Permalänk
Avstängd

Siba och infocare?

Någon som har erfarenheter av tid för lagning av bärbara datorer.

Ett fel är att den inte startar så antar att moderkortet är helt dött.
Fel nummer två som jag kommer få skicka in datorn igen för är att satakontakten glappar så man inte kan ha den andra HDDn i datorn vilket jag inte tänkte på att nämna när jag lämnade in den.

Hur många månader är en rimlig tid att vänta och finns det någon lag som säger hur lång tid som är rimlig vid ett sådant ärende?

Permalänk
Medlem

Brukar ta ungefär 2 veckor för varje gång den behöver service

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Någon som har erfarenheter av tid för lagning av bärbara datorer.

Ett fel är att den inte startar så antar att moderkortet är helt dött.
Fel nummer två som jag kommer få skicka in datorn igen för är att satakontakten glappar så man inte kan ha den andra HDDn i datorn vilket jag inte tänkte på att nämna när jag lämnade in den.

Hur många månader är en rimlig tid att vänta och finns det någon lag som säger hur lång tid som är rimlig vid ett sådant ärende?

Dålig erfarenhet fast det var 2009 eller om det var 2010,men kanske har ändrat sig en aning fast då gällde mitt ärende en laptop som inte fixades korrekt.
tog då mellan 1månad nått sånt ej acceptabelt

Permalänk
Medlem

Tre veckor anses vara skälig tid för service av en dator. Vill du komplettera din felanmälan är det inte svårare än att kontakta SIBA.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag köpte en bärbar dator från komplett för ca två år sedan, och under tiden jag haft denna har den behövt skickas in två gånger på service (hårddisken var paj samt uttaget för laddning var paj vid olika tilfällen).

Båda av dessa gånger tog det i snitt tre veckor från att de hämtade upp min dator från min hemadress till att de lämnade tillbaka den på samma ställe. Det var riktigt bra, och enligt mig, snabb service. Detta var en Asus.

Permalänk
Avstängd

oj detta låter verkligen positivt jämfört med folk jag hört fått vänta flera månader på sina datorer

Har hört att siba har lägre prio än andra hos infocare och killen ja lämnade in datorn till sa att det kunde vara extra mycket väntetid nu pga ledighet etc men får väl hoppas.Fick ett nummer på sms så ska se om jag kan komplettera via det på siba.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

oj detta låter verkligen positivt jämfört med folk jag hört fått vänta flera månader på sina datorer

Har hört att siba har lägre prio än andra hos infocare och killen ja lämnade in datorn till sa att det kunde vara extra mycket väntetid nu pga ledighet etc men får väl hoppas.Fick ett nummer på sms så ska se om jag kan komplettera via det på siba.

Prion hos Infocare för Siba är med största sannolikhet kopplat till det avtalet som är tecknat mellan företagen.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts