Permalänk

Var hittar jag BIOS? HJÄLP fort

Hej jag har en Fujitsu Lifebook AH532 med:

Intel Core i7-3632QM up to 3.2GHz 6MB
Nvidia GeForce GT 620m
här kommer saken:
Moderkortet's Grafikkort: intel hd graphics 4000
Win8.1

Så jag kan inte välja mitt nvidia geforce gt 620m. Så jag fattade att jag kan stänga av mitt intärna grafikkort så att datorn bara går på nvidia's grafikkort.
men hur hittar jag bios och hur gör jag i bios för att stänga av det intärna grafikkortet? Har ni några ideer skriv!!! HJÄLP!!!

Permalänk
Medlem

f11 eller delete-knappen vid uppstart av datorn. Precis i början vid POST- skärmen. det är olika för olika modekort så du får läsa. brukar stå "press del for setup" eller liknande. Följ informationen.

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spookdator:

Hej jag har en Fujitsu Lifebook AH532 med:

Intel Core i7-3632QM up to 3.2GHz 6MB
Nvidia GeForce GT 620m
här kommer saken:
Moderkortet's Grafikkort: intel hd graphics 4000
Win8.1

Så jag kan inte välja mitt nvidia geforce gt 620m. Så jag fattade att jag kan stänga av mitt intärna grafikkort så att datorn bara går på nvidia's grafikkort.
men hur hittar jag bios och hur gör jag i bios för att stänga av det intärna grafikkortet? Har ni några ideer skriv!!! HJÄLP!!!

Borde stå vilken knapp du ska trycka på när du startar datorn. Brukar vara: Del, F10/F11 eller vad det nu står.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spookdator:

Hej jag har en Fujitsu Lifebook AH532 med:

Intel Core i7-3632QM up to 3.2GHz 6MB
Nvidia GeForce GT 620m
här kommer saken:
Moderkortet's Grafikkort: intel hd graphics 4000
Win8.1

Så jag kan inte välja mitt nvidia geforce gt 620m. Så jag fattade att jag kan stänga av mitt intärna grafikkort så att datorn bara går på nvidia's grafikkort.
men hur hittar jag bios och hur gör jag i bios för att stänga av det intärna grafikkortet? Har ni några ideer skriv!!! HJÄLP!!!

Om jag minns rätt ska du trycka F2 under boot.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vissa laptops kör endast på Intel grafiken när den körs på batteriet för att spara ström, gäller detsamma för dig?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

Ok, bara så jag vet när jag är i den där saken vad ska jag skriva där då?

Permalänk
Avstängd

På Fujitsu Lifebook AH532 är det F2

Fujitsu Lifebook AH532 BIOS Guide

Permalänk

Jag kommer inte dit, när jag startar står det: först Fujitsu sen blir det svartden är den igång. ( Jag har Win8/Win8.1!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spookdator:

Jag kommer inte dit, när jag startar står det: först Fujitsu sen blir det svartden är den igång. ( Jag har Win8/Win8.1!)

Vilket OS det är har ingen betydelse

Permalänk

ok men jag spam klickade F2 under hela starten men inget hände utan den bara startar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spookdator:

Jag kommer inte dit, när jag startar står det: först Fujitsu sen blir det svartden är den igång. ( Jag har Win8/Win8.1!)

Just den datorn kan det vara ett helvete att komma in i bios på. Jag fick iaf. försöka en hel del ggr. innan det lyckades

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Spookdator:

Ok, bara så jag vet när jag är i den där saken vad ska jag skriva där då?

Fick du inte med några manualer överhuvudtaget till din dator?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spookdator:

Jag kommer inte dit, när jag startar står det: först Fujitsu sen blir det svartden är den igång. ( Jag har Win8/Win8.1!)

När du ser Fujitsu loggan då ska du trycka på F2 inte efteråt, för då har biosen bootat klart

Permalänk
Medlem

del. kanske ?

Permalänk
Medlem

Du kan i princip börja trycka på (tex F2) knappen direkt efter start. Tangentbordet initieras väldigt tidigt. Det gör inget om du börjar trycka för tidigt helt enkelt. Det ända som kan hända är att inget händer-

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av telgetok:

del. kanske ?

läs tråden istället för att slänga ur dig ett felaktigt svar.

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av modaset:

läs tråden istället för att slänga ur dig ett felaktigt svar.

förlåt då.......

Permalänk

Någon skrev att på vissa datorer behöver man ha laddaren i... Jag satte i den och startade om datorn .... YES DET STÅR DÅ HÖGPRESSTERANDE NVIDIA PROSSESOR!!! TACK ALLA SWECLOCKARE!!!!! GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!!!