Hörlurar köpta från CDON sönder under garantitid - Faktura på Klarna upplagd?

Permalänk
Medlem

Hörlurar köpta från CDON sönder under garantitid - Faktura på Klarna upplagd?

http://cdon.se/hemelektronik/philips/philips-fidelio-s1-black... Är det som de handlar om.

Jag skickade ett meddelande till deras "mail-chat" för några veckor sedan om att de hade gått sönder. Fick då därefter ett svar att jag skulle göra dittan o dattan när jag packade ner det och skickade till dem.

Detta är tidpunkten de fick min order från första början, när jag köpte hörlurarna: 2013-08-26 11:52 CDON.COM, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Och då kan man räkna med att jag hade dom två~ dagar efter och då borde garantitiden inte vara slut? Det är väl 1 års garantitid om jag minns rätt.

Så tillbaka till nutiden.

CDON har fått mitt paket, med hörlurarna och allt innehåll i en låda som är 100% bulletproof och jag har fått en faktura inlagd hos Klarna UTAN NÅGON FORM AV INFORMATION ATT JAG SKA BETALA NÅGONTING.

Hörlurarna va köpta med 25% rabattkampanj dom hade då, och de kostar 800kr, utan den, och ca 600kr med rabatten. Har nu ett mail där de står att jag ska betala 599.25kr till Klarna.

Hittar fan ingen info om deras garanti eller hur sånna hära saker hanteras. De är ju så duktiga att vara ha usel support som endast är över chat/mail..

Permalänk
Medlem

Verkar som att det blivit fel helt enkelt, men vi kan ju inte svara på det så hör bara av dig till CDON imorgon så reder ni ut det över telefon. As simple as that.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Verkar som att det blivit fel helt enkelt, men vi kan ju inte svara på det så hör bara av dig till CDON imorgon så reder ni ut det över telefon. As simple as that.

Över telefon? Med CDON? Skämtar du? De har ingen telefonsupport...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Över telefon? Med CDON? Skämtar du? De har ingen telefonsupport...

Ojdå, missade det. Ring klarna i stället då eller ta det på chatten med CDON. Vi kan hur som helst inte hjälpa dig. Men som du själv säger så har du garanti kvar så dina hörlurar ska bli ersatta utan några ytterligare omkostnader för dig.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Ojdå, missade det. Ring klarna i stället då eller ta det på chatten med CDON. Vi kan hur som helst inte hjälpa dig. Men som du själv säger du garanti kvar.

Det är inte något speciellt trams pga att det är hörlurar?

Det ända jag gjort med hörlurarna är att använda dem dagligen på jobbet. Sen börja mikrofonen glappa, och därefter börja sladden glappa och ena hörluren sluta funka om man inte höll den rätt.

Permalänk
Entusiast

1, Klarna är skit.
2, CDON har ett icke fungerade system för att hantera fakturor. Båda mina reklamationsfall hos CDON ledde till att jag fick felaktiga fakturor. De kan inte hantera reklamationsfall alls.
3, CDON är skit, handla inte där.

Nu till hur du löser problemet. Steg ett är att bestrida fakturan. Inte helt uppenbart hur man gör när det gäller Klarna. Jag gick in på deras hemsida och skickade ett medelland till kundservice där jag skrev att fakturan bestreds i sin helhet. Det är en nyckelfras som är viktig. Fakturan bestrids i sin helhet. Det betyder att de inte kan dra fakturan vidare till inkasso direkt. Nästa steg är att försöka få tag på någon på CDON som kan makulera fakturan. Här är en anledning till att jag aldrig mer kommer handla från CDON, de har jobbiga att få tag på då enda sättet är via chatt eller via deras egna interna mailsystem. Så du har problem att spara en egen historik då de faktiskt kan redigera den historiken själva.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Det är inte något speciellt trams pga att det är hörlurar?

Det ända jag gjort med hörlurarna är att använda dem dagligen på jobbet. Sen börja mikrofonen glappa, och därefter börja sladden glappa och ena hörluren sluta funka om man inte höll den rätt.

Så länge du inte suttit och klippt i sladdarna med sax behöver du inte vara orolig. Prylar går sönder, även hörlurar. Dessutom skulle de aldrig skicka ut en faktura till dig utan att berätta att de gjort så.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Har nu printscreens på allt skrivet innan de går in och få för sig att edita hela skitet där.

Men nix, såvidare inte de hörlurarna hörlurarna är gjorda för att inte användas så har jag inte gjort något fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Över telefon? Med CDON? Skämtar du? De har ingen telefonsupport...

