?

Samtliga saker jag beställt av märket Duracell är original.
Både laddare och batterier.

De ersättningsbatterier till laptops har puttrat på bra i snart 2 år nu.
Har absolut inget att klaga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Samtliga saker jag beställt av märket Duracell är original.
Både laddare och batterier.

De ersättningsbatterier till laptops har puttrat på bra i snart 2 år nu.
Har absolut inget att klaga på.

Kanon, då är det ju inte mycket att tveka på egentligen.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Va skönt att läsa allt detta! Då kommer jag nog utnyttja denna sida flera gånger!

Tack för alla bra svar! det gjorde mig mera trygg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Nej, det är inte original (Canon). Står tydligt på sidan.

Aha, ja om man bara läser så.. du har så rätt så

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.