Trasig Wii U Gamepad Laddare, ingen garanti. Vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Trasig Wii U Gamepad Laddare, ingen garanti. Vad kan jag göra?

Hej!

Får lite över tre månader sedan köpte jag en Wii U Premium, från blocket. Den var splitterny och hade ett bra pris, enda haken var att han jag köpte den av hade vunnit den på sitt jobb så därmed hade han inget kvitto. Så jag har ingen garanti men då priset var väsentligt billigare så slog jag till. Jag har aldrig haft något problem med alla konsoler jag ägt genom åren och speciellt Nintendo förknippar jag med kvalité.

Med det sagt så hade jag oturen att få en Wii U Gamepad laddare som gav upp för någon dag sedan.

Då jag inte har någon butik att vända mig till så måste det väll finnas någonstans som jag kan vända mig till ?

Har bara haft den i någon månad som jag inte såklart kan bevisas men produkten har ju inte ens funnits på marknaden i två år så jag måste ju ha någon form av "garanti" väl?

//Mr otur

Permalänk
Medlem

Sådan här du är ute efter? http://store.nintendo.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi...

Är väl bara att köpa en ny isåfall, för ingen garanti betyder just det: ingen garanti.
Ingen affär skulle ta på sig att ge dig en ny laddare (varför skulle dom liksom?), och det är nog mer bekymmer än vad det är värt att lura i Nintendo att du är den ursprungliga ägaren.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Sådan här du är ute efter? http://store.nintendo.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi...

Är väl bara att köpa en ny isåfall, för ingen garanti betyder just det: ingen garanti.
Ingen affär skulle ta på sig att ge dig en ny laddare (varför skulle dom liksom?), och det är nog mer bekymmer än vad det är värt att lura i Nintendo att du är den ursprungliga ägaren.

Vill inte lura något utan det var just att ta kontakt med Nintendo som jag funderade på, tänkte eftersom den inte är 6 månader gammal än så kanske någon produktionsfel-garanti eller dylikt gällde ändå :).

Den där laddaren du länkade till, finns det inte någon att köpa i Sverige och som har en svensk kontakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Vill inte lura något utan det var just att ta kontakt med Nintendo som jag funderade på, tänkte eftersom den inte är 6 månader gammal än så kanske någon produktionsfel-garanti eller dylikt gällde ändå :).

Den där laddaren du länkade till, finns det inte någon att köpa i Sverige och som har en svensk kontakt?

http://dx.com/p/eu-plug-ac-power-adapter-for-wii-u-gamepad-gr...

här har du, handlat 100 tals produkter och inget har försvunnit i posten än och den kostar bara dryga 65kr i svenska pengar med gratis frakt

tar dock 3-4 veckor innan paketet dyker upp men om du vill köpa det riktigt billigt så

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

http://dx.com/p/eu-plug-ac-power-adapter-for-wii-u-gamepad-gr...

här har du, handlat 100 tals produkter och inget har försvunnit i posten än och den kostar bara dryga 65kr i svenska pengar med gratis frakt

tar dock 3-4 veckor innan paketet dyker upp men om du vill köpa det riktigt billigt så

Frågan är ju hur den kommer hålla längre än 3 månader :). Hade föredraget en original-laddare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Frågan är ju hur den kommer hålla längre än 3 månader :). Hade föredraget en original-laddare.

är säkert exakt samma laddare bara att det inte sitter en nintendo logga på den

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Garanti är något frivilligt som säljaren ger kunden och överlåts normalt inte vid försäljning från en den ursprungliga köparen till en annan person, så någon garanti har du nog inte.

Reklamationsrätten enligt konsumentköplagen gäller bara den ursprungliga köparen, så där drar du tyvärr en nitlott också. Möjligtvis skulle du med hänvisning till köplagen kunna begära nåt från den som sålde Wii U:t till dig (och så får han/hon dra det med någon i sin tur), men det känns rätt långsökt.

Mitt tips är att dra ett mail till Nintendo Sverige och säga som det är och fråga om dom kan tänka sig att byta ut nätdelen, eller vara behjälpliga med att sälja en ny till dig, eller åtminstone tala om var du kan köpa en och ett artikelnummer så att en butik kan beställa hem den åt dig.

Annars kan du handla en kompatibel Nyko laddare här: http://www.amazon.de/87162-NINTENDO-CHARGE-ADAPTER-GAMEPAD/dp.... Dyrare, men inom EU, så du lär få den inom ett par dar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, katterna bet sönder denna wii u gamepad kabel, så den är helt ur bruk.. Någon som vet var man kan köpa en ny kabel? Hittade den i Nintendo store, men går bara att handla där om man bor i Kandada/USA.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Hör av dig till bergsala, de borde väl kunna hjälpa dig kan man tycka

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Hör av dig till bergsala, de borde väl kunna hjälpa dig kan man tycka

Tack för svar, jag mailade dom för några dagar sedan, tänkte bara höra lite här ifall ni vet något sålänge i väntan på svar!

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Tack för svar, jag mailade dom för några dagar sedan, tänkte bara höra lite här ifall ni vet något sålänge i väntan på svar!

Jag skickade in min Wii U konsol för över en månad sen och fick efter cirka en månad en helt ny Wii U som funkar felfri än idag.
Bergsala är duktigt folk att lita på.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag skickade in min Wii U konsol för över en månad sen och fick efter cirka en månad en helt ny Wii U som funkar felfri än idag.
Bergsala är duktigt folk att lita på.

OK, låter bra! Får se vad dom har att säga

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi | Ballistix 32GB DDR4 3600MHz | Power Color RX 6900 XT Red Devil Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §5*

Observera att det är ok att väcka äldre trådar så länge att inlägget tillför ny och relevant/intressant information.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...