CDON.com
Bergsgatan 20
Box 385
SE 201 23 Malmö
Sverige

Tel: +46 (0)10 703 20 00
Fax: +46 (0)10 703 21 36

alt.
CDON Kundtjänst

0942-476 50

Öppettider:
Måndag-söndag 09:00-23:30

CDONgroup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

CDON.com
Bergsgatan 20
Box 385
SE 201 23 Malmö
Sverige

Tel: +46 (0)10 703 20 00
Fax: +46 (0)10 703 21 36

alt.
CDON Kundtjänst

0942-476 50

Öppettider:
Måndag-söndag 09:00-23:30

CDONgroup

Är dessa nr legit alltså? Får väl prova imorgon. Men vet du vad de hanterar där på dessa nummer?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sabelskiöld:

CDON.com
Bergsgatan 20
Box 385
SE 201 23 Malmö
Sverige

Tel: +46 (0)10 703 20 00
Fax: +46 (0)10 703 21 36

alt.
CDON Kundtjänst

0942-476 50

Öppettider:
Måndag-söndag 09:00-23:30

CDONgroup

"Vänligen observera att kundserviceärenden och andra meddelanden till koncernens olika butiker inte kan lämnas här – de måste riktas direkt till berörd butik (se kontaktuppgifter nedan)."

Telefonnummrena du kopierade går till huvudkontoret och som du ser är de samma för både CDON.com och CDON group. Tittar du på informationen om CDON så står det kundtjänst och sedan en länk till deras hemsidas värdelösa system. CDON.com har ingen telefonsupport. Tittar du istället på Tretti.com har de ett supportnummer på sin hemsida som inte är samma som det till kontoret som står på sidan du länkade.

Skrivet av TheFuq:

Är dessa nr legit alltså? Får väl prova imorgon. Men vet du vad de hanterar där på dessa nummer?

Har du bestridit fakturan hos Klarna också?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

"Vänligen observera att kundserviceärenden och andra meddelanden till koncernens olika butiker inte kan lämnas här – de måste riktas direkt till berörd butik (se kontaktuppgifter nedan)."

Telefonnummrena du kopierade går till huvudkontoret och som du ser är de samma för både CDON.com och CDON group. Tittar du på informationen om CDON så står det kundtjänst och sedan en länk till deras hemsidas värdelösa system. CDON.com har ingen telefonsupport. Tittar du istället på Tretti.com har de ett supportnummer på sin hemsida som inte är samma som det till kontoret som står på sidan du länkade.

Har du bestridit fakturan hos Klarna också?

Nix, är de bara att maila dit också eller ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Är dessa nr legit alltså? Får väl prova imorgon. Men vet du vad de hanterar där på dessa nummer?

Skrivet av Zotamedu:

"Vänligen observera att kundserviceärenden och andra meddelanden till koncernens olika butiker inte kan lämnas här – de måste riktas direkt till berörd butik (se kontaktuppgifter nedan)."

Telefonnummrena du kopierade går till huvudkontoret och som du ser är de samma för både CDON.com och CDON group. Tittar du på informationen om CDON så står det kundtjänst och sedan en länk till deras hemsidas värdelösa system. CDON.com har ingen telefonsupport. Tittar du istället på Tretti.com har de ett supportnummer på sin hemsida som inte är samma som det till kontoret som står på sidan du länkade.

Har du bestridit fakturan hos Klarna också?

Jag har ringt och de kopplar dig dit du ska, är inga problem alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Jag har ringt och de kopplar dig dit du ska, är inga problem alls

Har mailat både klarna och sagt till dem att fakturan är oinformerat skapad och att den ska tas bort samt att jag har skickat och frågat CDON vad fan de håller på med.

Ska prova att ringa till de nummerna du länkat imorgon, även om det är till huvudkontoret.

Tack för hjälpen so far gott folk.

Permalänk

Hörlurar är lite speciellt som få verkar förstå. Finns det några fysiska skador på dem går det OFTAST inte på garantin. Antingen ser man det direkt på uppenbara kabelbrott eller så kan man dra med fingret längs med sladden. Känner man att det buktar till lite, eller sladden "bubblar sig" så har kabeln gått av. Spelar egentligen ingen roll om du har använt dem "som man bör" i dina mått. Du har åverkat skada på produkten.

Stämmer inget av detta så har du givetvis garanti på lurarna och ska få ett par nya.

Lättare att köpa dessa prylar över disk faktiskt.

Edit: I min snurrighet så insåg jag att detta har ingenting med ditt problem med CDON att göra. Såvida de inte debiterade dig för ett par helt nya och de skickar ett nytt par utan att säga till.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TheFuq:

Nix, är de bara att maila dit också eller ?

Jag använde deras formulär till kundservice på deras hemsida och det gick smidigt. Där fyller man i all relevant information i olika fält och så kan man skriva ett meddelande. Det gick bra och de var rätt snabba på att svara.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Hörlurar är lite speciellt som få verkar förstå. Finns det några fysiska skador på dem går det OFTAST inte på garantin. Antingen ser man det direkt på uppenbara kabelbrott eller så kan man dra med fingret längs med sladden. Känner man att det buktar till lite, eller sladden "bubblar sig" så har kabeln gått av. Spelar egentligen ingen roll om du har använt dem "som man bör" i dina mått. Du har åverkat skada på produkten.

Stämmer inget av detta så har du givetvis garanti på lurarna och ska få ett par nya.

Lättare att köpa dessa prylar över disk faktiskt.

Hela sladden är en sådan som är lätt att "vira ur", så de inte blir en sladdhärva dvs.

Den är alltid ihoprullad utan styrka utan bara lätt rullad över 4 fingrar. Sladden från botten till toppen har bara blivit lite skitig utav användningen. Det gick inte ens att se att sladden lossnat från sidan med 3.5mm delen på sig(där den glappar ifrån). Utan det är inne i de huvudet på den som den glappade ifrån.

Det jag tänkte på om de va något speciellt med hörlurar va för vanliga butiker kör stenhårt på "plomberade" varor.

Permalänk
Medlem

Hej!

Skulle gissa att fakturan är skapad för de ska kunna skicka ut nya hörlurar till dig och minimera din väntetid. Att de sedan skapar en faktura utan att fråga kan väl kännas knäppt. Kolla dina sidor på cdon så bör du se ett ordernummer där. Hände mig samma sak som dig en gång och fråga då kundsupport om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Hej!

Skulle gissa att fakturan är skapad för de ska kunna skicka ut nya hörlurar till dig och minimera din väntetid. Att de sedan skapar en faktura utan att fråga kan väl kännas knäppt. Kolla dina sidor på cdon så bör du se ett ordernummer där. Hände mig samma sak som dig en gång och fråga då kundsupport om detta.

Ja jag ser den som en vanlig order. Eftersom ingen kan deras hanteringssätt så är de svårt att inte reagera som om de försöker ta betalt för skiten.

Tack för svaret dock, vi får se hur de går imorgon. Ska ta kontakt under dagen däär med dom.

Permalänk
Skrivet av TheFuq:

Hela sladden är en sådan som är lätt att "vira ur", så de inte blir en sladdhärva dvs.

Den är alltid ihoprullad utan styrka utan bara lätt rullad över 4 fingrar. Sladden från botten till toppen har bara blivit lite skitig utav användningen. Det gick inte ens att se att sladden lossnat från sidan med 3.5mm delen på sig(där den glappar ifrån). Utan det är inne i de huvudet på den som den glappade ifrån.

Det jag tänkte på om de va något speciellt med hörlurar va för vanliga butiker kör stenhårt på "plomberade" varor.

Man plomberar för det är hygienartiklar. Inte så fräscht att få någon annans vax i sina egna öron.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Update: Det var som blev sagt ovan, de lägger den som en ny beställning men fakturan ska makuleras snarast typ och jag ska inte betala något.

Jobbigt som fan när de inte berättar någonting, att inte bli helt hysterisk över detta är ju knas.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TheFuq:

Update: Det var som blev sagt ovan, de lägger den som en ny beställning men fakturan ska makuleras snarast typ och jag ska inte betala något.

Jobbigt som fan när de inte berättar någonting, att inte bli helt hysterisk över detta är ju knas.

Samma problem som jag hade då fast för mig glömde de makulera en faktura så jag fick påminelseavgift på den. Som sagt, CDON är skit när saker krånglar. De har inget fungerande system för kundsupport och därför kommer jag aldrig mer handla från dem. Eller ja, det är en av anledningarna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Update: Det var som blev sagt ovan, de lägger den som en ny beställning men fakturan ska makuleras snarast typ och jag ska inte betala något.

Jobbigt som fan när de inte berättar någonting, att inte bli helt hysterisk över detta är ju knas.

Fick du tag på dem på telefon?